• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Anne - problemet hos oss är att det aldrig är nån som pratar om det riktigt.. det hade varit enklare med nån form av deal....

Förresten: Min största irritation just nu är makens löneförhöjning. Blir VANSINNIG på att samhället (och företaget) värderar olika arbetsinsatser så grymt olika. Maken har lyckats med att fördubbla sin lön på 8 år.... *shittans* det är helt sanslöst! (Även om det förvisso är skoj med mer pengar till hushållet)

• anne på grönkulla

Ja, här mer blev det så i år, men det bygger mycket på att vi är borta o inte kunde planera så långt i förväg. Till dem jag firar jul med blir det nog mer.

Tja, tacka o ta emot! Men jag förstår vad du menar - jag tjänar själv inte dåligt, men jämfört med vad andra akademiker kan få på likvärdiga eller mindre krävande jobb (mitt tar ju typ hela tillvaron) är det ingenting.

• viktualia

Anne - precis! När jag lyfte frågan vid fikat här var det nån som berättade att förra rektorn här hade räknat ut sin faktiska timlön och den var likvärdig med en vanlig lektorslön här på bygget.. så allt beror ju på vad man sätter för perspektiv på det. Makens jobb är dock sådant att han i princip jobbar sina 40 h/vecka, får övertidsersättning om han jobbar över och traktamente de typ 5 ggr per år som han reser...

• Telemarkgrrl

Jag vet inte än om jag ska fira jul med mina svärföräldrar eller inte så jag har inte funderat på julklappar till dom. Så jag har inga tips tyvärr.

Den där citruspressen beror väl på vad han ska använda den till, är det bara för att pressa en enstaka citron så skulle jag satsa på en manuell. Men ska han pressa tre kilo apelsin varje morgon så skulle jag köpa en elektrisk.

Jag har faktiskt också fördubblat min lön på åtta, nej på nio år. Men den löneutvecklingen kan man väl inte hoppas på i framtiden.

• Telemarkgrrl

Jösses, vad en del köper julklappar! Läste just lite i "OT julklapp till mannen"-tråden att det var nån som skulle ge sin man en bok, ett par handskar, lite kläder, en skiva och ett par biljetter till nåt i julklapp. Sen fyllde han jämt bara ett par dar efter jul och då skulle han få en klocka och en weekend till ishotellet i Jukkasjärvi. Bara en helg på ishotellet kostar ju ett skapligt antal tusenlappar. Nu känner jag mig snål.

• MuffinsTönt

Tellis
    Jag hänger där oxå. Jag håller med dig! Liiite för mkt. Jag känner mig supersnål som ska ge en pussel(!) till grabben. Såg du den där länken som en tjej gav mig? Man kan hitta en massa nördiga grejer från alla "storfilmerna". Hittade dem där lasersvärd eller va nu det kallas från Star Wars. Jag svimmade nästan! 2000 ngt men fy f*n om jag får en sån. Då blir jag väldigt glad o skulle bete som en 3-åring.

• Telemarkgrrl

Muffins, ja jag såg några konstiga länkar med saker som jag inte fattade ett dyft av. Jag har aldrig sett vare sig Sagan om ringen eller Star wars.

• viktualia

Muffins - jag såg länken men klickade inte på den.... kan dock meddela att min före detta sambo har en fjärrkontroll till TVn som är en kopia av nån av manickerna i Star wars *gäsp*

Telestubben - coolt att fördubbla lönen! Skillnaden mot min kära make är att han inte bytt arbetsgivare utan lyckats med det på samma arbetsplats med nästan samma arbetsuppgifter....

Mängd julklappar till maken - kära nån vad folk köper jox... läste nånstans att vi svenskar kommer lägga i genomsnitt 5500 per per på julen. Sådana summor kommer undertecknad INTE upp i. Och min make får nog nöja sig med båtprylar för runt 500 spänn...

• MuffinsTönt

Vickan, Telis
    Jag förstår att ni är inte förstår poängen me att ha grejer från olika filmer. Det är ologisk, jag vet.

Saker o ting har ju blivit dyrare o vi har blivit rikare(?) eller iaf mer kräsen. Låter mer rimligt om man slår ut det över hela året. Då blir det jullklapp o födelsepresent. Men då jag tycker fortf 5000 är mkt.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!