• Ammo

Glitter tråden ......firar snart 2 år...

Nu är det nog 2 år sedan denna tråd började...?!
    3 mån går så fort, vips så stängs den och en ny måste startas.

Men vi fortsätter: Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...
  • Izunia

hej tjejer!

Nu ar vi hos andis foraldrar och tar det lungt.
    Jag far dock magkramp-attacker emmelanat och det gor sa ont. Gar dock over efter nagra minuter och jag har fatt det kanske 2-3 ggr. Ar det vanligt...? Annars mar jag super som vanligt och magen vaxer. Hoppas min fetto-kansla gar over snart!

jess ar jag en av Juli-barnen!???

Skont att du mar battre Vicky. Bara undvik det du mar illa av sa ska det ga bra!

Kram kram sa lange...

• Victory

Iza: I Thailand, innan jag började må illa, hade jag ont i magen en hel dag. Men jag tror det berodde lite på att vi inte hann äta någon frukost en morgon och sen kom jag liksom aldrig ikapp utan var döhungrig och fick sen ont i magen. Efter någon dag övergick det i illamående. Men sedan dess har jag inte känt av något magknip.

Hoppas att du inte blir sjuk nu innan jul, Jess! Jag har känt av en förkylning komma ända sedan vi kom hem, men den har aldrig brutit ut så jag hoppas den går över, eller i alla fall inte kommer före jul.

• Ammo

Jo då, det klart man blev sjuk Lucas och jag snorar nu ikapp, undrar vad fasen allt snor kommer ifrån?!
    Men för mig slog det sig även på halsen istället för hostan som han har. Orkar inte åka till läkaren så jag beslöt mig för att knapra i mig kuren jag fick i Italien, jag åt den bara en dag då eftersom jag hade en kur kvar hemma med svensk medicin som jag böt till när vi kom hem.

Jag hade aldrig några sånna kramper i magen som ni beskriver, men jag antar att det är väl livmodern som spänner i och med att den växer, det är väldigt vanligt att känna av det. Oftast brukar man känna spänningar tidigt kanske redan i 6-8 v och man börjar bli svullen.
    Den bästa sidan ni kan läsa allt på är absolut www.vardguiden.se

Jag kan säga att tyvärr kommer du nog känna dig som en lönnfet tjockis till magen börjar puta och man/andra ser att du är gravid. Jag kände mig bara lönnfet, midjan försvann och allt kändes som en degklump innan magen kom ordentligt och blev hård. Och det var inte förens efter vecka 20. Men det är olika när magen börjar synas. Köpte mina första mammajeans vid v 18 tror jag, då spände de vanliga för mycket.

Ja de du är en av de i juli

Har 2 i mars, pappas nya frus dotter samt en av Martins bästa vänner som vi träffar mycket.
    Min kusin i april.
    Min kompis i Malmö i maj.
    Du, Vicky och en av mina bästa kompisar här hemma i juli.
    För visst var ni båda i juli?

• Victory

Tänkte ju säga också att magen inte har börjat växa än för mig. Det är bara det vanliga "hullet"! Och så har ju boobisarn växt förstås! Dock känner jag större behov av att hålla in magen för att ingen ska avslöja mig tidigare än jag vill. Igår var jag på en julmiddag och hade en vid tröja (skulle kunna vara en gravid-tröja). Då fick jag en del "undar-om-hon-är-gravid"-blickar och tvingades dra in magen ännu mer. Ikväll är det dags för nästa julmiddag och då har jag bestämt mig för att ha en tajt klänning istället. Risken är bara att putmagen syns ännu mer i den. Åh, jag längtar tills det börjar synas på riktigt så jag inte behöver dölja det längre!

• Victory

Jadå, det blir juli för mig också! Men förmodligen i slutet, kanske runt 28/7 så det kan ju även bli augusti. BM satte BF till 12/7 men då räknade hon ju inte bort de två veckorna som min ÄL var sen.

• Ammo

Det roliga är att man tycker själv det syns med en gång och att alla andra ser det, men jag lovar ingen ser det egentligen. Haha jag besöker ju en massa butiker dagligen i jobbet och trots att ja hade en ordentlig magen så såg vissa inte den förens jag tog av jackan i april-maj, dådet bara var 1-2 månader kvar, de a- jösses varifrån kom den dä, haha

Nu har min lilla bebis vaknat, fast han är ju inte så liten längre

• Blue Topaz

Hej tjejjer!

Magvärk hade jag till och från i princip hela vägen, både mycket och lite.
    Jag mår mycket bättr enu efter MF:et iaf. Men har väl börjat längta lite efter en till beb... Vi får se om Tomas ändrar sig och vill ha snart han med? Jag hoppas på att starta i vår.

Fortfarande ap- mycket att göra på jobbet.. Det börjar verkligen bli jobbigt att båda jobbar lite mer än 100% och samtidigt ska ha tid med Leo och precis allt annat.
    Med Tomas och mig är det bra iaf =)
    Ska bli såå skönt med massor av familjetid nu!!

Trist med förkylningen Jess! Jag och Leo har det precis likadant.. snor bildas uppenbarligen oerhört fort! Men se det positivt, ju mer sjuk han är nu desto bättre motstånd har han när han börjar på dagis. Jag har iaf hört att det är så. =)
    Vi har fortf. inte köpt julgran.. hmm..

Kul att du mår bättre Victoria! Jag känner fortfarande likadant för Thailand som du känner nu faktiskt. Hoppas det försvinner nästa gång man åker dit!
    Har ni berättat för familjen?

Har du ingen bild på maggen Iza?? ;)

När komemr Ylva hem?

• Victory

Karin: det svåra är bara att hålla masken när alla på jobbet frågar hur det var i Thaliand. "Joodå, det var baaaara bra!" får jag säga och förställa mig allt jag kan. Om de frågar om maten var god vill jag nästan spy men säger att det var jättegott men att jag blev lite less på slutet.

Vi har inte berättat än för våra famlijer med planerar att göra det i helgen. En tjej på mitt jobb vet om det och så ni förstås!

• Ammo

Lucas är lite bättre idag och jag känner mig aningen piggare men är nog ännu mer snorig än vad jag var igår, hur man nu kan bli det.

Vill inte Tomas ha fler barn? Hade för mig att det var tvärt om förut men då minns jag nog fel.

Längtar också efter familjeledighet nu, låter konstigt eftersom jag är ledig jämt, men jag längtar efter att Martin ska vara hemma med oss menar jag, dels att få mer tid med honom men även att få avlastning med Lucas.
    Han är inte jobbig alls, så go, men han tar ju all energi av en, Karin du vet ju hur det är och ni andra kommer snart få se.
    Hur underbart det än är att ha barn så orkar man inte ha 100% fokus 24 tim om dygnet, jollra, leka, sjunga, mata, mm mm
    Martin hjälper till jättemycket när han är hemma men eftersom vi håller på med renoveringen nu också så har det blivit så att han har jobbat hela dagen, sen kommit hem ätit och sen renoverat, så då har det blivit så att jag får ta hand om Lucas ändå.
    Och nu med denna förkylning så är min energinivå lika med noll just nu... men nu är det bara en dag kvar....

Ylva skulle vara borta i 3 veckor, så hon kommer nog hem till helgen eller nästa tror jag, när åkte hon?
    Man märker så fort någon åker bort och inte skriver i tråden, det blir väldigt "lugnt" ibland då.

• Izunia

Oj pa mig syns magen ganska ordentliget och jag har redan kopt mammabyxor for nagra veckor sen och hittade en mammakjol har i australien. Annars kor jag pa vanliga toppar da dem ar bra skurna under bysten.

Igar hade jag inge krampanfall. "mensvark"har jag haft hela tiden, men detta var som knivhugg..

Har tyvarr inga bilder an, men jag ska ta och far lagga ut dem nar jag kommer hem.
    2 juli ar det planerat men den kan ju komma redan i juni.. det vill jag inte.

vicky, ska ni ta reda pa kon? Vi vill absolut inte veta..

Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...