• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Thailand 08

Hej tanter! Fick min klänning idag! Bild finns fast en dålig en...

• zukigirl
    Thailand 08 skrev 2007-12-17 23:54:26 följande:
    Hej tanter! Fick min klänning idag! Bild finns fast en dålig en...
    ahhhh... var den lika fin som den såg ut?? Fy rackarns vad jag gillar den modellen! Som sagt, synd att man inte e skapt för att kunna ha en sådan! Den såg jättefin ut faktiskt. Vart beställde du den och var den bra sydd?
  • Thailand 08

Från Kanacca.Exakt som bilden jag mailade till dom.Bra arbete och fint material.Synd att inte pärlbroderiet syns på kortet.Mobilen tar inga bra bilder!

• Yllo

Välkommen Lillan!!

Hårfärg är nog den bästa uppfinningen hittills Jag brukar även försöka jaga maken med en pincett för att ta bort de där gråa stråna ur skägget hans *S*

Åhhh... va skönt att vara hemma igen!! men visst hade vi det härligt på vår mycket mycket försenade bröllopsresa och jag kan lova att vi kommer att återvända till Thailand... om inte annat så för att gå till våra härliga massagetjejer

Min man gillar också mus.. speciellt husmusen... men han vill helst inte äta den *rodnar förläget* Några andra möss har vi inte, men vi kanske kan få några av Jodie? Jag lämnar en utförlig resebeskrivning på TS senare... jag lovar.. ska bara läsa ikapp här först

• Thailand 08

Yllo:vart i Thailand var ni?

• Dallas

GOD JUL ALLA GAMLINGAR!!!!!!!
    Hoppas ni får en härlig julhelg med allt som hör till!

Välkommen hem Yllo!

I morgon kommer mina föräldrar, svärisar,syster med kille hit och firar lilljul.
    På julafton jobbar jag till kl 15,30 . När arbetsdagen är slut sammanstrålar jag med make o barn hos mina svärisar.Min mamma o syster är också där då, samt makens tre(av fyra)syskon med respektive och barn. = Fullt hus!
    Pappa firar jul hos sin särbo
    På juldagen har jag semester, hoppas att ingen blir sjuk för då ryker min semester! Då ska vi till min bästa vän o hennes familj på kalkonmiddag= MUMS!
    Annandagen slappar vi hemma.
    28 december är den 17 år sen jag flyttade ihop med min man!!!!

När vi senare pratar om detta årets jul, kan vi säga som gamla alltid gärna vill minnas; Vår första jul som GIFTA .......osv

• Dallas

Moooaaahahahahaha
    Man kan ju inte tänka på allt heller
    Sallad Är du hungrig nu??
    Jag ska faktiskt skära en liten bit av julskinkan snart... det börjar knorra i magen. Jag har varit på Torp IGEN idag, o tittat på folk(mamma hade ett par ärenden kvar så jag körden henne för hon har ingen bil just nu). Jag skulle inte köpa nåt men så råkade jag köpa två glansiga toppar, och så var det 30-70% rea på alla julsaker/pynt, så då blev det lite sånt också.... Maken suckade när jag visade min påsar

Jodie skrev 2007-12-22 17:47:59 följande:
    Det blir också vår första jul som gifta, hihi, det hade jag inte tänkt på tidigare!God jul till dig också Sallad!
  • Dallas

Förresten!!
    Nu när ni är så himla många gamlingar här, kan ni få svara på en enkel fråga!*ja ja!hoppar upp o ner ivrigt*

OM man ska göra tjälknöl: ( jag har aldrig gjort det förut)
    Hur länge kan man ha den färdiguppskuren i kylen i en trevlig tupperwareburk? Jag lurar på att ha det på nyårsafton som är en måndag. Jag jobbar nämligen dagen innan den ska serveras. Eftersom den ska vara inne i ugnen 10-12 timmar, så blir det ju liiiite besvärligt när jag är på jobbet. Kan det funka att göra den på lördagen?? Annars får jag be svärmor..... en ganska bra lösning faktiskt!

www.icakuriren.se/recept_visa.asp

• Dallas

Ja jag brukar inte kunna hålla mig! Jag måste visa upp mina fynd! Maken är härdad nu tror jag Men måste sucka lite ändå

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2