• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Zozo

Halla! Usch, regn och rusk här idag! hur har ni det alla...? Kom pa att jag nog maste köpa skor.. det börjar bli lite kallt med sandaler.. För att inte tala om hur töntigt det ser ut till skinnkappan..

• Telemarkgrrl

Hej Zozo, hittar du några schyssta höstpjuck i svart får du gärna tipsa. Här går alla i vinterstövlar med jeansen nedstuckna i men det är liiiite för varmt tycker jag.

• viktualia

jag glider STÄNDIGT runt i mina hyfsat neutrala svarta skor från Ecco, foträta och inte speciellt spejsiga... men som sagt.. himla sköna!

ujuj! tjänsteresa på gång och STORE TID men... bil är nog smidigaste lösningen.... gurgel och stånk och allt!
    Fördel: jag kommer passera outletet i Vingåker och kanske kan hitta nåt snyggt där!

• MuffinsTönt

Tellis
    Jag kan tänka mig vad mysigt det är me en hund under skrivbordet.

Hattarna förstår jag varför du vill skippa. Men sprit??? Det vore inget skiva utan sprit- i lagom mängd. Måste ju ha en anledning till att sjunga.

Zozo
    Jag letar också efter skor. I lätt grej det där.

• viktualia

kräftskivor - jag skippar också spriten.. BLÄ för ren starksprit... jag brukar snapsa på cider/vatten om man är "tvungen". Kräftor är gott men HEMSKT slabbiga att försöka få ut nån mat ur... *urk*

• Telemarkgrrl

Jag avskyr också ren sprit och bara vägrar att ens ta lite trots att en del kan hålla på och tjata och tjata och tjata. Tänk att inte folk fattar hur extremt jobbiga och oartiga dom är när dom säger "men ska du inte ens ha lite" eller "nämen just den här Ålborgs extra special är faktiskt god, den måste du pröva". RMFL - JAG VILL INTE HA.

• viktualia

Telestubben - jag brukar skicka upp mitt soligaste leende och säga "näee, jag vill verkligen inte ha nån snaps och då blir det ju mer över till er andra".

På midsommar senast var det inte ett dugg svårt att låta bli, kompisen vi var hos helammade och en gemensam kompis som var med är nykterist. Så i vårt lilla gäng var det bara min make som snapsade.. hihi... (ööö alltså.... midsommar firades i skärgården dit två systrar bjudit sina vänner. min kompis (storasyster i familjen) hade bjudit 3 pers, hennes lilla syster typ 20... )

• Telemarkgrrl

Nu har jag inget soligt leende att ta till men jag försöker alltid att tacka nej artigt dom första gångerna.

• Oms

nä fy för sprit, snapsar, hb ja u namet it!

har hemska minnen (egna och andras) till allt m alkoholprocent högre än sådär 11-12% så nej tack, öl och vin går bra - thats it!

idag har vi haft det första mötet i vår nya organisation - det som en gång var vår avdelning har nu utökats m 2 grupper ifrån andra avdelningar à totalt 20 pers och helt plötsligt är vi nu en Sektion och min fd grupp har nu blivit en avdelning... jag säger då det, hur mkt energi kan man lägga på en omorganisation?

nu är vi 85 personer på vår sektion varv 48 personer arbetar m det jag gör dvs skadeståndsrätt inom personskador.

nu är det utbildning i pensionsförlustberäknignar men jag fick frisedel - varför lära sig ett nytt beräkningssätt i excel och m antagningpoäng etc när jag inte kommer att applicera det förrän tidigast om 1 år i ngt eget ärende? det tyckte scehfen med så därför är jag nu här istället

• viktualia

gaaaaaaaaaaaaaaaaa

hyrbil är bokad och *darrar i knävecken* nästa fredag bär det av på tjänsteresa totalt 24 mil....

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!