• Ammo

Glitter tråden ......firar snart 2 år...

Nu är det nog 2 år sedan denna tråd började...?!
    3 mån går så fort, vips så stängs den och en ny måste startas.

Men vi fortsätter: Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...
  • Yllo

Välkommen hem Iza!

Jag misstänkte nog att fotografen inte var helt ärlig i den andra tråden. Skönt att ni äntligen fått era bilder i alla fall.

Spännande med ultraljudet! Trist att inte A kan följa med, men det är väl så när han jobbar utomlands. Hoppas bara att han är hemma till förlossningen.

Det nya året har väl börjat lite si och så för mig. Känner mig väldigt off just nu och framförallt fruktansvärt trött! Nästa lördag ska jag ut på galej med ett gäng tjejer jag lärt känna här och det ser jag fram emot.

I kväll ska jag göra tårta då B fyllde år den 8:e och vi ska ha fika på söndag. På lördag ska vi till Armémuseumet, till min f.d. svägerska i Täby, äta middag ute och sedan på bio. Fullt upp med andra ord. B´s ungar kommer också idag.

• Victory

Hej!

Välkommen hem Iza!

Här uppe är allt bra. Vi har snö men nu är det plusgrader, grrr! Hoppas det inte tinar bort. Jag mår bättre men på kvällarna mår jag ibland lite sådär och orkar inte göra så mycket. Det är mycket på jobbet så det är kanske därför jag är slut på kvällarna. Förkylningen börjar gå över och jag hoppas jag kan börja om att träna nästa vecka. Magen börjar synas lite men än vill jag inte berätta på jobbet så det är lite jobbigt att dölja. Snaaaart är vecka 12 över! Vi har fått tid för UL den 7/2. Det är lite tidigt men de räknar ju från sista mensens första dag och jag hade ju sen ÄL. Ska bli skönt att fastställa BF på riktigt och inte bara gissa.

Jag ska förresten till Stockholm på kurs 4-5/2 men jag hinner inte träffa er för jag reser på morgonen och sen är det fullspäckat program tills jag åker hem tisdagkväll. Synd va´?

• Ammo

Hej!

Välkommen hem Iza, hur har ni haft det? Vad har ni gjort?
    Vad skönt att ni äntligen fått era bilder!!!
    Häll skit över fotografen nu så han aldrig mer får något jobb! Skrev inte du till arn eller liknande?

UL är sååå spännande, det bästa med hela graviditeten tror jag. jag gjorde 2 st.

Håller med Ylva där, mitt år har väl inte heller börjat som jag hoppats på. Är just nu väldigt deprimerad.
    Vi mår bra och så men jag har kommit till den punkten då jag måste sluta amma Lucas. Jag har mjölk och han vill gärna amma men det går inte ändå. Han har fått 2 tänder som skaver på mig för varje klunk han tar. Det har pågått ett tag men jag har bitit ihop. Men inatt så bröt jag ihop, tårarna sprutade, jag kunde inte fortsätta så ont gjorde det.
    Det absolut värsta är att han VÄGRAR ta flaskan, Vi har försökt i flera veckor med allt.Allt från olika flasknappar, till olika innehåll, INGET går!

Ni kommer förstå själva sen när era knoddar kommit till livet hur hjärtskärande det är när ert barn skriker/gråter och ni inte kan trösta och ge vad de vill ha.
    Det slutade med att han skrek sig till sömns flera gånger inatt efter att ha varit vaken 1-2 timmar varje gång.Mellan 05-06.30 fick vi i honom gröt så han blev lite mätt.
    Jag börjar nästan gråta nu när jag skriver om det, det är skiiiit jobbigt för mig. Han måste ju få i sig vätska men jag vet inte hur vi ska lyckas.
    Försökte nu på dagen med(han sover nu) men det slutade lika dant, grät sig till sömns.
    Känner mig som världens sämsta mamma just nu
    Hade faktiskt inte tänkt sluta amma helt än på någon månad, (ammar nu 2-3 ggr/dag samt nätterna) tänkte att det får ta sin tid med flaskan snart tar han den och då kan jag sluta. Men jag kan verkligen inte fortsätta.
    Han äter ju mat så där går det ingen nöd på honom men det är ju vätskan han måsta få ner och framförallt kuna få mat på nätterna.

Nu vägrar han även ta nappen så det går inte att trösta honom med den heller (han har aldrig varit något nappbarn direkt).

Förlåt att jag spyr ur mig att här men jag känner mig såååå nere just nu.

• Yllo

Vad jobbigt Jess. Jag förstår hur du känner dig just nu *kramar tröstande*

Skönt att höra att du mår bättre nu Vicky. Att du är trött på kvällarna har nog att göra både med förkylningen och mycket jobb. Synd att vi inte hinner träffas när du kommer ner här i februari Men men.. det kan inte hjälpas.

• Izunia

Jessie, tack för ditt inlägg i tråden. Känns verkligen bra, eftersom ni har följt med oss på hela resan och du har ju t.o.m hunnit få en SON under den tiden!!
    Om man är helt realistisk hade vi kunnat vara skilda långt innan bilderna kom! Får man rabatt om man måste klippa bort brudgummen? hahaha! 50%! jag hade ju inte anlitat dem till mitt nya bröllop!

Nä skämt åsido, rena skiten är det och jag är glad att det är över. Jag var ju inte ute efter att svartlista utan att göra andra uppmärksamma på vad de har att göra med OM de anlitar firman.

Jess, jag fick tipset från flera vänninor som använt flaskan samtidigt som de ammat redan från starten för att göra det lite enklare för sig. Tror jag ska använda mig utav det tipset då andi kan mata lika gärna som jag.
    Jag förstår att det måste vara tufft för dig. Men jag lovar... det går över och han kommer inte att vara en mindre glad unge för det! Hoppas det blir bättre snart.

• Victory

Jess: Usch, vad jobbigt det låter! Det kommer förstås att komma perioder då saker fungerar sämre, övergångar mellan olika perioder i barnets liv och så. Och då är det nog jobbigt att vara förälder. Den enda trösten är väl att det går över! Jag vet nog inte riktigt vad som väntar, än så länge kan jag bara se så långt som till eventuellt kommande graviditetskomplikationer, jag har nog inte ens börjat ställa in mig på förlossningen, även om jag börjat läsa en del. Det känns så långt borta så jag vill ta ett steg i taget, det är tillräckligt mycket att ta in på vägen dit. Men jag har ju sett och hört mycket från min syster som har två småttingar, och det har inte alltid varit så lätt, det har jag ju förstått. De bodde långt från släkten fram till i våras och hade i princip aldrig barnvakt. Det är bara 1 år och 10 månader mellan barnen så det var ju också jobbigt med två blöjbarn. Vad jag vill säga är nog bara att "det hör till" att det kommer jobbiga perioder, inte är du någon dålig mamma för det!!! Du gör ju vad du kan och vill ditt barn det allra bästa och då är man ingen dålig mamma! Hoppas att den här jobbiga perioden snart går över och att ni kommer in i en fungerande vardag snart igen! KRAM!

Iza: Trots all skit i samband med fotona, är du ändå nöjd med resultatet av bilderna nu när du har dem? Det måste ju ändå ha varit spännande att se resultatet nu när ni väntat så länge!

• Izunia

vicky, Jag får väl säga att bilderna allt som allt är ok. Det enda jag retar mig på (förutom att det inte finns NÅGRA familjebilder eller gruppbilder som vi bad om) så kunde bilderna vara lite bättre redigerade i slutändan. Jag är jättenoggran med photoshop och skulle fixat upp mer med färger och så. Annars är det ju trevligt med en tryckt A3 bok istället för vanligt album. Men kvalitén väger definitivt inte upp servicen. Punkt.

• Victory

Nä, det var himla synd att ni hade sån otur med bilderna. Det är ju sånt man inte kan veta i förväg hur mycket man än planerar och kollar upp! Jag hoppas äktenskapet ändå blir lyckligt och långt nu när ni har en knodd på gång och allt!

Själv är jag ensam ikväll (D jobbar) och jag har bara pysslat om mig själv och magen! Men nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Längtar till middan!

• Izunia

Andi har åkt till österrike igår och vi kommer inte att ses på 2 månader nu tills jag ska åka ner!! Lonely..

Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...