• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Shoppande pappor i fempack.. hmmmmm inte min pappa i alla fall.. han är sämsta shopparn nånsin! sLaughing 17Laughing 17Laughing 17

Sis! underbar felskrivning!

• viktualia

Förresten Zozo - jag har ett julklappstips till din pappa! haha! Ett pepparkaksmått i form av ett flygplan!!

Gårdagens pepparkaksbak hemma hos oss berodde på att maken hittat ett dylikt i nån webshop för flygprylar i Tyskland... och ikväll ska segelflygklubben bjudas på flygpepparkakor!!

• MuffinsTönt

Morrn Morrn tjejer!
    En sån lamp-väckarklocka har grabben skaffat. Den funkar bra! Han har ett halvrund cirkel som är "lampa". Philips har en mer praktisk modell som är nästan lika ful. Men den funkar!!!

I hlegen ska vi baka pepparkakhus. Shit, undrar hur det ska gå? Ngt som vi ska tänka på?

• viktualia

Muffins- tips inför pepparkakshusbak: Kavla inte degen för tunn, gör noggranna pappersmodeller av huset innan ni måttar ut bitar på degen och ta det försiktigt med det brända sockret när ni monterar sen.... min mormor har ett brännmärke på armen sen hon och jag gjorde pepparkakshus när jag var 3 år.... hmmmmmm

• MuffinsTönt

Vickan
    jag har hört att man kan anv kristy(?) eller ngt i den stilen istället för socker. Hur ska ma n få perfekta/nogranna modeller?

• Zozo

Hmmm.. jag köpte monteringsfärdigt! Orkar inte ge mig in pa sa avancerat som att göra själv.
    Jag har satt ihop det med socker redan men fick inte till det med dekorationen.. Hade inger smörpapper hemma att göra spritsstrut av och mina plastpasar fungerade inte! Dumma luxemburgiska plastpasar.. Sa nu ligger det en massa läbbiga nonstops i köket...

• MuffinsTönt

Zozo
    Varför funkar inte plastpåsar? Funkar plastpåsar här i sverige då?

Vickan
    Tack för mallarna!

• Telemarkgrrl

Jag skulle också köpa ett monteringsfärdigt, dels för att det är mycket lättare och dels för att jag annars skulle äta upp alldeles för mycket av pepparkaksdegen.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!