• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Jenba - för att göra en lång story kort: Min man stormtrivs på sitt fasta, välavlönade jobb. Vår nuvarande bostadsort befinner sig ganska mittemellan våra resp familjer. (Min bor ju i Ua och hans utanför Gbg.. åka emellan gör vi i princip aldrig...). ALltså är det ganska "rättvist" nära till båda familjerna. Vi har förhandlat sen vi blev ihop, ingen av oss vill flytta närmare den andras föräldrar eftersom det då blir svinlångt till ens egna.. (scenariot att vi skulle flytta närmare mina, då får han långt osv).

ALLTSÅ får vi nog stå ut med "pommac-rättviselösningen" (tack nenne för uttrycket) att vi bor mittemellan, vilket dock inte måste betyda nuvarande håla utan tex grannstaden på Ö...

MEN jobbet jag ska på anställningsintervju för nästa vecka är i min nuvarande jobbstad... urk och burk.. och livet är komplicerat och man får inte allt man vill osv

• jenba

men usch det låter inte så livat... varför vill han inte åka till familjen på jul!! det trodde jag alla ville? har ni pratat med djupgående om det? för ni har väl firat tidigare år med familjen?

Telemarkgrrl skrev 2007-11-14 11:21:39 följande:
    Bah, prata inte om julen! Jag har ingen familj att åka till och min man (vars familj vi brukar fira med) vill inte åka dit i år. Han vill stanna hemma och ha det mysigt istället men jag är rädd för att om vi gör det så kommer min mans familj att tro att det är jag som inte vill och håller deras älskade son borta. Dessutom vill jag fira fetjul med svårisarna och julklappar och gran och köttbullar och glögg och julpynt och knäck och ett alldeles ÖVERDÅD av julmusik. Inte bara sitta hemma i vår sunklägenhet med köttbullar från Scan och en granne som håller på att få lungenfysem och hostar upp lungorna två gånger i minuten.
  • viktualia

Telestubben - det är det jag säger... jular är för fan tokångest för alla och ingen... BLÄRK! Och jag som hört dina tankar om julfirande mer detaljerat förstår att det är skitrörigt! Och en granne med lungfel/tokhosta har vi också = LÄBBIGT!

Äsch... lägg ner julen!

• nennesjuttioåtta

Telis
    det där är ju så jävla lustigt... att familjen tror att deras söner inte kan tänka själva utan att man styr dem som någon jävvla marionettedocka! Morr!!!!!

Han vill stanna hemma och ha det mysigt istället men jag är rädd för att om vi gör det så kommer min mans familj att tro att det är jag som inte vill och håller deras älskade son borta.
    Och sen att man själv ska tro att de tror det kanske säger en del om mig själv är ju en annan sak (jag tror gärna det om andra par att det är så, där man ser tendenser till en Selma, men aldrig aldrig aldrig att det skulle stämma in på mig. eeeeeheheheh...eller?)
  • Telemarkgrrl

jenba, det är också en lång historia. Men kortvarianten går ut på att hans föräldrar är skilda (men bor nära varandra) och att han tycker att det är så jobbigt att jämka ihop deras olika viljor. Den ena vill att vi ska vara där hela tiden och den andra har en ny fru som helst inte vill att vi ska vara där alls - men om vi bara är hos den ena och inte alls hos den andra så blir det ju orättvist och någon kanske blir ledsen osv osv.

• nennesjuttioåtta

ja, det där sista inlägget från mig var ju solklart. *suckar* Vad fan skriver jag???

• viktualia

Jenba - nej, det finns människor som inte orkar fira jul med sina familjer för att det är för galet. Själv är jag tack och lov begåvad med en söt kärnfamilj där alla är snälla, men det är ett privilegium som inte är alla förunnat. Hemma hos oss har vi haft en del "gästfirare" som dykt upp och firat jul hos oss för att de inte haft något annat alternativ. Visst har det lättat upp julfirande för "gästfirarna" men det blir nog lite konstigt att fira med en annan familj sådär, normen är ju något annat.

Gästfirarna har alltså INTE varit släkt med oss eller på annat sätt ingått i familjen.

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-14 11:28:05 följande:
    ***Och sen att man själv ska tro att de tror det kanske säger en del om mig själv är ju en annan sak (jag tror gärna det om andra par att det är så, där man ser tendenser till en Selma, men aldrig aldrig aldrig att det skulle stämma in på mig. eeeeeheheheh...eller?)
    Fniss fniss fniss...... "lätt" obegripligt som sagt!
  • Telemarkgrrl

Nenne, jag får faktiskt passa mig lite där, jag är ett kontrollfreak och jag vet vad jag vill - min man är så snäll så snäll och är lycklig bara han får sitta i ett hörn med en god bok och lite choklad. Det skulle vara lätt att bestämma alldeles för mycket.

• MuffinsTönt
    ... tro att det är jag som inte vill och håller deras älskade son borta.
    Såå tänker dem nog om vi åker bort över jul och nyår. *fnyyser* Vaddå? Är han ENDA barnet eller?!?
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!