• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

hallgolvet - det var BELAMRAT med halvt uppackade väskor, jox som skulle till källaren osv. Nu är det bättre ordning. Väskorna inför helgen är packade (ska ha träningskläder med mig till jobbet, maken ska ta med min helgpackning och hämta upp mig på vägen plus att jag har packat ihop en massa kläder som ska till secondhanden).... plus att jag strukit ett BERG med skjortor... *pust*

• anne på grönkulla

ooo, duktigt! Jag borde stryka o städa lite oxå (har inte hjälp till sånt än) o röja upp i förrådet så jag kan sortera in allt, men det projektet kräver att jag först tar ner en hylla som redan är monterad för att sen montera upp den i 2 sektioner, o det har känts övermäktigt i mitt liv såhärlångt...

• viktualia

nu är jag bara trött och seg och sitter här och dumsurfar istället... fascineras över alla gamla bekanta som ploppar upp på FB... det är helt SANSLÖST!

Anne - hemhjälp känns ibland som en dröm. Du skulle se dammråttorna i hallen... jaa för så långt hann jag inte och dammsuga orkar jag inte riktigt just nu.. hm..

• anne på grönkulla

det är en dröm - som jag f n har råd med. Hemma är det ju en annan femma, men med 2 justa löner o skatteavdrag o så kanske det närmar sig där med - har inte räknat på det med nya regler nu.

Men, det kräver ett beslut o lite research o så, o det har jag inte orkat med här än - för att fixa det. Men jag ska!

• viktualia

Anne - så länge maken och jag trängs på 52 kvm känns det lite fånigt att ha städhjälp (dammråttorna i hallen till trots)... men bor man lite större så kanske...

Skoj förresten med alla nya bilder på din blogg! Är ju så NYFIS på stället du befinner dig på!

• anne på grönkulla

jo, jag har ju fler kvadrat att hålla reda på oxå! Men inte hemma förstås, där har vi typ 56 eller så.

Ja, jag fick ju med mig kameran ut för första gången förra helgen! ska se om jag orkar ge mig ut på stan med den nu i helgen också eller om det får vänta ytterligare lite - just nu är jag sjukt trött! Så först ska jag sova - innan jag sätter upp en massa galna ambitioner för helgen o blir besviken på mig själv!

Godnatt!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!