• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Zozo - "trefaldighetsvägen" var ju också ett sätt att uttrycka det.... jajaja.. du hittar väl till granntråden om du vill nojja...

Själv måste jag snart starta om mitt Viktklubbprogram för att det tar slut och jag måste fortsätta eftersom jag inte når målet på långa vägar. Enligt programmet ska jag väga 69 den 19 november... ELLERH HUR... jag väger drygt 75 idag...

• Zozo

Tänk pa att sätta lite längre mal nu i slutfasen Vickan. Det tar alltid längre tid sista biten. Jag har VK pa is.; försöker hitta ett smart sätt att kombinera med VV. jag har gatt igang med VV igen för jag har lättare att handskas med pointssystemet de dagar jag inte är hemma/vid datorn, men jag tycker att VK är praktiskt fôr att halla reda pa saker och ting.. sa jag tar nog och kör med en adapterad form.

Sen funderade jag pa det.. är det nagot som hindrar att man kör VV nâr man är gravid? Jag menar, klart man inte ska hardbanta nâr man väntar barn, men man kan vâl äta vettigt iaf?

• viktualia

Zozo - min plan är, om jag blir gravid, att fortsätta med VKs "hålla nollan"-nivå. Hur jag än vrider på frågan så måste ju det vara vettigt. Alltså att äta som om jag skulle hålla vikten. Kanske att man ska lägga till något extra per idag i så fall.

På VK står det att man inte får vara med där om man är gravid och att man ska prata med sin barnmorska om hur man ska äta. Vad jag vet ingår inte dietistutbildning i barnmorskeutbildningen och alltså känns en barnmorskas rekommendationer som lite för "dåligt vetenskapligt belagt" om du förstår vad jag menar. Men jag har min plan hyfsat färdig i så fall...

Har även läst Livsmedelsverkets rekommendationer och de är ju givetvis lagom diffusa, men det står något om "en extra ostmacka" om dagen har jag för mig.

Så min slutsats är att Hålla nollan blir bra!

• Telemarkgrrl

Hej Zozo!

Hur var Montreal?! Såg ni dom där sjukt fula huset precis vid vattnet som var så fula så att man skulle vilja bo i dom?

Och grattis till det läskigaste beslut man kan ta i sitt liv.

Jag tror inte att det skulle vara dåligt att äta VV-mat under en graviditet. Fast det är tydligen viktigt att äta ordentligt med nyttigt fett (gör barnet smart och det vill man ju!) så det gäller att inte snåla in på fisk och sånt. Men det gäller ju i vanliga fall också.

• Telemarkgrrl

Telemarkgrrl skrev 2007-10-29 16:05:04 följande:

... dom där sjukt fula huset ...
    suck - husen ska det ju vara. Min mamma åt nog för lite fett när hon var gravid med mig.
  • Telemarkgrrl

Men ååååååh alltså, imorse kändes det som en grymt bra idé att få åka till jobbet en timme senare än vanligt. Men nu är det ju rena öken, ska den här dagen aldrig ta slut?!

• anne på grönkulla

Inget svår alls ju, man låter bli att gå!

Ja, trefaldighetsvägen var ny - men rolig! Vi får väl se för vår del, vi kanske ska bo ihop först? Har hört att det är svårt annars...

• viktualia

näee.. nu har jag grubblat lite mer på mitt viktnedgångande... tror att jag ska göra omstart på mitt VK-program för att pigga upp mig lite.. dags för nytt mål... det ser så deppigt ut just nu, jag väger 4 kg mer än vad målkurvan säger..

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!