• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Telemarkgrrl

Sis, har du helt gett upp den där löjliga idén med att sova?!

• Telemarkgrrl

Och vädret hos dig, Sis, antar jag är lite mittemellan och temperaturen är varken varm eller kall? Giggle 3

• Sister of the Night

Ungefär så *host host* Man får ju inte avslöja för mycket!

Jomen OK. Det är höst här.

Den löjliga idén att sova *skrattar* Jomen jag sover rätt mycket faktiskt. Slocknade skittidigt igår. Vilket jag var enbart tacksam för då skallen kändes som ett meteorregn. Idag är det bättre. Just nu jobbar jag aktivt på att försöka telekinesisera hit en stor mugg varm choklad och ett gäng ostfrallor och några (sorry formpinglan) muffins. Dessvärre har jag inte haft någon större framgång så här långt. Märkligt.

• Telemarkgrrl

Jag lyckades faktiskt få bukt med huvudvärken så pass igår kväll att jag kunde titta på House. Jag vet att ni inte är några direkta tv-tittare här i tråden men House är oemotståndligt. Jag är faktiskt lite kär i Hugh Laurie (han spelar huvudrollen för er barbarer som inte har sett det).

Har chokladen och frallorna kommit fram? Jag har också försökt att teleportera lite till dig, Sissy!!

• Sister of the Night

Men fan vad lessamt, här skriver man en halv memoar och så FÖRSVINNER den bara för att jag presar ner nån tangent fel

Undrar i vilken tråd mitt svammel om TV-serier dyker upp, hmmm?

Jo, så här: Jag försökte glo på TV ett tag men mabnade till sist och ägnade mig åt den klassiska dregelrandenoch snarkande istället. Men "House" tror jag faktiskt jag har sett. Är det ett gäng som utredermedicinska gåtor med en kronisk ironisk karl i täten, så är jag med i kanoten!
    Själv pressade jag mig igenom "Hitta hem" och grät en skvätt när kattungen somnade in. Fick ännu mer ont i huvudet av det och när farbror Martin och herr Rappne skulle lattja i folks trädgårdar, och tjejen (hjälp, vad heter hon som är så händig?! ) skulle göra totalmakeover på ett sovrum, då slumrade jag sött.

• Sister of the Night

*Tackar varmt för choklad & frallor och lyssnar efter ljudet av tomtenissar som borde komma smygande med godsakerna snart*

• Sister of the Night

Och för den som undrar så betyder "mabnade" numera samma sak som "bangade".

Äh-hmmmmrrrr.

• Telemarkgrrl

Fniss, jag satt just och undrade vad mabnade skulle föreställa.

Du är helt klart med i kanoten, Sis!

• Telemarkgrrl

Åååååh, små tomtenissar!! Jag vill ha juuuuuuuul nu!!! Father Christmas 3

• Sister of the Night

Schysst! Då vet jag vilket program du menar!

Kom just att tänka på en rätt rolig grej. Tänk om man skulle ringa till nåt sånt där program (ja, inte de i House alltså utan ett ring-in) som S.o.t.N. och så när de ställer sina vanliga fjantliga frågor för att få programmet att gå så svarar man undanglidande; "Jaha, vi har fått Sis på tråden här, välkommen till ring så tramsar vi, Sis! Hur är vädret hos dig idag då?" "Jotack".
    Radiopratare: "Ehhhm... jaha. Var någonstans i landet ringer du ifrån då?" Sis: "Innanför gränserna, strax söder om treriksröset. Nåja, kanske inte alldeles strax, då."
    Radiopratare: "Jaha... Vad gör du om dagarna då?"
    Sis: Tystnad.
    Radiopratare: "Jaha...e-he-he-he-heeeeeee. Detlåter som att vi har en lite anonym ringare idag. Vi kanske ska gå över till frågan: vad gissar du på?" Sis: "Av sekretesskäl vill jag helst inte gå in på det, tack."

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!