• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Muffins - i den där summan ingick nog ALL konsumtion... även mat, dricka, resor och sånt.. inte bara julklappar.. men som sagt.. så mycket kommer jag inte konsumera...

• MuffinsTönt

Suuck! Mitt inlägg försvann...

Jag filosoferade över julklappsdilemmat. Jag funderar på att säga till Mr G han inte behöver köpa nån julklapp till mig i år. Han har redan fått betala för stockholm resan o jag får sån dålig samvete när han ska köpa julklappen också. Nu vet jag inte om det blir en dyr eller billig paket men det spelar ingen roll. Frågan e bara mer eller mindre dåligt samvete.

• Telemarkgrrl

Just det ja, jag glömde julenkäten igår:

Tre saker jag önskar mig: underlakan med resår, berlock till mitt armband jag ärvt efter mormor och världens sötaste salt- och pepparkar (se här: www.hellefors.se/formenshus/fhshop.asp)
    Tre saker jag önskar mig med inte kommer få: en riesenschnauzer, en beagle och en Rhodesian ridgeback
    Tre saker jag ska ge bort: har absolut ingen aning än men funderar lite på en sån där väckningslampa till maken

• viktualia

Telestubben - salt- och pepparkaret var jättefina!!! Sån där väckningslampa har jag grubblat över till mig själv... men inte gått från tanke till handling...

Juicepressfrågan: Köpte en inredningstidning på vägen hem igår och de hade ett repotage om just juicepressar, Eva Solo och Sagaform hade snygga "handdrivna". Får se vilken det blir.

Granbock - blir nog julklappen till svärisarna... bara vi hittar något dylikt.. Undrar om vanliga handelsträdgårdar, den närmaste julmarknaden eller nåt annat bra ställe har sånt.... Helt säkert fanns det svindyra varianter på Skansens julmarknad för några år sedan... *hmmm*

• Zozo

Gomorron töser!

Väckningslampa.; ja jag har ocksa tittat pa dem, men för det första tycker jag de är svindyra och sedan är de rätt fula när de inte lyser. Jag har bara hittat en sort jag.

Ang julpengarna.. Ja vi hör ju till dem som definitivt kommer att göra av med MER till julen; bara flygbiljetterna hem tar upp den budgeten! (Om man nu skulle räkna allt)
    Vi har haft runt 30 euro som budget per person för julklapparna annars, men i ar har det blivit mer eftersom vi missat nästan alla födelsedagar... Jag blev fundersam bara eftersom min bror köpte nan leksak fôr typ 800 SEK och da funderade JAG pa om jag var snal och inte hängde med i prisutvecklingen.

• Sister of the Night

Muffinspinglan
    miströsta inte. jag har sett SoR-trilogin och gav faktiskt sambon en Härskarring i silver för ett antal år sedan Och sambon, Star Trek-freak, har haft ett gäng fula plastfigurer som föreställde olika grejer från serien. Så du är inte ensam....

Men 5 pappa för julklappar äääääär mycket. S-n-u-s-k-i-g-t mycket
    Fast själva har vi lagt närmare tre tusen spänn på klättermöbler till kissarna Det blir lite som en julis det med. Mycket slantar javisst, men det var det värt

• Sister of the Night

Godmorgon, förresten

...och nej, jag tror inte folk lägger fem pappor på julklappar. Fem PAPP däremot. Kanske.

• Zozo

ja och vi köpte en tv i gemensam julklapp till oss själva.. sa det var laaaaangt över var vanliga budget!

• Zozo

Hmmm.. undrar hur man skulle göra fôr att fa 5 pappor att lagga sig pa julklapparna?? *ser en stor sprattlande hög framför sig*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!