• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Telemarkgrrl

Ibland steker jag fisken bara som den är och ibland doppar jag den i uppvispat ägg (med salt&peppar), båda är gott. Jag är inte så förtjust i brödpanering så det gör jag aldrig men det funkar säkert det med (fast då blir det lite mindre nyttigt).

• viktualia

Jag tycker att det är skitsvårt att få brödpaneringen bra, så jag slipper så gärna det momentet - och som sagt är det inte nyttigt heller!

Skönt att ha fixat menyn! Köper nån frukt till efterrätt tror jag.

Tänk vad bra att ha andra matnissar att pladdra med!!!

• Telemarkgrrl

Mmmmm, vad sugen jag blev på det där nu. Tack Vickis för att du påminde mig om rödspätta och skaldjurstzatziki, jag hade liksom tappat bort det receptet från maten-som-vi-äter-just-nu!

• Telemarkgrrl

(Vi har ofta dålig fantasi med vardagsmaten så därför går alla maträtter i perioder. Just nu har greksalladen fallit bort från listan, det har vi ätit nästan en gång i veckan sen vi träffades, och istället äter vi massor med nakne kockens tomatsås med ugnsgratinerad fetaost. :an kör liksom dom där standardgrejorna som man kommer ihåg. )

• nennesjuttioåtta

ååååh inspirera mig!!!!
    Jag har tappat all ork och matlust!

• nennesjuttioåtta

jag har en hokifilé på upptining hemma, vad göra?!?! Jag gör gärna gratänger som tar tid bara jag får något recept som man kan döda för.

• viktualia

Varsågod Nenne:

Fisk med fårost och spenatmos
    4 portioner, ca 420 kcal

400 gram fiskfilé tex Hoki
    250 gram spenat
    4 port färdigt potatismos
    100 gram fetaost fett 16 %
    2 dl matlagningsgrädde 5%
    40 gram ost 10%
    10 st svarta oliver i vatten
    1 vitlöksklyfta, pressad

Sätt ugnen på 225 grader. Tina spenaten. Skär fisken i portionsbitar. Lägg dem i smord ugnssäker form. Krydda med salt och peppar. Blanda spenaten med potatismoset och krydda med muskotnöt. Klicka ut moset runt risken. Mosa fetaosten och blanda den med vitlök och grädde. Fördela blandningen över fisken. Strö över riven ost och oliver. Gratinera fisken i mitten av ugnen ca 30 min.

• nennesjuttioåtta

tackar!
    äter man potäter till eller räcker det så?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!