• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • zukigirl

Ämne: kommer ni ihåg ?

-80-talet, visst är det ofattbart att:

Man på fullt allvar trodde att George Michael var hetero.

Man köade utanför telefonautomater varje gång vi ville ringa hem.

Seglarskon betraktades som "klassisk" och "tidlös".

En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr - både på tjejer och killar.

Dirty Dancing stjärnan Patrick Swayze betraktades som supersexig.

Ett Lycra-plagg vid namn "Body" (som knäpptes i skrevet med en konstruktion som var fullkomligt ohanterlig,
    särskilt i kombination med alkohol) hade en naturlig plats i våra garderober.

Axelvaddar, ju större desto bättre, gav en naturlig siluett.

Mascaran inte skulle vara svart utan ha samma färg som ögonen - blå, grön eller brun.

En bit kassler med ananasskiva betraktades som exotisk och att alla maträtter som innehöll ananas hette

någonting med Hawaii.

Den lyxigaste förrätten var räkcocktail och den flottaste

efterrätten glace au four.

Man fick inte hoppa på golvet när man lyssnade på musik - då blev det hack i skivan.

Det fanns en särskild möbel att förvara skivspelaren på, den kallades stereobänken.

Man gick med i bokklubbar, skivklubbar och samlade på receptkort som man förvarade i speciella boxar.

Det gick rykten om att Michael och Janet Jackson var samma person.

Det vita mirakelmedlet Tippex var det enda sättet att åtgärda stavfel.

Man trodde att man skulle få HIV vid blotta anblicken av Jacob Dahlin och Sighsten Herrgård.

De finaste tavlorna förställde kyssande par i solnedgång, gråtande barn och galopperande enhörningar.

Man gick och tränade med stringtrosor utanpå gympadräkten.

"Jag skriver en check" var en vanlig replik i shoppingsammanhang.

Snabbmat var detsamma som "en grillad med mos".

• Tuss78

ok.

1. NEJ. ALLA GÅR INTE TILL TANDIS SAMTIDIGT.
    2. SEG J*VEL PÅ CSI: WHATS UP WITH THAT???? seriöst, exakt hur stor är den sannolikheten?
    3. MEN GUUUUUUUUUUUUUUD VILKA INTRESSANTA SÖNDAGSDISKUSSIONER DeT SKULLE KUNNA BLI. DISKUTERA ANALSEX MED MORSAN.....jag tror att jag dööööööööör!
    4. Vadå någon snygg top till träffen? Ska man vara snygg i januari OXÅ? f*n...jag som är så snygg mest hela tiden.
    5. Gillar den frillan starkt Miss Moderator. Nästan, men bara nästan, lite hiphop över den!!!!

• zukigirl
    Tuss78 skrev 2007-10-16 20:32:33 följande:
    ok. 1. NEJ. ALLA GÅR INTE TILL TANDIS SAMTIDIGT.2. SEG J*VEL PÅ CSI: WHATS UP WITH THAT???? seriöst, exakt hur stor är den sannolikheten?3. MEN GUUUUUUUUUUUUUUD VILKA INTRESSANTA SÖNDAGSDISKUSSIONER DeT SKULLE KUNNA BLI. DISKUTERA ANALSEX MED MORSAN.....jag tror att jag dööööööööör!4. Vadå någon snygg top till träffen? Ska man vara snygg i januari OXÅ? f*n...jag som är så snygg mest hela tiden.5. Gillar den frillan starkt Miss Moderator. Nästan, men bara nästan, lite hiphop över den!!!!
    VA FAAAN!!! Jag kan ju inte ha en frilla som är nästan lite hiphop!!! *mumlar* Jag tyckte den var lite metal jag... hmmm... hiphopmetal-frissa!!! Det måste ju bli en Clawfinger-frissa då ju!!!
  • aircondition

mera 80-tal

Man färgmatchade plastörhängen och dito halsband.

Alla doftade hårspray i sina härliga permanentfrisyrer.

Stod det på inbjudan: ta med egen mat. Tog man med rostbiff och potatissallad.

I baren: San Fransisco, Gröna Hissen eller Snowball.

Man åkte till fjällen med en pastellfärgad overall i packningen.

...men vilka häääääärliga tider!

• Dallas

Ja sannerligen!!! Härliga tider!
    Åå kassler Hawaii...gärna med cocos på också
    Body *ASG* Jag har faktiskt ägt en sån*skäms*

• Dallas

OOOPPPSSS! Innan jag såg att det var zuki du svarade ang frisyren, gapflabbade jag!! Mitt förra inlägg hade jag i tankarna + att vi ju KAN se varandra när vi sitter vi datorerna...

Jodie skrev 2007-10-16 22:00:26 följande:
    Mmm, det var visst den du visade tidigare också, den ÄR fin! Och du blir säkert jättefin i den frisyren!
  • Dallas

Fasen också! Du kom på det!!! Jag ska tänka mig för nästa gång jag känner för att klä ut mig eller jag menar klä upp mig!

• Dallas

Jag HAR SLÄNGT DEN, fruktansvärt obekvämt plagg! Herregud snacka om "musikantplagg"!
  • Dallas

Sidan är helt psyko här i kväll!!!! Jag hade grön text och allt i vänsterspalt IGEN. Allt ser jättekonstigt ut ännu, jag blev utslängd igen alldeles nyss, men behövde inte logga in igen den HÄR ggn! Jag lägger ner för i kväll nu! Passar på att säga natti natti medan jag kan skriva!!!

• charmed

hahahaha!!! hur gamla var ni under åttiotalet egentligen???? jag föddes då,haha!!!! GAMLIIIIIINGAAAAAAR!!!

Hörru jodie,dyker du upp och ser så förjävlig ut då lämnar jag kvar dig på arlanda eller vart det nu än vi ska hämta upp dig! TÄNK OM alla paparazzis såg mig med någon som hade så dålig klädstil,ja då skulle mina dagar som väsköppnare bli till DÖRRöppnare istället,usch ryser utav bara tanken!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2