• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • charmed

haha,det där avsnittet var ju klockrent

• Dallas

Tillbaka hemma igen på en liten mellanlandning efter 30 min undersökning! 723 kr fattigare

Ja helt otroligt! Undrar om det kan hända på riktigt?

Yllo skrev 2007-10-16 10:30:44 följande:
    Öhhhh... hur i h*lvete lyckades han överleva allt det där??? Snacka om komplicerat brott
  • Yllo

Visst ja, du skulle ju till tandis idag Kissen! Gick det bra? Själv väntar jag på att min tandläkare ska höra av sig.. Jag har ringt och krävt att få tillbaka 6000 kr då hon inte kunde fullfölja behandligen och jag nu måste dra ut tanden *suck*

• Dallas

Ja då det gick finfint, men tandhyginisten vill att jag ska komma till henne. Inte så konstigt, alla vill ju att jag ska vara med överallt

Ja de pengarna ska du ju ha tillbaka, då behandlingen inte fullföljdes.

Förra året drog min tandläkare ut en visdomstand, efter blåstestet upptäcktes att det var passage till bihålan. Jag fick då åka in till sjukhustandläkaren och sy. Jag slapp betala hos min tandläkare, betalade bara på lasarettet 300 kr. Det var HELT OK!

• Yllo

Oj, inget kul att få ett hål ända upp i bihålorna *huga* tur att du slapp betala på båda ställena i alla fall

Dom vill väl alltid att man ska gå till tandhygienisten också. Jag minns min förra tandhygienist som envisades att ta betalt för "undervisning i tandhygien". Detta för att hon bad mig visa hur jag använde tandtråden. Efter det så sa jag att hon fick prata om vad hon ville bara hon över huvudtaget inte nämnde något om tandhygien... lik f*rbannat fick jag betala för "undervisning...." så gången efter det sa jag åt henne att hon inte fick säga ett pip under hela behandligen *ASG*

Vi har tänkt rengöra våra tänder när vi är i Thailand.. dom ska tydligen vara jätteduktiga och så ska det vara extremt billigt att göra det också.. vill minnas att våra kompisar sa att det var gratis

Det är verkligen synd att man inte har lösgaddar som man bara kan stoppa i ett vadderat kuvert och skicka in till tandis...

• Dallas

Men såååå snällt, att ta betalt för "undervisning" och patienten gör jobbet.... Ja man kan ta betalt för allt! Vi som hängt med ett tag ogillar sån "undervisning", för vi VET väl för fan hur man använder tandtråd! Hur svårt är det på en skala?? Ingen risk att man gör fel väl? Nja, det skulle ju vara om man fick för sig att stoppa in hela asken i munnen, för sån glipa i tandraden har man ju inte att den kan få plats MELLAN tänderna.

Ja testa Thailands tandläkare!

Polen har väl också bra priser, och det är närmare dit
  • Yllo

Öhhh... Ska man inte anävnda tandtrådsasken och dra den mellan tänderna??? Men va F*N då har jag ju fixat för stora gluggar mellan tänderna i onödan *muttrar irriterad*

Ja, Polen och Estland ska ha väldigt bra och billig tandvård.. får väl börja fara dit istället

Maken måste fixa till en tand som tandhygienisten lyckades sabba. Vet ej vad hon gjorde, men hon lyckades få halva tanden att lossna och tandläkaren påstår att det inte går att reparera Jag är övertygad om att det går att fixa till och utan att vi ska måsta sälja hus och hem och bilar för att ha råd med det *S*

• Dallas

Helt otroligt!!!!! Det får de allt se till att fixa, utan kostnad såklart!

Jag sitter nu och häftar ihop sånghäften inför 40-årsfesten, vi ska till på lördag! Födelsedagsbarnet är JÄTTENERVÖS o NYFIKEN på hur det ser ut! Hahahaha, hon får allt vänta tills festen med att se det!Hon har ju valt sånger som ska vara i, resetn gör jag dvs ordningsregler,framsidan,vitsar och eftersnacksidan. Jag kan inte skriva mer om det nu, ifall hon smyger runt här Men det ska bli jättekul att se hennes min!

Snart dags för personalmöte, då vi ska avtacka en pensionär! Smörgåstårta har jag hört viskas om ska vi visst få av henne, + vanlig tårta från oss! mums!

Hej så länge!

• Yllo

Smaskens med smörgåstårta och vanlig tårta *slurp* Själv ska jag fara hemåt och sätta mig och fortsätta skulptera på dekorationen på tårtorna i helgen...

Ha det godis så hörs vi senare!

*Vinkevink*

• charmed

ååh..måste bara berätta,min mamma smög runt här igår för att se hur det hade gått med hela namn grejen här på bt,det tyckte jag var jätte obehagligt. Jag har ju tom startat en tråd om analsex,tänk om hon skulle se den,Hon skulle döööööö! ni vet,svartskallar OCH katoliker. det är inge bra blandning måste jag säga

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2