• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Yllo

Oj va gott jag sov igår.. Slocknade som ett utblåst ljus på soffan strax efter kl 7.. vaknade upp vid 21-tiden och kravlade mig upp för att borsta tänderna.. Därefter lopplådan och somnade direkt igen.

I morse tvättade jag håret för första gången sedan jag kom från frissan (ja, jag tvättar bara håret 2 ggr i veckan). Höll på i säkert en halvtimme med att försöka få till frisyren så som den ska vara nu.. har väl lyckats något så när.. men lika bra som innan blev det inte Hur i h*lvete får man till sådana där utåtböjda lockar längst ner?? Mina gör som dom vill... hon måste ha vänt spolarna fel när hon permanentade *misstänksamt*

I morgon ska jag på kurs i spritsteknik Ser så fram emot det.. det är sista kursen!! Sedan har jag planerat att jag ska gå på bio på kvällen... ensam.. Jag skulle vilja se den där filmen Stardust men vet att maken inte vill se den....

Måste skriva till BT och fråga varför jag inte kan svara på inlägg... alltså klicka på den där knappen med läpparna....

• Dallas

Javisst kan man bli ett nervvrak och hysterisk när man fixar med håret! Med en smal plattång kan man få utåtböj på håret.

De där läpparna kan inte jag heller trycka på, men jag nöjer mig med citeraknappen så länge.

Jag sitter ock kollar på tänkta julklappar nu, jag har hittat en sida med grejer för vänsterhänta. Där fanns lite bra att ha saker, så jag ska nog skicka efter därifrån. www.alltforvansterhanta.se
    Helt onyttig info :
    Mamma och syrran är vänsterhänta, jag mixar.. Alltså jag stryker med vänster, äter bakvänt(har kniv i höger gaffel i vänster)håller linjal med höger o drar strecket med vänster men skriver med höger
    Intressant va

Yllo skrev 2007-10-12 07:39:04 följande:
    Oj va gott jag sov igår.. Slocknade som ett utblåst ljus på soffan strax efter kl 7.. vaknade upp vid 21-tiden och kravlade mig upp för att borsta tänderna.. Därefter lopplådan och somnade direkt igen.I morse tvättade jag håret för första gången sedan jag kom från frissan (ja, jag tvättar bara håret 2 ggr i veckan). Höll på i säkert en halvtimme med att försöka få till frisyren så som den ska vara nu.. har väl lyckats något så när.. men lika bra som innan blev det inte Hur i h*lvete får man till sådana där utåtböjda lockar längst ner?? Mina gör som dom vill... hon måste ha vänt spolarna fel när hon permanentade *misstänksamt*I morgon ska jag på kurs i spritsteknik Ser så fram emot det.. det är sista kursen!! Sedan har jag planerat att jag ska gå på bio på kvällen... ensam.. Jag skulle vilja se den där filmen Stardust men vet att maken inte vill se den....Måste skriva till BT och fråga varför jag inte kan svara på inlägg... alltså klicka på den där knappen med läpparna....
  • Yllo

Jo, inge kul att försöka fixa håret... speciellt inte när man som jag bytt frisyr helt och hållet.. Kommer väl att ta sin lilla tid att lära sig föna håret till den här nya frisyren.. Gick från långhårig till korthårig med några saxklipp och från rakhårig till lockig med några spolar och vätska *s*

Få se om mitt ser likadant ut som ditt när jag citerar....

Dallas skrev 2007-10-12 10:08:34 följande:
    Javisst kan man bli ett nervvrak och hysterisk när man fixar med håret! Med en smal plattång kan man få utåtböj på håret. De där läpparna kan inte jag heller trycka på, men jag nöjer mig med citeraknappen så länge.Jag sitter ock kollar på tänkta julklappar nu, jag har hittat en sida med grejer för vänsterhänta. Där fanns lite bra att ha saker, så jag ska nog skicka efter därifrån. www.alltforvansterhanta.seHelt onyttig info : Mamma och syrran är vänsterhänta, jag mixar.. Alltså jag stryker med vänster, äter bakvänt(har kniv i höger gaffel i vänster)håller linjal med höger o drar strecket med vänster men skriver med höger Intressant va
  • Dallas

Jag var hos frissan förra veckan.Samtalet: -Håret är allt lite slitet, så 6 cm får vi allt ta. " Javisst kan du ta 6 cm" Sedan visade det sig att 10 cm blev det visst, grrr jag var inte så glad då,men man vänjer sig ju. Jag tyckte att jag så tantig ut. Så på kvällen fick husbandet färga och slinga mitt hår (schwarzkopf vision paket). När det var gjort kändes det mycket bättre. Jag har rakpermanentat mig några ggr också, det känns jättebra! Jag har självfall och korkskruvslockar i underhåret, urrk då vill håret INTE ALLS DET JAG VILL så plattången är mitt favvoredskap!

I ditt fall var det ju en väldig förvandling, modigt!!!! Men du lär dig snart knepen för att få som du vill
  • Dallas

Nämen vad skrev jag????? Jag har kniven i vä o gaffel i hö såklart, alla andra gör tvärtom ju som jag skrev förut.... *vimsig*

Dallas skrev 2007-10-12 10:08:34 följande:
    onyttig info : Mamma och syrran är vänsterhänta, jag mixar.. Alltså jag stryker med vänster, äter bakvänt(har kniv i höger gaffel i vänster)håller linjal med höger o drar strecket med vänster men skriver med höger Intressant va
  • Dallas

När ni kollar vilka som kikat på er sida: Har ni då MASSA smyggluttande sk gäster. Hmprf! Gäster ska väl gärna hälsa eller mooooaaahahahahha jag är såå väluppfostrad att det inte skulle alla mig in att smygglo hos nån

• aircondition
    Dallas skrev 2007-10-12 17:45:14 följande:
    [citat]
    När ni kollar vilka som kikat på er sida: Har ni då MASSA smyggluttande sk gäster. Hmprf! Gäster ska väl gärna hälsa eller mooooaaahahahahha jag är såå väluppfostrad att det inte skulle alla mig in att smygglo hos nån
    [/citat

Folk kommer "hem" till mig också och säger inte ens Hej! Vad är det för människor???????
  • zukigirl

hahaha... då skulle ni se min gästlista! 90 % är gäster! Hmmm... jag kan nog spärra det om jag vill... tror jag... Måste nog kolla upp det.  Jo förresten flickor. Nu när bröllopet är avklarat så skulle jag vilja klippa mig. Nu har jag hår som går ner till midjan ca och det är självlockigt, lite frizzigt eller hur man ska förklara det. Jag behöver lite frisyrideér. Vill nog inte klippa det helt kort (fast det har jag iofs gjort innan). Har ni några förslag? Gärna lite bilder.

• Dallas

Ja du det är svårt med frisyrer! men kolla på www.frilla.se
    eller www.frisyrer.se
    www.2hairstyles.com/

där kanske det finns bra tips

Jag tippar på att jag också har 90% gäster... fegisar

zukigirl skrev 2007-10-12 21:06:55 följande:
    hahaha... då skulle ni se min gästlista! 90 % är gäster! Hmmm... jag kan nog spärra det om jag vill... tror jag... Måste nog kolla upp det.  Jo förresten flickor. Nu när bröllopet är avklarat så skulle jag vilja klippa mig. Nu har jag hår som går ner till midjan ca och det är självlockigt, lite frizzigt eller hur man ska förklara det. Jag behöver lite frisyrideér. Vill nog inte klippa det helt kort (fast det har jag iofs gjort innan). Har ni några förslag? Gärna lite bilder.
  • zukigirl

går och blossar lite...*gäsp*

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2