• Ammo

Glitter tråden ......firar snart 2 år...

Nu är det nog 2 år sedan denna tråd började...?!
    3 mån går så fort, vips så stängs den och en ny måste startas.

Men vi fortsätter: Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...
  • Izunia

absolut ska du det ylva! Om du inet säger nåt tror hon väl att det är sant..

Jag var hos kiropraktorn idag och det är alltid lika skönt när man går där ifrån. Man tänker liksom inte på det men efter hela kvällen har jag inte alls ont i ryggen!

Nu ska jag i säng för att träna (?) och tvätta imorgon... yiieeeppie!

• Victory

Ylva: Vi fick egentligen läkartiden den 5/12, alltså innan vi hunnit hem från resan. Det stod att om man måste boka om kan man få vänta mellan 1-2 månader på en ny tid. Men jag var ju tvungen att ringa dit och fick då en ny tid redan den 7:e så det känns ju superbra! Hoppas förresten att det reder ut sig på jobbet för dig!

Iza: Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända på första läkarbesöket men antagligen får vi veta resultatet på proverna och eventuella åtgärder (om det nu är något fel). Sen sätter dom väl in behandling så då kan det ju bli många eller få läkarbesök beroende på åtgärd.

Jobbigt med ryggont. Själv har jag problem med en höft och har varit några gånger till kiropraktorn. Det blev bättre men är inte helt bra. Daniel däremot dras med ett besvärligt ryggont sedan flera år tillbaka, men han gör ju aldrig nåt åt det heller!

Nu är det snart bara en vecka innan vi åker, helt ofattbart! Jag ska tvätta och börja packa lite i helgen.

• Victory

Vi har förresten dragit in fiber i huset så nu surfar vi obehindrat. ADSL:et blev jag så less på för det bara krånglade!

• Yllo

Skönt med fiber i huset Vicky!!

I går kom vår elektriker och började dra elen i källaren. Gästrummet, dotterns rum och datarummet är nästan helt klara. Bara den sista inkopplingen till elcentralen som fattas ännu.. men allt är färdigdraget Sedan ska han ta itu med resten i källaren... Det härliga är att nu när vi började rota i kablarna så upptäckte vi att hälften av elen går på centralen i övervåningen och hälften i centralen i källaren.. All el kommer att dras om så att allt som är i källaren kommer att gå till källarcentralen och tvärtom.. fast övervåningen kommer vi inte att röra än.. det tar vi när vi börjar renovera däruppe

Inte många dagar kvar för oss heller nu.. Har dock tappat räkningen.. men det är väl knappa 3 veckor kvar nu.

• Yllo

YES!! Nu är min bråktand äntligen utdragen Fast jösses vad knepigt det var.. Tandisen fick kämpa länge för att få ut den.. hon har även hotat med att jag kommer att få jätteont i flera dagar efteråt också *huga* Hoppas bara att det läker fort nu för jag har ju tänkt skaffa en brygga när vi är i Thailand.

• Ammo

Hej hå!

Vilket jäkla väder, burr! Har varit ute och gått i affärer hela dagen. Hittade en billig vinterjacka som blev gratis tack vare presentkort
    Hur har ni det där uppe i norr Victoria, snö och kallt?
    Måste bli underbart för er allihop att lämna detta land för värmen!!!

Här renoveras det också nu, Martin håller på att spackla hallen för fullt och trappan skall också fixas i samma veva, äntligen!

Skönt med tanden Yllo, hoppas du slipper få ont.

• Yllo

Jag är så lycklig!! Nu behöver jag inte längre ha en ficklampa med mig när jag ska ner och duscha i källaren!! Igår blev vår elektriker klar med etapp 1 och han flyttade även strömbrytaren i garaget så att den nu finn precis vid dörren in till huset och inte vid garageporten

Ni kan inte ana vad härligt det är att gå in i något av rummen i källaren nu.. och bara sträcka ut handen och klicka på en strömbrytare och ljuset tänds! Och att kunna stoppa in en kontakt i vilket elutag som helst och få ström!!

I kväll ska jag slipa i dotterns rum (spacklade där i förrgår) och B ska dra färdigt antennkabeln och sätta upp sista gipsskivan i gästrummet så att jag kan spackla även där.. Vi kommer nog inte att hinna få alla tre rum färdiga innan vi far till Thailand (bara 16 dagar kvar nu) MEN gästrummet kommer att bli nästan helt klart.. ev kommer vi inte att hinna få dit spottarna i taket... så vi kanske hoppar innertaket tills dess. Men tapeter och matta kommer vi att få dit

Igår var jag inte tuff med tanden.. men idag känns det redan mycket bättre, förutom att min ena mungipa är helt söndersliten och värker som attans. Men det går över snart

• Ammo

Har glömt att fråga hur du mår nu Ylva, har "sluta-rök-må dåligt-symtomen" försvunnit?

Visst är det skönt när det häder saker i hemmet. Nu har ju ni haft det betydligt värre än oss, så jag kan förstå hur skönt det måste kännas.
    Martin ska börja slipa här nu vilket är ju den värsta biten, allt jä**a slipdamm som letar sig fram i minsta vrå. och i en hall kam man ju inte stänga för heller.

Tar det lugnt hemma idag, ska på babysim vid 17. Idag ska vi ev dyka med barnen....spännande...

• Yllo

Hmmmm... vet inte riktigt vad jag ska svara där... Ja, symptomen har försvunnit helt MEN om det beror på att jag tjyvröker några cigg per dag eller av andra orsaker.. det vet jag inte *ler skamset*

• Bäste vän

Så vackra bilder...Vilken fin klänning du bar.. Tårtan va var där i den!!?

Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...