• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • anne på grönkulla

Åååh, julångest vet jag allt om. Vi löste det så att när maken o jag flyttade ihop så blve julafton vår - jag vägrade åka mellan olika familer o kompromissa för alla andras skull o själv stressa som en bäver. andra dagar är helt ok, men inte julafton. Däremot är folk välkomna till oss o i år kommer faktisk mamsen på besök.

• viktualia

Anne - den metoden tänkte vi köra den dag vi får barn. Då får vi liksom "starta om" jultraditionsprojektet och hitta på egna... fast frågan är om min traditionsälskade karl verkligen klarar det. jajaja... det är ju en fråga för framtiden...

• Telemarkgrrl

Anne, berätta mer! Vad har ni för jultraditioner på tu man hand? Julpyntar ni, har ni julmat, byter ni julklappar osv?

/Nyfiken i en strut

• MrsO

Julen ja... den är ju ett kapitel för sig... Nu har vi ju båda våra föräldrar i stan, så det är ju inte krångligt att sig mellan dem. Vi brukar vara hos den ena från lunch fram till em och sen hos den andra under kvällen. Julaftonsmorgon är vår stund, då tar vi en långpromenad med hunden, byter klappar och äter en långfrukost.

• anne på grönkulla

Ja, vi har julgran o gör viss julmat. Aldrig i förväg, sånt hinner vi inte, men dagarna precis före jul gör vi julskinka o viss annan julmat som är viktig för oss, men inget överdådigt. Pyntar gör vi inte så mycket heller o knappast före 20 dec. Men julklappar brukar vi nog både få o ge i massor, det brukar vara pinsamt mycket paket för 2 vuxna...

• Sister of the Night

Men hallå?! Vad är nu detta? Anne gör en verkligt seriös insats som NATTSKIFTARE i tråden

Gomorron hörrni Om nu någon är här förstås. har inte läst allt sen sist men snappade att Omsan har julmatsångest.
    Du är i gott sällskap, Omsis! En annan kan ju typ bara äta grönsakerna, potäterna och majonäsrörorna på ett traditionellt julbord. jo, äggen också, då.
    Som tur är tycker jag mycket om potatis

Jag har gjort en rätt frän grej. Fast avslöjar jag den här är jag ju nästan garanterat offveiled...

Vickan förresten, hur uttalar du det där? "Uppsaliéééénsare" eller "upps-äjliänsare"? ("Alien".......)

• Telemarkgrrl

Men Sis, så där kan du väl inte säga?!?!? Nu bir man ju så nyfiken att man bara dör, hur ska jag kunna jobba idag? Vad är det för fränt du har gjort?!

• Telemarkgrrl

Anne, det låter som en mysig julafton det där. Jag undrade lite för min man kan tänka sig att fira jul bara vi två men jag är mer för en traditionell jul med hela tjocka släkten.

Jag hade fattat på honom som han ville stanna hemma i jul men nu imorse sa han att han inte kunde motivera för släkten så nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Och jag är värsta planeringsfantomen så jag vill veta NUUUUU.

• nennesjuttioåtta

Haha Sis, nu vet jag vem du är! Det finns ju bara en i detta land (ok, två eftersom de är tvillingar) som använder ordet fränt och båda hoppar häck. Vem av dem är du? Jag gissar på Sanna!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!