• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Oms

vickan - ja visst blir man ambivalent och det blir inte lättare dessto närmare man kommer tyvärr... jag skulle vilja ha en positiv vaginal förlossning utan komplikationer men det kan man inte garantera ( det kan man aldrig men i mitt fall ännu mindre) och därför "lockar" snitt mer - men o andra sidan så finns ju chansen att jag får en bra förlossning och då blir jag ju jäteglad att jag inte valde snitt som faktiskt ändå är en bukoperation.

jag är inte rädd för att operera mig,tvärtom! det har jag gjort så mågna gånger men jag råkar alltid ut för komplikatioenr så det vore ju typiskt om det skulle ske så denna gång med, och det är en sak att göra det som "egen person" än som nybliven mamma som tyvärr inte FÅR ha ont, var dålig utans ka finnas tillhands 24-7...

så som sagt - pest eller kolera

nä nu ska jag sluta älta det här, eller iaf försöka men på tisdag ska jag ha bestämt mig!

• viktualia

jenba - en del gubbar gör man med hjälp av att skriva tex : - D fast utan mellanslag. Andra ligger som tillägg i Firefox och kräver att man installerar det på datorn

Tex den här som plötsligt känns aktuell... Baby 2

• viktualia

Omsan - jag förstår det där med "egen person"... för det måste vara det som krånglar till det extra...

... jag har, till för nåt år sedan, känt närmast panik inför tanken på vaginal förlossning och såg väldigt få positiva grejer med det. I ditt fall förstår jag att du skulle vilja uppleva en positiv (mysko uttryck) vaginal förlossning, men som sagt... vem kan garantera det.. Och komplikationerna efteråt kan ju vara tokvidriga oavsett metod...

... så jag hejar på lite i bakgrunden och påminns samtidigt om min egen nojja i sammanhanget...

• jenba

nej vilken sööööööt! :D

viktualia skrev 2007-11-07 12:33:55 följande:
    jenba - en del gubbar gör man med hjälp av att skriva tex : - D fast utan mellanslag. Andra ligger som tillägg i Firefox och kräver att man installerar det på datornTex den här som plötsligt känns aktuell...
  • jenba

nu vet jag inte om jag inte har varit med tillräckligt länge, men vad jag förstår så är det panikångest med tanken om vaginal förlossning?

jag har alltid hört att det är egentligen det bästa alternativet, att även det är en utveckling för barnet som helst ska göras? givetvis om inte man har fått avrådelse från läkaren. eller är jag helt ute och cyklar nu kanske????

hmmm

• MrsO

förlossning... oj! så längt har jag inte ens hunnit tänka... själv får jag hjärtklappning vid tanken på att jag kanske blir gravid...

• Zozo

MrsO.. ligger i samma läge jag.. eller att ngt ska ga fel när/om man verkligen blir gravid..

• jenba

nej, sånt förstår inte jag just nu... jag tror jag väntar ett tag till med det ;D

• viktualia

jenba - näe nån panikångest handlar det inte om. I Omsans fall handlar det om att hon, av diverse skäl som hon kan få beskriva själv, får välja förlossningsmetod. Hon ska ha sitt andra barn och förlossningen kommer gå av stapeln i december.

I mitt fall är det som sagt så att jag snart slutar med p-piller och nojjar om allt och inget kring detta...

• Telemarkgrrl

Oms skrev 2007-11-07 12:17:46 följande:

sannolikhetslära går tyvärr inte att applicera på förlossnignar Tubbies
    Klart man kan, Oms. Det är ju precis som den där riskkalkylen du gör.
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!