• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Telemarkgrrl

Jaaa, det är ett läskigt beslut att ta tycker jag. Särskilt när man blivit lite äldre och man börjar inse vilka gigantiska förändringar barn medför.

• Zozo

Kunde inte sagt det bâttre själv Telis...

• MuffinsTönt

MrsO
    Oj, Lycka till! Ni andra också förstås!

Nenne
    Tror jag är för yr på toppen för att förstå. Åkte du 11 mil eller satte du på maken i en bil?
    Inte för det angår mig,men eftersom du skrev så var jag tvungnen att undra. *fniss*

• Oms
    Telemarkgrrl skrev 2007-11-07 10:08:36 följande:
    Hur stor är sannolikheten att det blir komplikationer den här gången? Är den högre för att det blev det förra gången? Annars säger dom ju att det är lägre risk för komplikationer vid en vanlig förlossning än vid snitt.
    sannolikhetslära går tyvärr inte att applicera på förlossnignar Tubbies - men vad skönt det skulle vara om man kunde det! då hade jag haft ett enkelt beslut

ang kompliaktioner via snitt och vaginalförlossning är det emr komplikationer vid vaginal än vid planerat snitt- det är vid katastrofsnitt som kompliaktionerna ökar på snitt sidan. så rent kompliaktionsmässigt är snitt bättre enl statistik.

det vi pratar om här är risker - vi gör alltså en riskkalkyl och visst det är en förhöjd risk inför det mesta för mig denna gång om jag väljer vaginalt men det är ju en sanning m modifikation då man egentlgien enbart kan jämföra med sig själv och dagens status - varje förlossning är ju unik...
  • Oms

vickan - tackar för kramen! ja inte är det ett lät beslut inte... jag satt flera gånger och sa till både BM och läkare att Om det varit si eller så Då hade jag osv men de sa att nej, så får du inte tänka utan Nu är det så här och det är utifrån det här DU måste fatta ett beslut som DU står för... sant.

• viktualia

Omsan - hade du rådfrågat mig för fem-sex år sedan så hade jag sagt: ta snitt, det måste ju vara himla mycket skonsammare och smidigare. Nu när jag står och snubblar till tröskeln själv, har insikter dykt upp om att vaginal förlossning har sina fördelar, naturen skapade oss på ett visst sätt av en anledning... så hade jag hamnat i din sits att vara tvungen att välja... jaaa shittans... då hade nog ambivalensen varit densamma som för dig

• Oms

men vad häfigt! en till ( Mrs O) vi kan ju bli "nya gravidtråden ju" haha

Jenba - välkommen!

• jenba

tackar tackar! :D
    föresten, hur får jag såna där roliga och söta gubbar i själv inläggstexten? och inte bara i titeln?

Oms skrev 2007-11-07 12:26:27 följande:
    men vad häfigt! en till ( Mrs O) vi kan ju bli "nya gravidtråden ju" hahaJenba - välkommen!
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!