• Ammo

Glitter tråden ......firar snart 2 år...

Nu är det nog 2 år sedan denna tråd började...?!
    3 mån går så fort, vips så stängs den och en ny måste startas.

Men vi fortsätter: Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...
  • Ammo

åh vad jag älskar att det lider mot jul! Tycker det är så mysigt att pynta upp med adventsstjärnor mm.
    Har printat julkort till alla släktingar med världens sötaste nisse på...titta i mitt galleri

Har bara 4 julklappar kvar att handla nu, så skönt! Har aldrig varit så tidig förut, vid detta lag brukar jag inte ens börjat.

• Ammo

hallå....någon där?
    Åh jag har tappat min mössa idag:(
    måste ju köpa mina på barnavdelningen och det är inte sååå ofta man hittar en som passar bra på en vuxen...

Var på 6 mån kontroll idag, 72 cm lång och 9292 g

Nu ska jag laga mat. Martin kör renovering varje kväll nu så jag får stå för markarbetet, har ju inget val, är inte duktig på spackla och någon måste ta lilleman...

• Izunia

ojj jag är kvar men har haft fullt upp.. måste dessutom börja packa nu och vi säljer vår soffa på torsdag.

vad stor Lucas har blivit!

• Ammo

just ja, ni åker ju också snart.
    Vad skönt att ni fick soffan såld. Har ni fått den nya?

• Victory

Halloj girls!

Nu är jag tillbaka i Sverige och det är sååå skönt. Jag har verkligen längtat hem. Va?! Jo, jag ska förklara varför.

Efter ett par dagar i Phuket åkte vi båt till Ao nang. Båten gick tidigt så vi hann inte äta någon frukost. Resten av dagen var jag så hungrig och det gick inte över trots att jag åt både lunch och middag. Nästa dag hade jag jätteont i magen och fick knappt i mig någon mat trots att jag kände mig jättehungrig. Jag hade ont hela dagen och kvällen. Nästa dag var det bättre men efter några dagar började illamåendet att komma smygande. Särskilt på morgonen/förmiddagen innan jag fått i mig lunch. Jag var hungrig men inte alls sugen på mat och om jag inte åt blev jag illamående. Vi hade ätit thaimat fram tills dess men nu fick jag sån avsmak för all thaimat. T.o.m. ris var omöjligt. Det enda som gick ner var vitt bröd, pizza och hamburgare. Typiskt när man är i Thaliand och bara blir äcklad av deras mat. Vissa dagar orkade jag inte göra så mycket, låg nästan bara i sängen. Värmen gjorde det hela ännu jobbigare. När jag väl blev hungrig måste jag ha mat NU annars började jag må jätteilla. En kväll när vi skulle äta middag blev det lite sent innan vi kom iväg till restaurangen. Sen dröjde maten jättelänge och jag kände att jag blev mer och mer illamående. Till slut började jag kallsvettas och skaka i kroppen och var tvungen gå och spy bakom en buske! Strax därefter kom äntligen maten men då var jag inte så sugen längre... På väg hem åkte vi båt från Koh Lanta till Phuket och då blåste det och gick ganska hård sjö så då fick jag spy två gånger! Och så alla lukter! Lukter från sopor, thaimat, tvättmedel, ja, allt var vidrigt. Mot slutet längtade jag bara hem till svensk mat, min egen säng och hemmets doft. Jag längtade t.o.m. till jobbet! Det var ljuvligt att komma hem. Idag gick jag till jobbet med glädje och mår faktiskt mycket bättre fysiskt också.

Nu låter det ju som om hela semestern var en katastrof men det var det ju inte. Vi gjorde mycket roligt också som att snorkla, bada, slappa, shoppa m.m. Men illamåendet förstörde helt klart en del av njutningen för mig. Nu mår jag illa bara jag tänker på Thailand. Men på jobbet var jag förstås tvungen berätta om hur uuuuunderbart vi haft det!

Ha det nu så härligt på er semester Ylva!!!

Jess, du blev ju skitsnygg som brunett! Det ser helt naturligt ut! Jag ska klippa mig på måndag men vet inte hur kort jag vågar ta.

• Ammo

Tack.

Välkommen hem!
    Vad jobbigt att du mått så dåligt på resan, men man får se det positiva i det ändå, det är ju en bebbe där inne som orsakar det
    Vilken vecka är du i nu?
    Men ni verkar ju ändå haft det bra låter det som. Vad tyckte du om Thailand då?

Är rädd så jag inte vågar gå ock lägga mig...åkte iväg vid 18.30 för att gå på lite julfest och precis när jag stod vid bilen kommer 2 poliser som går in till grannen mitt emot, hinner fråga grannen va som hänt och hon svarar att de hade haft inbrott en timme tidigare. Hua, och jag som är så skraj att vara själv hemma. Martin är på julfest med jobbet, önskar han kommer hem snart....
    Men jag måste ändå sova snart, annars kommer jag inte orka med natten och dagen med lilleman.

• Izunia

Oj jess det låter inte bra... Allt gick väl bra? Lämna alltid nån lampa tänd. Min mamma hade också inbrott för 2 år sen.

Vicky välkommen hem! Trist att du mått dåligt men se det från den ljusa sidan. Ni har länge nu försökt att få dig illamående! :D hahaha!

På måndag åker vi och jag har äntligen fixat med alla biljetter idag! Tur att jag upptäckte att jag bokat fel hemrese datum från Tokyo! :) Nu fixat!

Det ska bli så skönt med sol och värme! Jag kom på att jag måste ju måla tånaglarna imorgon! Kan ju inte gå med öppna skor och fula tår ju! :)
    Ohhhh vad jag längtar....

Jag lovar att skriva nåt inlägg här så fort jag kommer över en dator. Men jag hinner nog skriva innan jag åker också!

• Ammo

F'n vad jag önskar att jag var i era kläder, jag behöver verkligen se en sol nu.

Vilken tur att du upptäckte felet med biljetten, snopet om ni stått där då. Ska ni bara hälsa på släkten eller ska ni resa runt något?

Vad tycker ni om Marie som idolvinnaren då? Jag tycker det vr rätt ävn om jag verkligen tycker Amanda är stencool och unik, men Marie hade en bättre röst.

• Izunia

Marie har riktigt mäktig röst men hon är såååå tråkig... :( jag röstade på Amanda 7 ggr! Hon är originell och verkligen unik. Mkt intressant röst. Men det är bra att Marie vann.. hon kan sjunga på shopping center och Finlandsfärjan. kanske lite eurovision och allsång på skansen. Amanda kommer bli internationell.

Vi ska både hälsa på vänner och släkt. Sen kanske vi tar en liten resa nånstans. Det är ju stinger säsong så det blir inget barriär rev denna gången heller... :(

• Blue Topaz

Hihi Victoria,du beskriver verklign min gravidresa till Thailand... kan bara säga att jag VERKLIGEN förstår! Vilken vecka är du i nu??

Själv fick jag förmodligen missfall för 4 dagar sedan. Men jag var förberedd på det. Det var ett litet fyllemisstag 12dgr efter mens (smaaart!) och bara några dagar efter hade jag oerhört ont i brösten och sen kom trötthet och illamående samt det härliga humöret.. men jag kände hela tiden att något var väldigt fel. Jag hann bara vara gravid i typ 14 dagar. Tur i oturen att vi inte vill ha barn igen nu, iaf inte Tomas.
    Ingen fara med mig faktiskt, jag blev bara lite lätt ledsen. Men kanske inbillade jag mig allt också? Jag testade mig aldrig förrän nu och nu är det negativt så klart. Är dock fortfarande myckt trött och lätt illamående.

Däremot så har ett otroligt sug efter ett till barn infunnit sig, jag har aldrig känt det förut!
    Leo är dessutom helt underbar att ha och göra med nu. Det är så oerhört svårt att förstå att man kan älska ett barn så oerhört mycket. Kärleken blir verkligen bara starkare för varje dag.

Vill också till solen!! Hoppas vi kan åka till thailand i februari?

Vad duktiga ni är med renoveringen Jess!!

Nattkram!!

Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...