• Ammo

Glitter tråden ......firar snart 2 år...

Nu är det nog 2 år sedan denna tråd började...?!
    3 mån går så fort, vips så stängs den och en ny måste startas.

Men vi fortsätter: Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...
  • Yllo

Tråkigt att höra att du är dålig igen Jess
    Den här förkylningen som går nu verkar vara seg... Flera av mina arbetskamrater har varit sjuka hur länge som helst nu, en av dem har varit förkyld till och från (aldrig helt bra) i närmare 4 månader nu

Hoppas ni kryar på er snart och att ni hinner bygga upp ett ordentligt immunförsvar innan Lucas börjar dagis.

• Victory

Hallå tjejer och god fortsättning!

Jag är också förkyld, tyvärr! Jag som ville komma igång med träningen efter jul men icke! Dessutom mår jag lite småilla och det är jättejobbigt att jag måste vara på jobbet. Vill bara hem och lägga mig. Men i eftermiddag ska vi till barnmorskan och D ska följa med så det blir spännande.

För oss blev nyårsafton en lugn historia. D jobbade så jag var hemma hos mina föräldrar. Kände mig inte så alert. Min syster och hennes familj kom och åt men de var också sjuka så de stannade inte så länge. D kom efter jobbet 21:30 men vi orkade inte stanna kvar till kl. 12 utan åkte hem. Innan vi gick och la oss såg vi dock på nyårsraketerna från vår altan. Väldigt stillsamt med andra ord, men jättegod mat och jag skålade i alkoholfri cider!

Iza! Intressant tråd! Bra att fotografen kommer med en förklaring men det ursäktar ju inte 1 år och 4 månaders väntan. Jag undrar om de kommer att få några kunder i fortsättningen eller om de ens klarar av att fortsätta rörelsen under dessa förutsättningar.

• Ammo

Hej!
    Lite piggare idag, spydde en gång i natt igen men febern är borta nu och det gör ju mycket.

Vi umgås inte med några dagisbarn alls så därifrån kommer det inte. Vi brukade gå på öppna förskolan en dag i veckan och så hade vi ju babysimet en dag i veckan. Det är ju därifrån han åkt på alls skit tror jag. oavsett om man inte får få dit om man är förkyld så finns ju smittan i luften ändå.
    Han har inte snorat på hela dagen idag så det känns som ett bra tecken, äntligen

Jag hoppas verkligen att detta stärker imunförsvaret på honom så han är lite starkare då det är dags för dagis.

Jobbigt med illamåendet vicky, men det borde ge sig snart tycker jag.
    Martin var så duktig med att följa med till Mvc, han följde med alla gånger utom 3 tror jag, då han inte kunde komma ifrån jobbet, samt att det var bara enkla koller med blodtryck mm så han missade inget då.
    Tycker det är så viktigt att man är 2 om graviditeten med, trots att det är kvinnan som är barnet så måste ju även mannen få lite känsla vad som händer dr inne och hur det känns. Men så tror jag de flesta tycker i dagens samhälle.

• Victory

Jag tycker ocskå det är viktigt att mannen är delaktig redan från början, och det vill nog D vara också. Han kommer nog att följa om han bara kan ta ledigt från jobbet. Jag har beställt lite böcker och då beställde jag "Du ska bli pappa" som han ska få. Jag hoppas han blir mer involverad då. Han säger bara att det är svårt att förstå innan det börjar synas och det kan jag ju själva känna också. Ibland tycket han nog att jag surrar för mycket om graviditeten, men å andra sidan har jag noll intresse av att lyssna på hans hemmabio-prat när han sätter igång med det. Det är som om allt annat är oviktigt i mitt liv just nu än just detta!

• Yllo

Jag tror att många blivande pappor har svårt att fatta att det kommer ett barn innan dom sett första ultraljudet och magen börjar växa på mamman. Det är ju i vi kvinnor som känner av graviditeten redan i början och inte dom... Men Vicky.. Jag tycker ändå att du ska kunna prata om din graviditet så mycket du vill, eftersom ni väntat så länge. D kommer nog snart till insikt att han ska bli pappa

En av mina kompisar och hennes kille fick barn för 2 år sedan. Hon har iofs en son sedan tidigare, men det här var hennes killes första barn. Vi träffade på honom på Plantagen ungefär 1,5 månad innan sonen föddes och han var i 7:e himlen och kunde fortfarande inte fatta att han skulle bli pappa

• Ammo

Hej!
    Nu mår jag bättre.Är inte sjuk längre men är så otroligt svag i kroppen så jag orkar knappt lyfta en penna. Har ingen matlust heller så det gör ju inte saken bättre, måste ju äta för att kunna bli starkare. Känns ungefär som de få veckorna jag hade i början av min graviditet förutom att jag inte var svag i kroppen då.

I morgon början Martin jobba för fullt igen, han jobbade typ 3-4 tim/dag onsd-fred förrra veckan, fick ju lov att komma hem och ta hand om Lucas. Tycker det känns jättejobbigt att bli själv igen Visst det är ju bara att ta sig i kragen igen och ut och träffa folk men det är så mycket roligare att vara tillsammans hela familjen, samt att det är ju avlastning för mig. Känns jobbigt att ju är han inte långledig förens till sommaren....

Är Iza på väg hem?

• Yllo

Oj, jobbigt att vara så svag Jess! Hoppas du känner dig starkare snart.

Själv är jag så infernaliskt trött just nu... Jag fattar inte.. När vi var i Thailand var jag inte alls så här trött, men nu skulle jag kunna sova hur mycket som helst.

I år är det lite klent med lediga dagar också. Men tiden går ju så fort så det är nog semester innan du vet ordet av det

• Izunia

Hej vi kommer hem den 9 jan. Jag hør av mig då!

• Ammo

Mycket piggare och starkare idag

Det är en sån period nu Ylva, tror de flesta känner sig trötta.Dels ska man jobba nu igen efter ledigheter, det är en evighet till sommaren och det blir mörkt ute innan det knappt blivit ljust. Bara snön hade fått legat kvar så hade i alla fall den ljusat upp lite, men det känns som om den kommer ha försvunnit tills i morgon.

Idag blir lilla Lucas 7 månader!!! Han är ju inte så liten längre, ska väga och mäta i mogon men det är nog närmare 10 kg... Fast han har aldrig sett "sumo"tjock ut tycker ja.
    Nu växer han fortare än vad han går upp i vikt (föut var det tvärtom) så han blir bara smalare och smalare.

• Izunia

Hej nu är jag tillbaka i det kalla landet!

Jag kan börja med att tala om att vi idag fick hämta våra resterande bilder.. Vi fick ju naturligtvis själva åka för att hämta dem även om det inte var vårt fel att det var felprintat i albumet och att de inte hade inramningarna redo förra gången. Men de fick ju betalt då så varför skulle de orka bry sig om sina kunder nu,...

Jag kan tillägga att det fotografen har skrivit är självklart en hel del lögner och bortförklaringar.
    Jag ska skriva ett fint inlägg nu i tråden så fort jag har lite mer tid över.. det finns MYCKET att skriva.

För övrigt så har jag fått en tid för ultraljud den 4 feb. ska bli spännande! Vi har ju redan varit på 2 privata ultraljud och den jag ska på nu är det "statliga". =) Det är mer spännande nu eftersom det var ett tag sen.
    A har åkt till Österrike i morse och nu ska jag vara ensam i 2 månader! I mars ska jag på lite skidsemester men det är ju bara 1 vecka. Får ta med mig mamma på ultraljudet då A inte är hemma... =( Han är superledsen.. Men min mamma kommer att bli desstu gladare då hon nämnt att hon gärna vilja följa med nån gång om A inte kan.

Idag är det tandläkaretid... = spruta... not like.

Hoppas alla har fått en bra start på nya året!
    Min vännina fick en son den 8e och jag ska träffa dem imorgon. De hade efter sista ultraljudet trott att barnet var ca 15% mindre än normalt och att han skulle födas jätteliten.. hmm.... 3,4 kg och 48cm är inte så liten!! hahaha... ops..

Nu ska jag fixa lite frukost och alvedon. Positiva sidan av att vara jet laged!

Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...