• Ammo

Glitter tråden ......firar snart 2 år...

Nu är det nog 2 år sedan denna tråd började...?!
    3 mån går så fort, vips så stängs den och en ny måste startas.

Men vi fortsätter: Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...
  • Izunia

ja vi får 50% på bilderna samt 2 små album på köpet. Jo just det.. vi har fått ett presentkort på restaurang i landskrona också...
    Jag är fruktansvärt förbannad men det finns inget att göra åt nu. Efter all denna tid tycker jag att rabatten är skrattretande! När han äntligen var klar att skicka bilderna på tryckk, sa han att det brukar ta ca 2 veckor. Dock aldrig mer än 4. Nu har det gått 8!!!! Snacka om att man inte har nåt förtroende. De vet vad vi tycker och det är bara att gilla läget och hoppas att vi får se våra bilder innan jul... 1 år och 4 månader efter vårt bröllop!!!

Vem vet.. vi hade ju kunnat vara skilda innan dess! hahaha!

• Yllo

Jepp! Det hade ni... kunnit varit skilda allstå. Jag pratade med en gammal bekant på Vilda webben (sajten där jag träffade B) och han har hunnit gifta sig, få två barn och skilt sig på 3,4 år

• Victory

HEEEEJ!

Förlåt att jag varit så osynlig, jag har prioriterat annat än datorn. Jag har haft det lite jobbigt ett tag, mycket runtomkring och jag har känt mig ur balans. Så nu försöker jag ägna tid åt mig själv för att "hitta tillbaka" och komma ikapp med allt.

Kan bara instämma i att det inte finns något annat ord än SKANDAL för hur er fotograf har betett sig, Iza. Men det hjälper ju inte att älta mer utan det är som sagt bara att gilla läget. Och vem vet, om 10 år kanske ni t.o.m. kan skratta åt eländet. Okej då... om 40 år kanske? Hoppas att ni fortfarande är gifta DÅ så att ni kan skratta ihop!

Nu är det knappt tre veckor innan vi åker till Thailand. Iiihh!! Jag kan knappt fatta det! Och inte har vi fått tummen ur och bokat hotell än heller! Men när vi väl är där ska jag verkligen försöka koppla av och njuta! Ska unna mig massage och sånt varje dag! Åh, vad vi är värda den här semestern! Och ni också Iza och Ylva!

• Ammo

Ja du Iza, när ju fått bilderna så borde du svartmåla fotografen överallt så ingen råkar ut för honom igen.

Nackdelen men att ha hur på vår och framförallt hösten är alla förbaskade löv som måste upp, suck. Har krattat nästan hela tomten idag, sååå tråkigt.
    Ska försöka hinna med en hel del i helgen, måste till Ikea och köpa ny hallspegel, Martin krashade vår igår..och nu fönsterlampa, den pajade också, och en gardin som kan dölja alla fula dosor till värmeluftspumpen.
    Sen måste vi kratta klart och åka med allt till tippen. Hjälpa Martins mamma med saker som ska till tippen.
    Åka till alla gravar med ljus. Sen vill jag gå på barnmässan som är nu i helgen i Älvsjö. Och så är vi bjudna på middag på söndag...Få se om vi hinner allt.

Ha en trevlig helg!

Är sååååååååååååååååååååååååååååå avundsjuk på era planerade resor, jag viiiiiiilllll ocksåååååå!

• Izunia

Oj oj.... otur med spegeln... ;) det låter som om ni har en ganska hektiskt helg framför er! Själv har jag hängt på min mans gig ikväll men fick låta herrarna (andi och hans kompis spelar i duo ikväll) att ta taxi hem då jag körde hem tidigare.

Jag lovar, vår resa känns som 100 år framför oss. Men det är ju bara ca 5 veckor kvar så jag borde härda ut. Men jag är desperat efter semester!!!

Imorgon efter mitt gympass ska jag också till min mormors grav och samtidigt på familjemiddag hos min kära moster. Köpte en jättevacker bukett idag och en ljuslykta. Kan ni förstå att min moster köpte sådana där uppladningsbara lampor (som laddas av solljus) till graven och att någon STAL dem!! Vissa människor har alltså ingen skam!

Jess, varför är du aldrig på msn längre?

Nu ska jag snart hoppa i säng!
    God natt!

• Yllo

Oj, otur med spegeln Jess! Ett tips från oss angående löven.. Kör över dem med gräsklipparen några varv så får ni en jättebra kompost för gräsmattan och slipper kratta. Vi krattade vår första höst, men nu kör vi över alla löv med gräsklipparen och slipper på så sätt kratta + att vår gräsmatta mår jättebra av det

Tråkigt att höra att du varit off sista tiden Vicky! Hoppas du hittar tillbaks snart. Skönt att det bara är knappa 3 veckor kvar för er.. själv har vi ju 25 dagar kvar till avfärd! Jag ska passa på att få massage minst varannan dag!!

Ja Iza, man slutar aldrig förundra sig hur fräcka vissa människor är.. Jag fattar inte hur man kan komma på tanken att stjäla från en grav!!

Har haft det skönt hemma på Åland i helgen. Vi firade pappa med tårta och presenter i fredags. Jag hade köpt korsordstidningar, tobak och ciggmunstycken åt honom.. Min bror köpte en mobiltelefon... Något som min pappa absolut inte vill ha Jösses vad jag skrattade åt hans min när han såg att det var en sådan där förhatlig mobiltelefon han fått *hehehehe* Nåja, han kanske vänjer sig med den och inser hur praktiskt det är med en mobil

• Victory

Yllo: Vart i Thailand var det ni skulle åka? Södra/norra? Har ni bokat hotell eller ska ni åka runt? Vi åker till Phuket men ska ganska snabbt ta oss vidare till Krabi och Koh Lanta ha vi tänkt. Men det får vi se när vi är på plats. Jag känner mig väldigt oförberedd, både rent praktistk och mentalt! Nu är det ju bara två veckor kvar, gaahhh!! Vad ska man tänka på egentligen? Jag har aldrig varit i Thaliand och vet inte om det är något särskilt man behöver tänka på. Behöver man adapter till eluttagen? Daniel tänker pakca lätt och köpa allt det mesta på plats men jag vet inte om jag vågar det. Samtidigt vill jag inte släpa på en tung resväska om vi ska åka runt enmassa. Hur gjorde ni, Jess?

• Izunia

Det var en ganska smart idé det där med gräsklipparen.. ska nämna det för min mor. Det ligger som ett oranget täcke över hennes gräsmatta!

Snart ska jag jobba och jag har ett långt stopp i Stuttgart ikväll. Ska kolla in shoppingen imorgon. Imorgon ska jag sova i London, men det blir ett kort stopp så jag hinner nog inte se så mkt.

Ush jag har jätteont i ryggen igen. Ska faktiskt ringa och boka tid hos kiropraktorn nu!

hej hej!

• Yllo

Vicky: Vi kommer att vara i Hua Hin... vet inte om det är norra eller södra Thailand.
    Nej, vi har inte bokat hotell då vi ska bo hos kompisar som har hus där.
    Jag kommer nog att packa rätt så lätt, men kommer självklart att ha med en hel del samt att jag ska köpa en del nytt när jag är där. Det viktigaste är att ha passet, pengarna och vaccinationerna i ordning. Vi har varit och tagit hepatit A och B vaccination (en spruta till veckan innan vi far) och så har vi tagit första dosen av turistdiarrévaccinet.. har en dos till som skall tas en vecka innan man far.

• Blue Topaz

Halli- hallå! =)
    Ledsen att jag varit borta! Såg först nu att det faktiskt var väldigt länge sedan jag skrev i gamla tråden.. skäms på mig..

Ja visst är Rom heeelt fantastiskt!! Trist att ni blev sjuka bara =(

Tack för tipset om gräsklipparen!! =)

Vic: jag föreslår att du reser med en ryggsäck och inte en resväska om ni ska åka runt en del! dt är jättejobbigt att släpa på en resväska på och av båtar, tuktuks och pick- uper!
    Hotellen tvättar upp kläder åt en på bara några timmar och det kostar nästan ingenting. Värmen gör också att man i princip bara behöver 2 bikinisar, sarong/ strandklänning, några linnen och några kjolar, underkläder, solkrämer och en necessär..
    Jag packade 3ggr för mkt sist vi åkte..

Vi måste också pka efter jul känner jag.. frågan är baa vart med tanke på att leo måste följa med. Han har ju som bekant lite svårt att sitta still...

Varför har du ont i ryggen Iza?

Jag är hemma den här veckan med Leo då han har vattkoppor och tomas är i Prag.

Kramizar

Svar på tråden Glitter tråden ......firar snart 2 år...