• Ammo

Glitter tråden ......firar snart 2 år...

Nu är det nog 2 år sedan denna tråd började...?!
    3 mån går så fort, vips så stängs den och en ny måste startas.

Men vi fortsätter: Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...
  • Ammo

Jösses vilken träningsvärk
    Det gick jätte-bra att rida igår, såååå roligt!
    Vet inte varför jag var nervös egenligen, det är ju som att cyckla, det sitter i ryggmärgen.Hästen bockade för fullt i galoppen men jag satt kvar utan problem

Nu ska vi iväg och nyårshandla, ska bara ta det lugnt hemma hos oss i år, ett par som är gravida kommer över och äter lite gott.

• Izunia

ohh jag skulle sa garna vilja rida snart igen! Det var langesen. Sist var pa islandshast och det ar inte min favorit. Jag gillar stoooora pollar!

Jag ar valdigt anti leksaker.. tycker barn har alldeles for manga leksaker nu fortiden och att det gor de understimulerade. jag har sagt till min mamma att INTE kopa leksaker (manga!)... Klader sliter man ut, leksaker laggs pa hyllan och sen far barn nya leksaker sa ofta att de leker med dem en dag och nasta dag ar det trakigt.
    usch.. jag kommer att bli en hard mamma.. hahah!

Jag hoppas vi kommer pa flyget idag, men det ar helt fullbokat sa vi kommer nog inte till Sydney forran imorgon da det finns 5 platser kvar. Vi flyger ju stand by. Vart andra alternativ ar 7 timmars taget och OM vi inte kommer med flyget imorgon blir det nog for sent for tag da vi ankommer forst kl 21...pa nyar..

Allt ar en chansning med de 5 biljetter som ar kvar pa morgondagens flyg som kostar 2000kr enkel och det betalar nog ingen har. Jag tror vi vagar chansa!

Gott nytt ar folk! Jag onskar er alla ett framgangsrikt, lyckligt och karleksfullt 2008!

ciao!

• Yllo

Jag håller nog med Iza i leksaksfrågan... Jag har märkt att barnen idag får massor med leksaker och rätt så dyra sådana också. Märker också att barnen idag har högre krav på presenter än när man själv var barn. Jag ser bara på B´s ungar och mina brorsbarn.. Hade jag önskat mig en jacka för 4000 kr så hade mina föräldrar dragit in min veckopeng på obestämd tid... och B´s ungar önskar sig datorer, dyra cyklar, mobiltelefoner, kameror o.s.v.. Visst skulle jag ha flera miljoner skulle det väl inte vara några problem, men att köpa en mobiltelefon som är dyrare än vad jag själv har råd att köpa åt mig är totalt uteslutet!
    En annan sak som förbryllat mig massor... Vi har kompisar som har massor med barn. Varje år köps det mängder med leksaker åt dem i julklapp (och övriga presenter) och nästan alla leksaker låter massor. Detta medför att man drivs till vansinne av allt som låter och ungarna har tonvis med leksaker som dom aldrig leker med.
    Sedan får man höra.... "Jag har inget att göra" "Roa mig, underhåll mig... Vad ska vi gööööööööraaaa"

• Yllo

Iza.... intressant tråd... intressanta bortförklaringar av fotografen.. Jag menar.. Om nu fotografen blivit sjuk EFTER att bilderna tagits, varför kan man då inte framkalla bilderna?

• Ammo

Hej!
    Gott nytt år, eller god fortsättning kanske man säger
    Vad gjorde ni för skoj igår?
    Vi hade en mysig hemma kväll med goda vänner och åt fantastisk god mat, hemmagjord toastskagen, hummer, hummersoppa, oxfile med svampsås och potatispure med västerbottenost, mintchokladtårta och ostbricka.
    Pangade en massa raketer och drack skumpa.
    Somnade inte förens kl 04.30 och kl 9 vaknade Lucas, phu.
    Sov middag med honom en stund, men är toktrött så det blir nog en tidig kväll i kväll...

Några nyårslöften?

Har inget direkt löfte men har svurit på att nu jäklar ska jag ner i vikt, mår så dåligt över de här sista 5 kg som jag inte blir av med som sitter framför allt på magen.
    Så inget mer godis eller fika bröd i veckorna, träna på min trningsmaskin och gå mer promenader.
    Jag vill inte sätta igång med att banta hårt än eftersom jag ammar lite fortfarande men något borde hända ändå om jag slutar med mina enorma mängder sötsaker jag tryck i mig hittills. Händer inget så kommer jag köra GI sen.

• Yllo

God fortsättning!!

Vi gjorde faktiskt ingenting igår kväll. Jag somnade på soffan och B väckte mig 5 i 12och vi gick ut på gården för att se om vi såg några raketer, vilket vi också gjorde.

Jag hade lagat middag bestående av bakad potatis och oxfilé med vitlökssmör och skagenröra. Skagenröran blev orörd... däremot tog nästan allt vitlökssmör slut. Jag hade även köpt hem toast, räkor och rom som jag hade tänkt att vi skulle sitta och mumsa på under kvällen, men det glömdes bort i o med att jag somnade

Med andra ord hade jag den där lugna sköna nyårsafton som jag längtat efter

Inga direkt nyårslöften här. Jag har aldrig gett några och kommer nog aldrig att göra det heller.

Idag har vi inte gjort något speciellt. B har klätt på skyltdockan han köpte igår och jag har varit ute på en promenad i snöyran. Lagade en god middag idag med och sitter nu och dricker kaffe för att fördriva tiden så att jag kan gå och lägga mig igen.. trött som en gnu.

• Blue Topaz

Ja, det var tragiskt underhållande läsning om fotografen..
    Vad är det som saknas för er Iza?
    Hur mår du och magen?

Åh, vad avis jag blir, jag saknar också ridninge väldigt mkt!!

Vi hade i vanlig ordning rejäl nyårsfest, men hos ett kompispar den här gången. Vi var 27st med maffiatema och catering med tre rätters middag och välkomstskål. Det var kul att se hur alla tolkade temat olika! De flesta satsade på att vara festfina som på 30- talet.
    Jag hade en mörk turkos lång sidenklänning som var urringad både fram och bak med drapering över rumpan och litet minisläp. Sen hade jag långt blont hår i hollywoodlockar med blommor i håret och rött läppstift.
    Tomas hade smoking med cremefärgad skjorta, hängslen och hatt.
    Bilder finns strax på familjeliv för er som är medlemmar.

Leo var också med och det var rätt tufft men det gick bra. Han fick tom komma upp och vara med på tolvslaget, men det var lite läskigt med alla smällare. ;) Han somnade tack o lov om om imorse efter vällingen och sedan väckte jag honom 12.45..!! Det var nog rätt påfrestande för honom även om det var kul.

Jag brukar aldrig ge löften men jag lovar mig själv att försöka förbättra saker då och då.
    I år ska jag bli mindre sträng mot Leo och behärska mitt humör bättre både hemma och på jobbet.
    Dessutom håller jag med dig Jess, de där förbaskade sista 4 kilona SKA BARA bort under nästa år. Jag har försökt 3ggr nu och pendlar bara mellan 59-61kg, när jag ska väga 56kg.

GOTT NYTT ÅR!!!

• Ammo

Ja ha, då var det min tur, ligger i hög feber och har spytt inatt
    Har fortfarande hög feber och mår illa, men det är nog för att jag är tom i magen.
    Fasiken jag har varit dålig i en månad nu i förkylning mm, det verkar ju aldrig ta slut. även Lucas är fortfarande dålig med förkylning och hosta.
    Martin fick åka hem efter lunch, jag orkar inte ens lyfta honom.

• Blue Topaz

Vad tråkigt Jess... magsjuka är ju så underbart roligt.. =(

Det blir lätt mycket sjukdom när man skaffar barn.. Men det är bättre att ni skffar er lite starkare imunförsvar innan han börjar dagis! Jag önskar ingen de 6mån av konstant sjukdom som vi hade när leo började bara för att han knappt varit sjuk innan.

Men ni umgås en del med dagisbarn va?

Krya på dig kram!!

Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...