• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • jenba

tålamod behöver man lite då och då.... särskilt när man letar ny bostad...

vi har precis köpt en ny lägenhet lite närmare våra jobb, och vi höll på som toka i somras och kollade hemnet varje dag, sprang på flera visningar varje helg vissa även på vardagskvällar. jag hittade inga fel alls på dem lägenheter vi kollade på. men min sambo så nej, den känns inte rätt. det var allting nånting med varenda lägenhet. till sist sa jag att han fick 2 månader på sig att hitta den "perfekta" lägenheten. och nu bor vi där! :D

jäääättefint hus med bara två våningar som det är bara 6 lägenheter i, så det är en liten förening med an underbar trädgård och trevliga grannar. väldigt familjärt. kunde inte ha blivit bättre! så jag är glad att min sambo har bättre tålamod än jag. ;D

• MuffinsTönt

Morrn Morrn! Här snöar det... *yippie* -not!

Fick höra en grej som gjorde mig så sur o upprörd idag. Jo, nämligen ett litet "förslag" på hur,när och var vi(jag o mr G) ska fira julen. Efter det "fina" förslaget funderar jag allvarligt på att boka en superlyxig resa from 22/12 tom 2/1 dvs över jul OCH nyår. HA!

btw- Du tog inlägg 2500 Vickan! Both Thumbs Up

• viktualia

Muffins - ojsan! så det kan bli..hihi!

Julfirande - det är farliga saker. Maken och jag har hittills inte försökt rubba några cirklar där utan firar med respektive familj och ses sedan till nyår... detta trots att vi varit ihop i 7 år.

• MuffinsTönt

Vickan
    Jag tror på din lösning. Kör jag på det de kommande julen. I år är det första jul tillsammans, "självklart" ska man vara med den andras släkt. Sick

Asså, tro inte att jag inte vil fira jul med hans släkt. det VILL jag. Men det är kombination av min släkt o jul o "smarta ideer".

• jenba

vi bor nu på Österängsgatan i fålhagen, men vi bodde tidigare i luthagen på geijersgatan 3, det rosa huset precis bredvid fyrisskolan....

• jenba

vickan- hade inte du antsällningsintervju idag???

• nennesjuttioåtta

vi började inte fira ihop förrän efter 8 år. I år ska vi vara hos min familj. Där är det 4 timmars INTENSIVT firande och sen lugnt och skönt. Det är najs. Jag längtar inte till nästa år där det är aptråkigt, skadeglädjen regerar och det tar aldrig slut. De äter under Kalle Anka så man får inte ens se på TV i lugn och ro, Karl-bertil jonsson har de aldrig sett. Inte för att julen handlar om TV-tittandets vara eller inte vara men det är så skönt att folk sitter tysta ett tag, pwaahahahah!

• nennesjuttioåtta

Förresten tackade vi nej till huset idag och det känns så sköööööööönt!

Vikacn, anställnigsintervju?!?!? POM PO POOOM!!!

• jenba

vi firade första året som ett par på bägge ställen. julfrukost hos hans familj och sen blev jag skjutsad hem till min familj och sen kom sambon till min familj senare på kvällen.

min familj håller på lite längre på julafton.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!