• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Yllo

Hallå!! *vinkar ivrigt*

Milda marsvin vilken framförhållning Kissen!! Jag har inte köpt en enda julklapp än.. men iofs så har jag ju tänkt köpa dem i Thailand i år... Pappa önskade sig en söt thailändska... få se om jag får rum med henne i resväskan när vi ska hem.. annars får jag väl köpa något annat till honom
    Har faktiskt ingen aning om vad jag ska ge mina gryn i julklapp i år. Får väl se vad jag hittar för skojsigt när vi är där... OM vi nu kommer iväg.. allt beror på om jag lyckas skrapa ihop lite mer fickpengar (var tvungen att nästan länsa alla mina sparslantar den här månaden)

• Dallas

Vinkvink!
    Håller tummar & tår för att ni kommer iväg som planerat!
    Hmmm thailändskor är ganska småväxta, åtminstone de jag känner, så försök nu att göra pappsen glad Det finns ju billiga väskor i Thailand som du kan köpa om hon inte får plats i din väska.

• Yllo

Åhhh... Jag har en jättestor väska som hon borde få plats i.. men samtidigt så vet jag ju inte vad pappsen ska med en thailändska till *kliar mig förbryllat i huvudet* Han tillåter ju inte ens att jag går in i köket!!

• Dallas

Nämen vaaaad ska han då ha henne till*kliar mig i huvudet*

Nu sitter jag här och läser en lapp från skolan, vår dotter som går i 9:an ska under v46 ha ansvaret för en Real care baby! Databebis alltså! Detta ska bli jättekul hahaha då märker hon säkert hur gulligt det är med en bebis som skriker på nätterna. Dett är en del av sex/samlevnadsundervisningen. Vår kommun har haft detta sen 2004, och är mycket lärorikt för tonåringarna!
    Bebisen ska skötas EXAKT som en riktig bebis, dvs man måste hålla i huvudet, ge mat, byta blöja, får den att rapa mm mm

Jag ska genast skriva på att jag tagit del av infon o godkänner detta!

• Dallas

och de ska sköta skolan den veckan också, inget gnäll över vaknätter och annat

• Yllo

Åhhhh... en sådan docka är det många unga tjejer som skulle behöva ha Synd att inte alla skolor har den dockan.. tror att många ungdomsgraviditeter skulle kunna förhindras med en sådan.

Jag har absolut ingen aning om vad pappsen ska med en thailändska till... Jag har ända sedan mamma dog (ok, jag gav honom ett år att sörja) försök få honom att fara ut och träffa en ny kvinna.. men han är inte intresserad *suck*

• Dallas

Ja det skulle de verkligen behöva! När en del tjejer är i ca 15-årsålern tycker de ju att bebisar är sååååååå söööööta att de GÄRNA vill skaffa en... det är lätt att skaffa men sen då Ja det är en superbra undervisningsmetod, som man kan hoppas att fler kommuner hakar på. Jag menar, kan vår pyttekommun så borde ju storstadskommunerna genast köpa in dessa databebisar.

Pappa ska inte följa med då?? Så slipper ni packa ner den stackars kvinnan.. Hans intresse kanske vaknar med tiden, han saknar väl din mamma/sin fru ännu

• Yllo

Mmmm... ja, det är helt otroligt att tonårstjejer tror att det är sååå enkelt med barn Visserligen har jag inga barn själv.. men inte ens jag är så korkad att jag tror att ett barn bara ser söt ut och sover snällt när jag inte vill leka med den.

Jag tror knappast att pappa sörjer mamma än.. Dom var "mycket lyckligt gifta"... Dom bodde i varsin kommun!! Dom separerade när jag var i 13-års åldern och jag var 29 när hon dog... Med andra ord hade dom inte bott ihop.. eller knappt träffas på 16 år...

• Dallas

Aha jag förstår, men då är det banne mig dax att han dammar av sig och kollar efter en ny dam( ja nu menar jag inte att DU är gammal eller så )

• Yllo

Ähmmm... vad gör jag på Gamlingstråden om jag inte är gammal??

Näää... nu är det snart dags för CSI!! Alltså säger jag Natti natti... Jag letade efter en sömnig smilis.. men jag hittade ingen...

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2