• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • nennesjuttioåtta

hej zozo... *gäspar* ...vad morgonpigg du är!

• viktualia

ooooops!

felåt!

blev så tagen av Lappis öde i granntråden att jag inte kom hit och viftande!

jag är HÄÄÄÄÄR!!

• MuffinsTönt

Morrn Morrn!

Va har hänt med Lappis?!? Måste smyga in där o läsa. Hur många sidor tillbaka ska man gå? 10 eller?

• viktualia

För att babbla om nåt helt annat:

I takt med min trötthet och frustration över bristen på ledighet, så är fantasin på matfronten på en nollnivå (för att vara mig). Har bjudit hem en kompis på middag imorgon och vet inte vad jag ska hitta på. Förra gången fick hon kyckling och rotfrukter med senapssmak. I frysen har jag en påse med rödspätta som jag skulle kunna tänka mig att hitta på något av - eller så köper jag nåt helt annat. Nån som sitter på nåt skojigt rödspätterecept?!? Smalt ska det vara också!

• Zozo

Rödspätta med sas med citron, räkor, citronpeppar och en skvâtt vitt vin är jättegott. I receptet jag har är det grädde men det kan ju bytas ut.

• viktualia

...... ehum... kanske ska påminna om att jag är allergisk mot citrusfrukter, tomat, morot, paprika och all typ av chili........

*tack ändå Zozo*

• Telemarkgrrl

Rödspätta med skaldjurstzatziki (matlagningsyoghurt, vitlök, crabfish, räkor och salt&peppar) är underbart!

Jag brukar ha klyftpotatis till men vill man undvika kolisarna kan man säkert byta ut potatisen mot (rostade) grönsaker.

• Zozo

*Slar mig för pannan* Visst ja, glômde det det Vickan!! Ledsen

• viktualia

Telestubben - det lät SUPERGOTT!!!!

*tackar*

Hur brukar du tillaga rödspättan då? Panerad eller bara stekt?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!