• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Oms

tjena tjejer, nu är jag på plats en stund iaf - snart är det affärsplanering och det e sååå tråkigt och sen är det middag på en grekisk restaurang på söder sm jag heller inteill gå på, detta för att jag är såå trött och dessutom förkyld - nu börjar grav ta ut sin rätt, man blir så mkt tröttare den här sista tiden och det har jag int riktigt tid med tyvärr...

ang mat graviditet så är det väl ingen som har sagt att man ska strunta i vad man äter o plötsligt börja äta massor av onyttigheter, men det jag menar är att det är lätt att ha planer innan grav men sen när man är där så inser man att det faktiskt inte är så enkelt, i början mår man oftast illa och en del kan inte äta ngt alls medan andra äter allt möjligt hela tiden för att inte spy, och det gör man i ca 2 månader (jag gick upp nästan 5 kg bara dpga det - var ju tvungen att orka jobba).

sen kommer tiden då man mår bra men järnvärdet börjar dippa eftersom bebis växer för fullt - då ska man tänka på vad man äter iform av alla olika förbud hit o dit och det är oxå då många oftast får sk nojor (lakrits är en poppis variant medan andra helt snöar in sig på mjölprodukter) sen kommer nästa steg då man är konstant hungrig (och oxå ska äta mer,ca 500kalorier mer än vad du normalt gör) och då får man ofta oxå en hemsk halsbränna och då är det massor av saker man inte kan äta pga det men dessto värre saker som hjälper bra (läs glass).

sen kan det finnas oliak saker som man bara inte klarar av att äta under hela grav vilket gör att det kan vara svårt m matidéer och därför äter man en alltför ensidig kost.

det viktiga är att äta regelbundet och ofta. om du tyckte att ditt blodsocker kunde dippa tidigare ja vänta då tills du är gravid - då kan det dippa på några minuter bara - helt normalt jättejobbigt om man inte har ngt att äta då...

sen har du ju en faktor till - det är inte alltid man kan motioner i samma utsräcknign som innan grav och det påverkar ju oxå förstås - jag fick tex foglossning och begränsades ngt oerhört. när sen den har gått över är jag nu jättesvullen i nedrekroppens leder och ska inte alls gå och stå för mkt utan bara vanlig vardagsmotion och sen vila benen - men jag är ju inte mindre hungrig för det...

så att tänka på vad man äter är bra men man får inte glömma bort att alla kroppar reagerar olika på grav och även mellan ens olaik graviditeter.

• viktualia

Omsan - den som lever få se om jag lyckas bli gravid och hur jag kan/vill/får äta då.. Vet ju inte ens om jag är fertil...

*skickar lite kraft till dig och hoppas att du orkar med det du behöver*

• viktualia

klang och jubelsång!

alla hemska kuvert är packade med KORREKT tryckta papper!

och jag är nog flera hekton lättare än imorse! Här på jobbet händer det lagom konstiga saker men jag är rätt härdad så det är nog lugnt. Bla ser det ut som jag fått en ny kollega... snurr snurr... (utan att ha blivit förvarnad)....

• Telemarkgrrl

Vickan, glöm nu för allt i världen inte att sätta på frimärken!

• viktualia

men nu har jag grävt ner mig i enkätträsket och varför inte köra en liten glad trådenkät:

vad önskar du dig i julklapp?
    vad åt du till lunch?
    senaste shoppingfyndet?
    senaste köpta pynt/pinal/växt hem?
    just nu skulle jag.....
    den här låten har jag på hjärnan:

• Zozo

Bääh.. jag är klar med värstinghögen arbete och nu återstår bara två urjobbiga saker (som naturligtvis fått vänta till sist)... Vill bara ga hem och det är FYRA timmar kvar!!!!

• viktualia

vad önskar du dig i julklapp? - en lyxig plattång

vad åt du till lunch? - renskavsgryta och pasta

senaste shoppingfyndet? - inget... ska på shoppingtur idag och har värsta listan....

senaste köpta pynt/pinal/växt hem? - en jättesnygg orkidée som bara blommar och blommar

just nu skulle jag.... vilja slippa jobbet och dra till centrum NU

den här låten har jag på hjärnan - Heaven is a place on earth - MixMegapol spelar sönder denna gamla 80-talsklassiker just nu

• Telemarkgrrl

Jaaaa, en enkät!

vad önskar du dig i julklapp?
    obegränsade mängder lussebullar

vad åt du till lunch?
    lax med hummersås och potatis

senaste shoppingfyndet?
    två toppar på MQ

senaste köpta pynt/pinal/växt hem?
    en litografi

just nu skulle jag.....
    vilja gå hem och sova tills på lördag

den här låten har jag på hjärnan:
    nån j-a Robban Broberg-låt som maken visslade på igår kväll. Jag är säker på att han gör det bara för att retas.

• Oms

vad önskar du dig i julklapp? att kunna äta julmat utan att en bebis får kolik då samt att alla snälla o goa vänner kikar förbi m såväl fikabröd som energi när de kommer o hälsar på så blir det enklare för oss

vad åt du till lunch?

laxforell m kokt potatis och kokta rödbetor, rivna morötter, tomatero ch gurka samt 2 glas citron vatten till.

senaste shoppingfyndet? bebiskläder/saker på blocket!

senaste köpta pynt/pinal/växt hem? färg till bebisrummet

just nu skulle jag..... vilja vara på ett spa resort eller likn

den här låten har jag på hjärnan: Bonafide girl m Shaggy

• Oms

tubbies - Robban broberg låtar är hemska när man har fått de på hjärnan! vatten -stan e full va vatten eller ingela lalalalalala

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!