• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Telemarkgrrl

Ha ha ha, jag ser er fram för mig, Zozo!

Jag tror också att det har något med vår monopolkultur att göra. Och på vår sprittradition överhuvudtaget, tänk att folk förr i tiden fick en del av sin lön i brännvin! Hade vi varit mer förfinade och hade ett klimat där man kunde göra vin och öl lika billigt som sprit kanske inte vi heller gått så över styr med spriten.

Fast å det tredje så pratas det väl inte längre så mycket om svenska ungdomar nere i alperna och vid medelhavet för att det nu finns så många andra nationaliteter som super så rejält där nere att svenskarna inte längre är värst.

Krya på dig Vickan!!

• viktualia

Jaaa inte vet jag... jag vet bara att jag hade för mycket aktiviteter omkring mig så jag "hann" inte supa när jag var tonåring. Tog i och för sig min första fylla när jag var 14, men sen dröjde det länge innan jag fick möjlighet att hälla i mig sprit igen.

Mina värsta fyllor hade jag mycket senare, t.ex. hemgjort vin som inte var färdigjäst (då var jag 20), baginboxvin som hade passerat bästföredatum (då var jag 25) och HEMSK överkonsumtion av vin (då jag var 28)....

• viktualia

men hörrni!!! det är ju FREDAG!Party Animals

Är det inte dags för ett hederligt fredagspartaj?!?!?!? Jag börjar med lite whisky för att få ordning på min förkylning.. så en Irish Coffe hitåt tack!

• Zozo

Nej, jag vet inte om ungdomer reser lika mycket utomlands i grupp längre. Själv ser jag ju att fler och fler hotell vâgrar ta emot skolklasser/ungdomsgrupper oberoende av nationalitet.

När man organiserar konferensresor ser man KLAR skillnad pa (vuxna!) grupper fran skandinavien eller övriga europa.. Och det är manga tillfällen när man INTE är stolt över att vara svensk...

• Telemarkgrrl

Zozo, det kanske är vår generation det är fel på? Vi drack som tvättsvampar i tonåren och nu är det vi som åker på konferens.

• viktualia

hm... egentligen en intressant diskussion.. men den lilla del av min hjärna som faktiskt funkar för seriösa diskussioner - den går just nu på högvarv för jobbgrejs.... så jag har inget vettigt att tillägga kring svenskars alkoholkonsumtion just nu...

• MuffinsTönt

Heeeej Tjejer!!! Har nyss kommit in efter en shoppingtur. Har ÄNTLIGEN hittat mina drömskor. Åhh! Yes
    Imorrn ska jag vara snyggast i heeeeela göteborg.

Btw- jag gjorde sönder mitt passerkort. Nu kan jag inte komma in på labb när jag vill. Utan måste låna nånannans. Helvete! Bad Mood 2

• Zozo

Sprrit? Var det nagon som sa sprrriit, Vickan? Öh, har ni fest eller??? *svingar fredagspavan käckt i lilla Vuittonhandvâskan*

• Zozo

Hâr far man sitta och supa alldeles själv.... HICK! *Kikar sorgset ner i flaskhalsen*

• viktualia

japp! jag tog lunchpaus eftersom det var så dåligt drag på festen...

men nu är jag tillbaka och kan partaja ett tag till. drar ganska tidigt från jobbet och hoppas kunna jobba (=läsa) en del på vägen hemåt sen... jaaa hem till Ua alltså.. jag åker hem åt båda hållen...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!