• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Dallas

Jaaa jag kom på mig själv att jag skrev fel i en signeringslista på jobbet FÖRRA veckan, *skäms* Men herregud, sa maken, när jag "beklagade" mig du har ju haft 16 år på dig att öva innan vi gifte oss *jag har smygtränat flera ggr*

Men det är ju inget jobbigt "problem" att byta namn huvudsaken är ju att vi gift oss!

• Yllo

Suvve idé Dallas!!

Vi behöver verkligen ha våran lista att kika på emellanåt

Hallå! Dags för uppdatering av oss damer tycker jag, den lååånga listan i gamla tråden får dammas av och göras om. Många som var på gamla listan är ju inte här nu, så om de hittar oss igen får de lägga till sig på listan. Nya gamlingar får också lägga till sig på listan. Jag börjar så fyll på:

Namn: Dallas
    Ålder+stjärntecken: 35, fiskarna
    Ålder man: 44
    Vi möttes: 1990
    Civilstånd: Gift sedan 070210
    Antal barn: 2 st (dotter f -92 son f -96)
    Husdjur: 2 katter
    Landsända: Västkusten

Namn: zukigirl
    Ålder + stjärntecken: 38, skytt
    Ålder man: 38
    Vi möttes: 2003
    Civilstånd: Gift sedan 070929
    Antal barn: 5 st men inte med nya maken
    Husdjur: En stor landsköldpadda som heter Bulldozer Berit
    Landsända: Västkusten

Namn: Yllo
    Ålder+stjärntecken: 37, våg
    Ålder man: 43
    Vi möttes: 2002
    Civilstånd: Gift sedan 060603
    Antal barn: Min man har 2 st (dotter f -90 son f -92) från ett tidigare äktenskap. Jag har inga egna än så länge.
    Husdjur: Inga förutom dammråttorna och rådjuren i trädgården.
    Landsända: Stockholm

• zukigirl

På ett sjukhus, i ett väntrum, sitter de anhöriga till en mycket sjuk person. Läkaren kommer in, mycket trött och säger:

- Jag är så ledsen. Jag har dåliga nyheter. Det enda hoppet för er släkting är en hjärntransplantation. Det är väldigt riskfyllt MEN det är det enda hoppet. Ni får själva betala för hjärnan.

Efter en lång tystnad frågade någon 'Okej, hur mycket kostar en hjärna?'

Läkaren svarade: 5 000 kr för en manlig hjärna och 200 kr för en kvinnlig.

Männen i rummet försökte hålla sig för skratt och att

undvika ögonkontakt med kvinnorna.

En av männen frågade med ett något triumferande uttryck i ansiktet:

Varför kostar den manliga hjärnan så mycket mer?'

Läkaren log åt den något oskyldigt, barnsliga frågan och svarade: Det är standardprissättning. Vi måste sänka priset på kvinnliga hjärnor eftersom de ju faktiskt är använda.

• Yllo

Hihihihi... det är över ett år sedan jag gifte mig och bytte efternamn... ändå skriver/säger jag ändå fel ibland Maken blir dock väldigt sur när det kommer post i mitt flicknamn, men det är ju inget som jag kan göra något åt... annat än att ringa och gnälla till de olika företagen *suck*

• Dallas

Man blir faktiskt förnärmad när det kommer post i det gamla namnet. Vissa uppdaterar registren allt för sällan tydligen. Undrar vad de gör istället?? Surfar på Bt, kollar på nya rollatorer

• Yllo

Jag blir i alla fall skitsur när jag får post i mitt gamla namn.. speciellt då jag skickade in intyg på namnbytet och kopior på pass och körkort, hemortsbevis... ja, rubbet till alla företag och instanser för att få mitt namn ändrat överallt.

• zukigirl

Ja det där kanske ni flickor kan hjälpa mig med? Vad ska jag skicka och vart ska det skickas? Jag har inte fått papprena om namnbytet ännu men det kan ju vara bra att veta när det kommer. Ni har ju gjort det så hjälp mig nu! *s*

• Dallas

Jag mailade till dem jag har medlemskort/bensinkort hos, så skickade de nya kort. Jag kunde ju inte vänta!!!

På internetbanken ändrades det automatiskt, MEN jag fick gå in på banken o beställa nytt Visa. Körkortspapper kommer automatiskt, ta ett nytt foto, betala in avgiften(150kr tror jag det var), skicka iväg och vips får du hämta ett nytt körkort.

Är du kund hos t ex Ellos, Halens kan du gå in och ändra kunuppgifter själv.

• Dallas
    Yllo skrev 2007-10-05 11:38:56 följande:
    Jag blir i alla fall skitsur när jag får post i mitt gamla namn.. speciellt då jag skickade in intyg på namnbytet och kopior på pass och körkort, hemortsbevis... ja, rubbet till alla företag och instanser för att få mitt namn ändrat överallt.
    TRÖTTSAMT! Jag har inte behövt skicka kopior, tack och lov! Mailen räckte. men tydligen uppdaterar sig inte några bokklubbar jag var medlem i för länge sen de skickar erbjudanden till K Karlsson fortfarande
Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2