• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Nu har min skruttbrorsa hört av sig, så nu kan jag handla julklappar för glatta livet.. insåg dock nyss att mina svärisar borde få nåt från mig... SHIT vad bökigt!!!

Vad ger ni till svärisarna????

• viktualia

Och när jag ändå är i farten och gnölar över julklappar: Brorsan önskar sig en citruspress. Jag är ju som bekant allergisk mot citrus.. och har alltså NOLL och ingen åsikt/kunskap - nån som har nåt att tipsa om?!?

Den enda jag hade koll på är den här www.rum21.se/index.php&manufacturers_id=47&products_id=959
    men den fick inte så bra betyg i div tester... det dräller tydligen utanför hemskt mycket... som sagt: nån med åsikt?

• anne på grönkulla

Ja, vissa dagar är jag mer arbetsledare än nåt annat - bra övning men rätt pressande.

Har inte kollat på den citruspressen, men min favvo-rot är en sån med hävstångsarm. Ska man ha en manuell blir det bäst tryck i sån. Men du tänkte kanske elektrisk?

• viktualia

Anne - jag vet inte alls! Jag har ju aldrig testat nån... är det värt besväret att ha en elektrisk om det handlar om ett tvåpersoners hushåll?!? *noll koll*

• anne på grönkulla

jag har inte upplevt det som ett problem, kan jag säga.

Snyggast är ju alessin i metall - de kan du ha framme som designprydnad utan problem. Men om den funkar vet jag inte.

En kompis har en riktig råsaftscentrifug o påstår att det är toppen, men då ska man nog vara rätt kökspysslig plus helylle.

• viktualia

Anne - jaaa jag håller med om at Alessin är snyggast, kanske är den helt ok... för som sagt: snyggare design är svår att hitta...
    Tack för engagemanget i frågan!

Nu återstår min nyfikna fråga om julklapp till svärisarna?!?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!