• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • nennesjuttioåtta

jo, du får undra. jag åkte 11 mil och träffade maken som jobbar borta på en avtagsväg för lite rajtantajtan. Inte alls svårt att förstå.

MuffinsTönt skrev 2007-11-07 12:15:32 följande:
    MrsOOj, Lycka till! Ni andra också förstås! NenneTror jag är för yr på toppen för att förstå. Åkte du 11 mil eller satte du på maken i en bil? Inte för det angår mig,men eftersom du skrev så var jag tvungnen att undra. *fniss*
  • jenba

okej då förstår jag.... ja, ett sånt beslut är ju heller inte det lättaste att ta. hoppas att Oms kommer fram till något bra. och att det känns bra för henne också.....:)

nej nu måste jag fortsätta lite med mina avstämningar för oktober, kul va ;)

viktualia skrev 2007-11-07 13:03:05 följande:
    jenba - näe nån panikångest handlar det inte om. I Omsans fall handlar det om att hon, av diverse skäl som hon kan få beskriva själv, får välja förlossningsmetod. Hon ska ha sitt andra barn och förlossningen kommer gå av stapeln i december.I mitt fall är det som sagt så att jag snart slutar med p-piller och nojjar om allt och inget kring detta...
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-07 11:38:30 följande:
    baby-booom i tråden, härligt!
    I alla fall bebisfabrikboom... sen lär det visa sig om det blir något produktionsresultat... själv är jag så skrajsen att jag just nu önskar att jag är infertil så att jag slipper.. men NÄÄÄÄÄÄ FAAAAAN vad svårt det är!
  • jenba

så du vill inte ha bebisar nu? vad det så du menar? och är det det som är FAAAAAN vad svårt?

viktualia skrev 2007-11-07 13:19:58 följande:
    I alla fall bebisfabrikboom... sen lär det visa sig om det blir något produktionsresultat... själv är jag så skrajsen att jag just nu önskar att jag är infertil så att jag slipper.. men NÄÄÄÄÄÄ FAAAAAN vad svårt det är!
  • MuffinsTönt

Nenne
    Jo, det fattade jag direkt. Men sen blev jag lite osäker: i en bil?!? Tyckte det lät så himla obekväm eller så är jag fööör bekväm.

Hoppas det funkar, med Frullanmetoden!

• viktualia

Jenba - det som är FAAAAAAAAAAAN vad SVÅRT är om jag verkligen vill ha barn eller inte.. en fråga som är omöjlig att besvara i min värld..

• Telemarkgrrl

viktualia skrev 2007-11-07 13:19:58 följande:

I alla fall bebisfabrikboom... sen lär det visa sig om det blir något produktionsresultat...
    Eftersom vi är inne på statistik - det är väl runt 10% av alla par som är ofrivilligt barnlösa och eftersom det verkar som om jag och min man är det så det måste ju betyda att alla ni andra kommer att bli på smällen. Om det nu är någon tröst, Vickan.
  • Oms

Vickan - tack för förtydligandet för vår nya trådis

Tubbies - nja det e ju inte riktigt samma sak i det här fallet- en risk kalkyl i mitt fall är inte lika "exakt" som sannolikhetslära där man på ett matematiskt sätt kan räkna ut hur stor eller liten sannoliheten för att ngt inträffar är. riskkalkylen är mer att det kan inträffa men om det är 10% risk eller 90% vet man itne då det inte går att mäta oavsett hur många männsikor i världen som föder barn (vilket går lite stick i stäv m sannolikhetslära då man på ett sånt stort underlag borde kunde räkna ut vad som är sannolikt eller ej)

hade det varit lätt att räkna ut hade man gjort det för länge sen och så hade valet varit enkelt inte bara för mig utan oxå för andra i samma/liknande situation.

• Oms

Tubbies - lite lustigt - i grav tråden har vi diskueterat snöns för o nackdelar och här inne pratar vi graviditet o förlossningar haha

• nennesjuttioåtta

muffins
    japp, i en bil! Kändes lite lagom 1997 sådär. Busigt!!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!