• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • MuffinsTönt

Hmm... ok! Är iaf glad att det är över - för denna gången.

Vickan
    Shit!

• viktualia

Muffins - (det här känns lite som granntrådsprat... men de korsas ju ibland): Innan jag började äta p-piller - för 8,5 år sen - hade jag vidrig mens med störtflod och svinont varje gång. P-pillren gjorde underverk, jag mådde prima och mens minskade till hanterbarhet. Sen verkar det som att kroppen vande sig vid pillren, så sen nåt eller några år tillbaka har mensvärken och eländet sakta återvänt. Min sista "p-pillermens" hade jag för nån vecka sedan och det var inte lika jävligt som innan pillren, bara ganska nära. Vad vill jag då säga med den här utläggningen; jo, ta tag i problemet och lid inte i onödan! Kontakta vården så att du slipper ha så vidrigt ont. Själv brukar jag kalla mig själv för fällkniv de första mensdagarna - garvar med lagom dos galghumor

• Zozo

Som jag sa till Vickan i nan trad; det enda som hjâlpte pa mitt onda var en fransk sort som heter Spasphon eller Spasfon som tar just de där krampaktiga smärtorna (det är helt enkelt kramplösande).
    Den bör finnas i Sverige med men kanske receptbelagd.

• MuffinsTönt

Jag brukar inte ha så här ont vid mens. Detta är första gången. Men händer det nästa gång också ska jag ringa ungdomsmottagningen -igen! Berättade jag att jag har fått tid för rådgivning av skydd. Vet fortf om jag ska ha hormon eller icke hormon.

• viktualia

Muffins - hormon eller inte beror på dig och tyvärr vet man inte hur man mår,innan man testat hormonvarianter. Jag mådde som en prinsessa under alla år av p-pillerknaprande, men i min omgivning finns hela registret av reaktioner på hormonerna - från prisessa till katastrof.

• MuffinsTönt

Hur gör ni för att inte glömma ta p-piller?

• viktualia

jag tog det i samband med tandborstningen innan jag skulle gå och lägga mig. glömde kanske 10 gånger på 8,5 år. Den sorten jag åt var sådan att om man åt tabletten inom 36 timmar från den senaste var det ok. så glömde jag på kvällen tog jag den på morgonen.

• Zozo

Hejhej Vickan..

Tja Muffins, jag tog med vid tandborstning men var alltid orolig för att glömma - jag kan vara saaa tankspridd. ännu en anledning till varför det är skönt med spiral - behöver ju bara tänka pa det vart tredje ar sisadär

• Zozo

öh... varför det VAR skönt med spiral, ska jag kanske säga nu?! Har fortfarande inte vant mig vid tanken...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!