• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Telemarkgrrl

Nu måste jag lägga mig i matfrågan.

Helstekt fläskfile är SÅÅÅ mycket godare än stekt i skivor, den blir mycket saftigare. Och om man nu envisas med att steka den i skivor så antar jag att det är mycket billigare att köpa en hel och skiva själv. (Finns det ens färdigskivad fläskfile att köpa?!)

Allra allra godast med vitchoklad är hallon! Enligt min egen humbla åsikt förstås.

• Lady o Lufsen

...det gick bra och jag kom ju hem hel!

Jag kan inte påstå att det är tårdrypande underbart men dom lugna stunderna uppe i luften går ju inte av för hackor!!!

Skulle säkert vara lika rädd nästa gång jag sätter mig i ett flyg men det gick ju bra- jag trodde ju inte att det skulle göra det...

Tackar för allt stöd och skickar kramar, pussar och lite pom-pom!

• MuffinsTönt

Tellis
    Hur har du tänkt steka en hel fläskfile. Den är ju tjock, typ som en stek. Eller är jag helt borta när det gäller storlek på fläskfile o gojs.

Hallon! Mums!!! SKa genast skriva upp.

Tack Tellis!

Fler åsikter är såå välkomna.

• viktualia

Muffins - Telestubben har helt rätt, det är godare med helstekt. Man gör så här: Marinera som i receptet, lägg hela filén i en stekpanna och stek så att hela filén får stekyta runt om. Lägg den sedan på ett ugnsfast fat/form och låt den gå i ugnen.
    Ugnen ska vara 160 grader och du ska ha en stektermometer instucken i köttet tills köttet har en innertemperatur på 72 grader.

• MuffinsTönt

WoW! Va avancerad det låter. Men jag ska fundera på det. kanske e tom smidigare än steka en massa filebitar.

• viktualia

Inte speciellt avancerat - kräver bara en stektermometer som du kan ställa på rätt temperatur, sen piper den när köttet nått rätt värme!

/vickan
    som ska sova nu... återkommer i matjouren imorgon

• MuffinsTönt

Ah! Men det har vi juh!!!! Köpte det förra gng vi gjorde moussetårtan. Åh, va glad jag blir nu! Tack Tjejer, Ni är BÄÄÄÄST!!!!!!!!!

• Telemarkgrrl

Muffins, med en stektermometer är det busenkelt att helsteka kött, mycket enklare än att steka en massa små bitar (särskilt när du ska göra till så många, då kommer ju inte alla bitar att få plats utan du måste steka i flera omgångar).

Natti natti allihopa!

• MuffinsTönt

Exakt Tellis! Helstek ska det bli. Fniss, va spännande det ska bli.
    Får gå ner o kolla in en helstek bara för att. Har aldrig stekt en så stor grej innan.
    Vet ni ungefär hur länge det brukar ta att steka? 40min?

• MrsO

übertrött MrsO tittar in...

GRATTIS Vickan!!! Jag sa ju att det skulle gå bra!

Natti, natti

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!