• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Dallas

Min käre man kan nog mer än han vill tillstå i köket.... Korv och eget potatismos är paradrätten,men han kan fixa köttfärssås o pannbiff om han vill.Säkert mer, men.... Baka bullar o sockerkaka kan han också

Jag har haft överläggning med honom nu. Vi bestämde att han passar tjälknölen medan jag jobbar. Jag sätter in den i ugnen vid 6,30 när jag åker så är det "änna" lagom för honom att sätta i termometern i tjälknölen efter ett par timmar. Han skulle ringa sin mor om det går överstyr Hon bor 100 m härifrån.
    Tack för tipset, jag väntar med att skära upp!!

Nu har han "fått blodad tand", så han ska göra Janssons imorgon. Hmmm ska jag bli misstänksam eller???? moooaaahahahahahaa
    Hej hopp!
  • Yllo

Jag har aldrig ätit tjälknöl så jag kan inte uttala mig i den frågan. Min mans kulinariska konster i köket brukar resultera i hämtpizza eller hamburgare *S*

Thailand 08: Vi var i Hua Hin i ungefär 2,5 veckor och sedan de 3 sista dagarna i Bangkok.

Julstökar för fullt här. Idag kommer pappa hit för att fira julen med oss. Det här är vår andra jul som gifta
    Senare idag ska vi iväg till min f.d. svägerska och lämna av julklapparna till mina underbara brorsbarn.... vi ska bara vänta in pappa och makens ungar först.

Julafton så dräller makens släkt in. Vid 2-tiden ska dom komma så jag hoppas att jag hinner göra allt färdigt tills dess (hade förväntat mig att få lite hjälp igår, men maken låg som en död sill på soffan hela dagen och kvällen). Så på julafton har jag min pappa, svärfar mina 2 svågrar (den ena med sambo) och makens barn och brorsbarn. Jag övervägde ett tag att bjuda in min bror och svägerska också, men kom fram till att dom förmodligen inte ville dela gästrummet med pappa och sedan fick jag veta att bror min har jouren i julhelgen och inte hade kunnat komma ändå.

Nähä.. om jag skulle ta och gå och väcka maken nu... Måste dammsuga hela huset, få upp gardinstängerna i gästrummet, leta upp en matta till gästrummet och ordna fram tofflor och morgonrock åt pappa så att han kan gå ut och röka nattetid om han vill....

I dag ska jag också grädda pepparkakorna och griljera julskinkan. I morgon ska jag steka köttbullarna så att dom är riktigt färska och varma till julmiddagen

• Thailand 08

God jul alla gamlingar!
    Ska städa lite och göra jansson idag,förövrigt är allt annat klart.Släkten dyker inte upp förrän kl.17 imorgon

• Dallas

STÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN!!!!
    Jag är fortfarande mätt efter att ha ätit julmat idag (kl 13)! Jösses detta är bara början.... Lite lätt svullen mage kan man säga Hmmmm Gördel resten av julhelgen??*funderar*

• zukigirl

Min kan med om han vill... Fast jag brukar fixa maten ändå för jag är inte vidare förtjust i hårt stekt mat. Alltså han vill ha maten nästan svart! Till o med pannkakor. Okej, jag har skällt lite på honom ang det men det funkar inte så då gör jag det själv! *flinar glatt* Idag har han åkt till sin släkt. Var meningen att jag skulle följa med oxå men jag mår inte riktigt bra. Tror jag har feber så jag valde att stanna hemma. Bättre att man kan gå o lägga sig när man känner att man behöver. Finns inget värre än att sitta o vara trevlig när man mår dåligt. Puss o kram på er allihop!

• Dallas

Krya på dig zuki!

Ja steka pannkakor kan min käre make också!

• Thailand 08

Fick helt underbart halsband + armband i julklapp av gubben :)
    Avsett att bäras på bröllopet

• Thailand 08

Nu har vi varit ute o käkat pizza-mumsigt efter all julmat.
    Och sen är det tomten är far till alla barnen på tv:n :)
    Kaffe o cheescake dax!
    Ha en god fortsättning......

• Liinda_e

ursh har redan gått upp 4 kg...kommer inte i mina jeans...jäkla julmat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2