• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Lady o Lufsen

Hello- I´m back from London....in one piece

Pompommar friskt för alla som det behöver!!!

• Telemarkgrrl

Edinburgh? Men hur hamnade du där, Ms K?! Det har du inte berättat att du skulle dit, ditt lilla lyllos! Kroatien och Österrike har jag hört talas om men Skottland? Thinking 5

• Telemarkgrrl

Tjohooo, vad härligt att det gick bra L&L!!!

• viktualia

Muffins - vi ska dricka äkta champange och äta skaldjurspasta! (Fast först tror jag att jag ska sno makens bil och köra premiärtur)

L&L - hug gick det att flyga?

• Oms

Men graaaaattttttttisssssss Vickan!!!

vad roligt!!

såklart ni ska fira! drick skumpa för mig med! har haft fullt upp under dan men har smygpompomat här på mitt rum,-)

Junilejon - välkommen att vara här oxå!

Ladyn - hur gick det? klarade du av resan? hur har ni haft det?

nu måste jag jobba vidare....

åter imorgon m nya krafter

• MuffinsTönt

Vickan
    Vill bara förvarna dig. Vi ska laga dundermiddan nu till helgen. Va beredd på urdumma frågor som överbelastar din matjour.

GRATTIS ännu en gång till körkortet! Är så avis på det. Undrar när det är min tur...

• MuffinsTönt

Fniss, Tack Vickan!

Kör med en gång.

Det står att man ska ha Xgr fläskfile. Jag undrar om man kan köpa färdigskivade eller är dt nån poäng med en hel fläskfile.

Hur ska det gå till när man steker det? Vi är 9 pers. Då får jag göra medan vi äter förrätt, det kommer ju ta ett tag innan alla fått sin del. Kan väl inte steka dem innan.

Klyftpotatis - stekta/grillade då?

Har du tips på andra frukter som kan passa en Gino? Det är kiwi och jordgubbar som jag inte vill ha. Ananas kanske?

Vad är skillnad på grilleffekt o "vanlig effekt"(om du vet vad jag menar. Det man anv när man bakar osv).

Full effekt, 275grader?

Hmmmm.... ngt mer? Näpp! inte för denna gången.

• viktualia

- färdigskivad går bra!

- man kan steka den i förväg och ställa i ugnen på svag värme så att köttet hålls varmt

- klyftpotatis - ugnsgräddade ska det vara.

- alla frukter passar i gino, men framförallt de som blir såsiga... tex ananas (färsk), päron, äpple osv.

- grilleffekt är ett särskilt läge på ugnen, kolla instruktionsboken för att hitta rätt symbol.

- full effekt - japp det är 275 grader

• MuffinsTönt

Tack Vickan! Du är min matängel.

Jag återkommer med ev följfrågor. Nu väntar ska jag klura ut lagom festlig klädsel till morgonkvällens kräftskiva.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!