• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Dallas
    Yllo skrev 2007-10-08 08:05:39 följande:
    Den var riktigt snygg alltså!! (Kissens klänning alltså) Däremot vet jag inte om jag frivilligt skulle sätta den här på mig www.halens.se/ProductPage.aspx *tuggar mig fundersamt i underläppen*
    Thank you bäjb Hoppas paketet kommer idag då, jag kan ju ha den på syskonträffen 8/12. En gång varje år försöker vi ha en träff då ALLA är med.(då räknas inte högtider, födelsedagar o kräftskiva ) Husbandets syskon + respektive. Det är inte lätt, 3 jobbar i vården med oregelbundna arbetstider 2 jobbar skift! I år ska även min syster+ blivande sambo vara med. I år ska vi vara i Göteborg.

Då trådarna vävs samman, kollar jag nu på vandrarhem,hotell,paketresor,flyg,buss,tåg till Sthlm. Försöker köra snålvarianten moooaaahahahah efter jul o nyår är det bra med billiga alternativ.
  • Yllo

Ahhhhhh... resa!!! Snart är det dags för den ja! Bara knappt 2 månader kvar nu (1 mån och 23 dagar kvar) sedan bär det av till thailand för oss!!

Jag hade lite knepigare med mitt namnbyte än vanligt. Först och främst så var jag tvungen att skriva mig på Åland för att få byta körkortet (ville absolut inte ha ett svenskt körkort), passet var också lättare att fixa på Åland än via Finska ambasaden i Stockholm!
    Sedan var jag tvungen att gå runt till alla företag, eller skicka in en skriftlig ansökan om namnbyte.. detta p g a andra omständigheter....

Måste skynda mig över till Paniktråden och läsa ikapp där med.. samt Zukis tråd om träffen...

• Dallas

Hrmpf, så var det ja, förut kunde man ju bara klicka i rutan ovanför textraden för att få smilisar( ja jag vet att det inte stavas så )

Yllo:
    Krångligt värre alltså! Vad hade du för körkort innan då , senil serru.. Är du skriven på Åland nu också då*extremt nyfiken idag*

• Yllo

Kissen: Eftersom jag är finsk medborgare hade jag ett finskt körkort.. flyttade ju inte hit till Sverige förrän jag var 26 år....
    Nej, jag är inte längre skriven på Åland.. skrev tillbaka mig hit tre månader senare... Var bara skriven där så länge som det krävdes för att få mitt nya körkort och pass samt att all namnändring skulle gått igenom (vilket det tydligen ändå inte hanns med... enligt vad jag upptäckt i efterhand) *suck*

Håller med dig om att jag saknar den där knappen att gå in på för att få sina smilisar... inte kommer jag ihåg hur man gjorde alla heller... jag är ju gammal och senil!!!

• Yllo

God morgon ladies!!

En ny arbetsdag och jag sitter redan på jobbet. Riktigt trött idag för jag har sovit dåligt i natt... Är det möjligen fullmåne?? Någon som vet?

• aircondition
    Dallas skrev 2007-10-08 13:16:34 följande:
    [citat]
    Hrmpf, så var det ja, förut kunde man ju bara klicka i rutan ovanför textraden för att få smilisar( ja jag vet att det inte stavas så )

...jag tycker att man borde från bröllopstrogets sida ta tag i det här med smilisar i texten. Vi som är gamla har svårt nog ändå med alla dessa tekniska finesser...
    Jag tycker vi kräver den där braiga rutan tillbaka...NU!!!!
  • Dallas

Ja förlåååt jag är inte vid mina sinnens fulla bruk tror jag
    Jag har kanske för mycket i mitt lilla huvud...eller så ÄR det så att Alzheimer är mitt mellannamn...

Yllo skrev 2007-10-08 19:14:25 följande:
    Kissen: Eftersom jag är finsk medborgare hade jag ett finskt körkort.. flyttade ju inte hit till Sverige förrän jag var 26 år.... Nej, jag är inte längre skriven på Åland.. skrev tillbaka mig hit tre månader senare... Var bara skriven där så länge som det krävdes för att få mitt nya körkort och pass samt att all namnändring skulle gått igenom (vilket det tydligen ändå inte hanns med... enligt vad jag upptäckt i efterhand) *suck*Håller med dig om att jag saknar den där knappen att gå in på för att få sina smilisar... inte kommer jag ihåg hur man gjorde alla heller... jag är ju gammal och senil!!!
  • Kristina 07

HEJ ALLA TANTER!!!!!!!!!!!!!

Vad jag har saknat er! Jag har brutit (tror jag... fast jag kan ha fel eftersom jag är här?????) mitt BT beroende.

Eftersom jag börjar mitt nya jobb på måndag så bestämde jag mig för att "enough is enough" och slutade hänga här. Det vore ju minst sagt trist att bli av med jobbet direkt för att jag tillbringar min arbetstid med er!

Men idag när maken är bortrest och barnen är i säng så MÅSTE jag ju in och se hur ni har det?????
    Är alla fortfarande kära?????

Vi är kärare än någonsin, det känns verkligen kanon. Jag har också hunnit vänja mig vid min nya efternamn och fått både nytt bankkort och nytt körkort.

Annars rullar livet på i ett ständigt ökande tempo, med mer och fler aktiviteter för barnen och ny fräscha ambitioner vad gäller mig själv. Vad händer med er alla?

• Yllo

Hejsan Kristina 07!! Kul att du tittar in... även om du just nu går på behandling mot ditt BT-beroende Själv hoppar jag över den biten just nu.. det räcker med att jag just nu försöker bli av med mitt cigg-beroende

Fortfarande kär i min man och ser fram emot vår bröllopsresa som blir av om 1,5 månader... bara 1,5 år efter bröllopet

Ska försöka jobba lite nu... så att inte någon börjar klaga på att jag jämt sitter här på BT

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2