• Ammo

Glitter tråden ......firar snart 2 år...

Nu är det nog 2 år sedan denna tråd började...?!
    3 mån går så fort, vips så stängs den och en ny måste startas.

Men vi fortsätter: Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...
  • Yllo

Nej, det blir inga fler paket nu!! Nu har jag bestämt mig och är supermotiverad
    Inga fler ciggisar för ylva mer nu BASTA!

• Victory

Jag håller verkligen tummarna för att du lyckas Ylva! Kämpa på!

Åh, ett varmt bad låter ju hur skönt som helst! Jag sitter här på morgonen och fryser! Vi har svinkallt i huset, nåja , inte så kallt som det var hemma hos Karin förstås. Hoppas att ni har kunnat fixa det förresten.

D sover, han har jobbat natt, så jag måste vara tyst och vet inte riktigt vad jag ska hitta på att göra som inte låter så mycket. Jag har börjat packa men vet inte hur mycket/litet jag ska ta med. Jag tror att det bara blir ryggsäcken och sen köper jag en resväska där om jag behöver det. Jag känner mig ganska off inför resan. Det känns nästan lite jobbigt att åka. Jag älskar julen och nu kommer jag att missa första advent och julpyntningen. Men jag längtar förstås också! Det ska bli så skönt med värmen, jag har frusit konstant sedan oktober!! Jag tror jag kan vara på väg att bli förkyld men jag hoppas verkligen att det inte bryter ut! Och så all god mat förstås! Jag ääälskar thaimat! På jobbet har det varit lite stressigt men nu har jag det under kontroll så jag kan lämna det när jag åker. Javisst kommer det att bli underbart!

Jag kikar nog in på tisdag innan vi åker!

• Izunia

Nä du ska se fram emot resan Vicky! Vi ska ju vara borta över jul/nyår så det blir INGET pynt för vår del. Onödigt när man inte hinner njuta av det. Kanske en krans på dörren..:)

Jag har stand by nu och har haft det sen kl 04 i morse... Blev utkallad för en timme sen men de ringde tillbaka direkt och ändrade. Min stand by går ut kl 14 så jag hoppas att de inte ringer 13.45...

Nu sitter jag bara och väntar...

• Ammo

Visst är det roligt med julpynt! Jag bara längtar tills jag får dona och fixa med allt. Har köpt nya gardiner till både köket och ena vardagsrummet (nere). Men jag gjorde dock ett misstag förra året. Då köpte jag nýa adventsstjärnor till vardagsrummet där uppe (2st), men tänkte inte på köket då eftersom vi inte hade gjort i ordning det då.
    Så nu vill jag ha 2-4 till och de finns inte kvar
    Vi har så många fönster åt samma håll (14 st) och vill ha samma stjärnor i vardagsummet, köket, hallen och gästrummet (4-6 st), sen har jag samma ljusstakar i vardagsrummet där nere. Tycker inte om att ha en massa olika.
    Så nu måste jag köpa helt nya stjärnor om jag vill ha samma ...
    vilket i-landsproblem va, haha

• Izunia

shit vad många fönster ni har då! hahaha.. ja det är etrt riktigt problem! Annars får du ha olika stärnor uppe och nere men enhetligt med våningarna.

Jag blev som tur är inte utkallad idag men det är ny stand by imorgon kl 06.....:(

• Ammo

haha, ja det är några stycken, totalt är det 21 tror jag...

Skönt att du slapp ut och jobba, får hoppas du får va ledig även i morgon.

Håller på att sätta ut massa skit på blocket, har redan sålt: 3 st digitalboxar, en gps och en ipod. och ska nu sälja 2 stora cd ställ och slalomskidor, samt annonsera ut en underkjol och oasis här.
    Men min kompis har kjolen hos sig, fast den är oanvänd, så jag måste få hem den först.
    Har så mycket liggande som vi inte använder så det är perfekt nu när man har ont om pengar att sälja bort sånt.

• Victory

Glömde ju bort att berätta en rolig nyhet: Daniel får med största sannolikhet fast jobb efter nyår! Han har ju harvat på som vikarie vid behov i fyra år och stämplat upp till heltid men nu tycks det som om han får en fast tjänst pga de nya LAS-reglerna. Det känns toppenbra! Hans första fasta jobb! Och framför allt få får han ett SCHEMA och FAST LÖN! Det har varit riktigt tufft ibland när han har jobbat 6-7 helger på raken och dessutom hela somrarna. Vi har ju aldrig kunnat planera något (t.ex. fester) för då kunde han ju få rycka in med kort varsel. Det ska bli så skönt efter nyår! Hoppas bara att det går vägen, men han har fått löfte av chefen.

• Ammo

vad skönt vicky, då får ni ert liv tillbaka nu då..
    vill önska er en underbar resa till thailand!!!

• Victory

Jag har fler goda nyheter att berätta:

Jag är gravid!!!

Plussade imorse! Jag testade i lördags men då visade det neg. och då blev jag jättebesviken. Och arg för att mensen säkert skulle dyka upp lagoom till resan. Men mensen kom fortfarande inte så imorse testade jag igen, och då blev det plus! Jag fattar det fortfarande inte, jag känner mig inte ett dugg gravid. Och jag kommer förstås att oroa mig jättemycket för missfall. Men ni vet vi att det går i alla fall. Och det var det bästa som kunnat hända före resan! Nu blir det inga paraplydrinkar i alla fall!

• Yllo

Åhhhhhh.... GRATTIS Vicky!! Va glad jag blir för er skull!! Var nu riktigt riktigt försiktig när du är i Thailand!! och framförallt så ska du sköta om dig! Alla känner sig inte gravida från dag 1.. vissa mår som prinsessor hela tiden!! Du är säkert en av dem

Än en gång ett riktigt stort grattis och en stor varm kram! Ha en riktigt härlig resa nu!

KRAAAAAMMMMMMM!

Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...