• Ammo

Glitter tråden ......firar snart 2 år...

Nu är det nog 2 år sedan denna tråd började...?!
    3 mån går så fort, vips så stängs den och en ny måste startas.

Men vi fortsätter: Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...
  • Yllo

Hejsan tjejer!!

Nu har jag kommit hem igen!

Trist med missfallet Karin, hoppas att Tomas också vill ha en till bebbe snart då du börjat längta efter en.

Tråkigt med förkylningarna Jess, hoppas att både du och Lucas är på bättringsvägen nu.

Grattis till den kommande bebben Iza!!!

Skönt att du mår bättre nu Vicky.

Vi har haft det jättekul i Thailand, men ska erkänna att både Bosse och jag hade hemlängtan till slut.

Vår semester började i Hua Hin där vi bodde hos våra kompisar i deras hus. Scootern (mc) gav oss en härlig frihet och vi for omkring med den och kikade på lite olika saker.... Standing Budda, en militärstrand och några utsiktsberg bl.a.. Visst var det kul att bo hos våra kompisar, men vi märkte fort att dom var pedanter och allt skulle måsta plockas undan direkt.. sängarna bäddas med sängöverkast varje morgon.. Glömde vi stänga av fläkten en dag så fick vi bannor när vi kom hem...
    Maten var god, men jag kom ganska snabbt underfund med att jag inte är så förtjust i thaimat. Seafood är något som jag heller inte gillar och det fanns det mycket av. Vi fick kontakt med en bra skräddare och skomakare så jag har nu ett par skräddarsydda skor som passar mig perfekt.. beställde även 2 st kostymer åt mig (en med byxor, kjol och kavaj och en med klänning och kavaj) samt en galaklänning (hade inte råd med fler galaklänningar tyvärr) och slutligen två blusar. Bosse beställde 5 st skjortor, 2 slipsar och så sovmasker åt oss till hemresan... vilka dock inte användes
    Vi har badat nästan varje dag och haft kanonväder.. runt 35-40 grader ute och 30 grader i vattnet. Vi hittade också ett masageställe dit vi gick i princip varje dag. Flickorna där var så gulliga och döpte om min älskling till Bom Bom. Sista kvällen fick vi även presenter av en av flickorna där... hon hade stickat halsdukar och mössor åt oss

Snacka om att folket i Thailand är vänliga och servicemainded. Vi fick trassel med motorcykeln 2 ggr, men det var inga problem att få hjälp. Ena gången stannade motorn mitt på vägen och då kom en familj i bil... stannade, frågade om vi ville ha hjälp, for iväg till en verkstad och hämtade killar därifrån som kom och hämtade våran scooter och lånade ut en av deras så att vi kunde följa efter.. lagade vår scooter och skickade iväg oss på nytt.. Totalt tog det väl ca 45 min från det att motorn dog tills att vi var på väg igen

De sista dagarna var vi i Bankok. Måste säga att det var en stor besvikelse... men vår vistelse räddades av vår underbara taxichaufför!! Vi bokade in en resa till Tigertemplet direkt. Kostnaden för det var 4500 bath (ca 900 kr) och då fick vi privatchaufför som körde oss dit och hem igen... på vägen övertalade han oss att prova på en tågtur. Han hjälpte till att fixa biljetter (första klass) och satte oss på tåget. Den tågresan var en höjdare och vi hade skitkul. Första klass innebar att vi fick kuddar på sätena, kakor och dryck under resan... vi fick även en riktig blijett (annars var det bara klistermärken som man satte fast på tröjan) samt ett intyg att vi åkt den här berömda tågbanan... (enligt Bosse ska det t.o.m gjorts en film om just den här banan och bron vi åkte över). När det var dags för oss att stiga av så dök chaffisen upp igen och vinkar åt oss.. Därefter fixar han matställe åt oss.. och tar oss till tigrarna.

Följande dag hyr vi honom igen för en shoppingtur. Det kostar oss 1500 bath och då följer han med oss överallt. Den turen tog över 5 timmar med mat och allt... På kvällen bokar han in oss på en kryssning på en av floderna.. Han fixade allt åt oss!! Toppenkille!!

Tja... det var väl allt... Vi kom hem igår kväll vid 22-tiden och jag kan lova att det var skönt att krypa ner i egen säng med våra tempurkuddar och tempurmadrassen.... Fast jag vaknade förstås 8:30 thaitid i morse... d.v.s. 2:30... klarvaken... men lyckades somna om igen

• Ammo

välkommen hem Ylva!
    Wow det låter som ni har haft det toppen. Vad saker ni hann med att se!

Här rinner snoren fortfarande, snörvel, fasiken det borde ge sig efter 4 dagar tyvker man, men nej ingen förbättring.
    Nej nu måste jag måla i hallen igen igen.

• Yllo

Jess... du borde helt klart fara till Thailad och gå till apoteke där.. I Thailand går du inte till läkare först utan du går till apoteket och beskriver dina symptom så plockar dom fram den medicinen du ska ha. Penicillin är receptfritt där och dom har ena riktiga dunderkurer som gör en frisk på 3 dagar

Nej, nu måste jag fortsätta med julstöket..... Pappa kommer idag vid 11:30 och i morgon trillar Bosses släkt in kl 14-tiden.

Ha en riktigt GOD JUL allihopa!!

Kram

• Victory

Välkommen hem Ylva!

Snart åker jag till mina föräldrar för att fira jul. D jobbar ju på julafton. På julafton ska vi vara hos min syster och hennes familj och jag ska hjälpa henne med maten. Det kommer bli så roligt och lugnt och skönt! Dessutom är det lite spännande för i eftermiddag ska vi berätta för dem! I fredags berättade vi för svärisarna och de blev jätteglada. Ska bli skönt att slippa smussla längre. Och då skulle det heller inte göra något om det skulle råka läcka ut till vänner och arbetskompisar, även om jag vill vänta ett tag till med att berätta för dem. Dock ingen mage än, tvärtom har jag gått ner i vikt pga illamåendet och dålig matlust.

Ha en underbar jul allihop!!!

• Izunia

Ha en underbar jul imorgon (imorgon for mig iaf!).. Det lar inte handa sa mkt har forran pa juldagen..

• Ammo

Hej!

Vill också bara passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL!!!
    Ska gå in till pappa nu och fira med dem och Gerd´s (pappas fru)barn och barnbarn, vi har det som en tradition dagen innan.
    I morgon ska vi till min syster och sen Martins mamma på kvällen, så då lär jag inte hinna titta in här

Hoppas ni får fina presenter och mycket god mat!

GOD JUL önskar hela familjen Elmgren!
    Ho ho ho

• Blue Topaz

Välkommen hem Ylva!

Jo Jess, jag förstår preciiis vad du menar med energiutsugande barn!!! Hur gulliga och csnälla de än må vara så är det faktiskt så.

Vi ska fira här imorgon med min mamma och plastpappa samt Tomas föräldrar. Det blir nog den lugnaste julaftonen på många år för oss, men det gör inget alls. Är så himla trött efter allt jobbande den här hösten.

Vi åkte och köpte en kungsgran nu på em. Konstigt nog så fanns det en kanonfin gran kvar (nog den en av de finaste jag någonsin sett). När skulle sätta upp den så sprack dock julgransfoten för den var för stor och tung, men vi band upp den lite halvsnyggt haha.. Sen när vi skulle klä den så har hustomten vandrat iväg med våra julgransljus som inte tycks finnas någonstans trots att vi såg dem förra helgen (Leo kanske??). Jag klarar mig utan gran men Tomas såg ut som ett barn som sålt smöret och tappat pengarna... haha. Så han åkte iväg för att fixa prylarna på annat håll. Nu kom han hem faktiskt, och han har fixat både ny fot och ljus, wow!

Nä, nu ska vi fortsätta!

GOD JUL allihop!!

• Yllo

Hej tjejer!

Måste erkänna att det är skönt att julen är över nu. Steg upp kl 5 på julaftonsmorgonen för att hinna med det sista innan B´s släkt kom kl 14.

Julafton var riktigt trevlig och jag kunde njuta av den så fort maten var avklarad. Julklappar blev det inte så många i år... i alla fall inte för min del. Jag fick ett porslinsägg av styvdottern och inget mer av de övriga (inte ens av B).. men av min pappa fick jag en rejäl klapp kan jag lova. Han hade betalat bort mitt billån de sista 30.000 kr är nu bortbetalda och bilen är MIN helt och hållet

Jag vet inte vad vi ska göra till nyår, vi är bjudna till några ställen, men ska jag vara ärlig så skulle jag gärna fira nyårsafton hemma ensam... Men det visar sig vad B har planerat. I morgon är det jobb igen...

Ha det bra nu tjejer så hörs vi senare.

• Ammo

Hej hopp!
    God fortsättning!

Har också haft en skön jul, mycket mat och många paket. Vi köper julklappar till varann men har begränsat oss till 150 kr per person. Fick presentkort på Ikea, Cervera, wokpanna, underkläder, potatisskalarmaskin, böcker för trädgården samt träning,cd skiva mm
    Lucas fick massor av fina paket så nu blinkar det ock låter för fullt här hemma tillsammans med hans höga toner. Han har upptäckt sin röst nu och testar varenda ton

Håller på med renoveringen av trappan och hallen fortfarande, suck, dessa smådetaljer tar ju all evighet. Vi som hade hoppats på att hinna klart till julafton så vi skulle kunna slippa hålla på nu under mellandagarna. Men igår var vi i alla fall på Ikea och köpte ny spegel och "bänk" man kan sitta på.
    Så nu är allt möblemang på plats.

Det var ingen dålig julklapp du fick av din pappa Ylva! Får din bror lika mycket varje gång?

I morgon ska jag iväg och rida!!!!!
    Det är nu 2,5 år sedan min häst dog (hade Amorina "Ammo" i 16 år) , och sista tiden hon levde var hon sjuk så det känns som evigheter sen jag satt på en häst.
    Ska följa med en kompis (en av de gravida, ska ha 23 juli), hon sköter 2 hästar så det ska bli otroligt skoj att äntligen få sitta upp i sadeln igen.
    Har ridit sen jag var 5 år gammal men det känns som om det skulle vara första gången i morgon. Har inte haft uppehåll med ridningen sen jag var 7 år förens nu. Så det känns nervöst nästan..

• Yllo

Låter som en helt härlig jul Jess!! Ett bra tips till nästa års jul.. Be alla att INTE köpa leksaker åt Lucas som låter... Du kommer att bli galen annars

Kan förstå att du känner dig lite nervös inför ridningen... trist att din tottepolle dog, men det är tyvärr ofrånkomligt

Jag vet faktiskt inte om min bror får lika mycket som jag. Jag vet att vi tidigare alltid fick 2000 kr var, men det har varit lite olika de sista åren. Jag vet att min bror inte fick något av pappa när han fyllde år nu i dec, medans jag fick 50.000 kr när jag fyllde i okt. Fast det hade ju sina förklaringar den summan det med... Vi hade lånat pengar av pappa, både jag och min bror. Jag betalade tillbaka men det gjorde inte broderskapet... alltså fick jag "min" summa av pappa i födelsedagspresent

Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...