• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • MuffinsTönt

Hejsan, här är jag! Försvann lite i mensräsket. Nu känns det liite bättre efter en tur på stan. Kollade in födelsedagspresent till mamsen. Ushc va svårt! Vet precis vad hon vill ha, men det ligger tyvärr lite över min budget. *suck* Suger som sjutton att va csn-holic.

Vickan
    Har vikten stannat o vägrat falla eller faller den i långsammare takt?

Zozo
    Oj, Grattis! Känner mig som värsta ungen när ni alla går o tar såna vuxna beslut.

• viktualia

Muffins - vikten fortsätter att falla men i MYCKET LÅNGSAMMARE TAKT om du frågar mig... blärk!

• Oms

Vickan - jag tycker att du ska tänka mer positivt, du har ju gått ned massor och bör vara nöjd med det! ta det andra som det kommer, för ngt år sen var du ok med hur du såg ut och nu är du stressad för att det diffar några kilo enl plan...

du kommer att hålla nollan i resten av ditt liv som det e tänkt och så kommer du nog gå lite upp ned däremellan men så länge du är medveten om dina matvanor så tror jag nog att du sakta men säkert kommer att hitta din idealvikt.

ang vad man ska äta när man är gravid så är det enda att man INTE får banta, dvs inga lågkaloridieter oavsett om det är vv, vk eler GI. man bör äta nyttigt men se till att man får i sig ordentligt med kalorier. man gör av m ca 500 kalorier extra som gravid och att då istället dra ned på dem kan vara fraligt för fostret.

jag oandra sidan äter som vanligt ibland blir det 50% grönsaker på tallriken och ibland blir det pannkaka m sylt o grädde - finner ingen anlednign i att bli hysterisk över vikt osv under en grav - man har såååå mkt annat att fundera på ändå när man e gravid, tro mig!

• Telemarkgrrl

Vickan, det är ju så för alla att dom första kilona går mycket fortare att bli av med än dom sista. Det är nu den stora utmaningen kommer, att lägga till en massa motion till den nyttiga kosten. Och att inte ge upp eller börja späka sig.

Oms, jag tror inte att det är någon här som är hysterisk över sin vikt men det kan ju inte vara dåligt att fundera på vad man äter. Gravid eller inte.

• viktualia

Omsan - visst har du rätt men jag har verkligen föresatt mig att "bli av med hela skiten på en gång". Alltså måste jag få beklaga mig över att det går segt och att jag är less på att banta. Det är trist att inte äta nån god ost och att hela tiden ha koll på maten. MEN du har helt rätt i att jag ska ägna mig åt hålla nollan-projektet resten av livet, det vore bara så najs att gå in i den fasen NYSS...

Nu har jag startat om mitt viktprogram och det känns bättre. Hittills har jag tittat på viktkurvan i programmet och sett att jag legat 5 kilo ÖVER min förväntade kurva. Jag tror att det bidragit till min frustration och nu har jag satt ett nytt måldatum som känns möjligt att uppnå. Allt för att göra det MÖJLIGT att lyckas.

Och ätande under graviditet - visst 17 har man en massa andra saker att grubbla över om man är på smällen, men eftersom jag inte ätit "vanligt" på hemskt länge skulle jag nog uppskatta fortsatt stöd med hur mycket jag ska stoppa i mig. Jag vill ju nämligen INTE hamna i den inte alltför vanliga fällan "tjoohoo jag är gravid och jag kan äta hur mycket som helst" - eftersom jag inte hör till kategorin människor som KAN äta hur mycket som helst utan att det märks. Jag har valt ett annat sätt att hantera mitt ätande så här innan och kommer vilja ha lite koll under och efter...

• viktualia

Godmorgon förresten! Eländet på jobbet fortsätter men inget nytt har tillkommit än. Och idag ska jag träna på lunchen, alltid något!

• MuffinsTönt

Gomorrn! Har fortf ont lite här o var pga av mens. Brukar inte vara så här förr. Oftast gick det över efter en ipren men nu har jag smällt i mig 3-4 st sen igår.

*styrkekram o motivationskram till vickan*

Imorrn ska vi fira morsans födelsedag. Vi ska ut o äta. mums! Hittade hennes favoritparfym igår. Varför ska allt kosta så himla mkt nuförtiden?

• Zozo

Halla! haller med dig Vickan!

Omsan, vad jag menade med att äta enligt VV men lägga till lite gar ut pa samma som Vickans "halla nollan". Dvs man äter normalt, dvs inte för att ga ner i vikt utan for att halla vikt vid samma punkt. Det är bara det att man har koll pa vad man äter och att man faktiskt äter bra.. vilket jag tyvärr inte alltid gör annars. (VV stämmer ju eg med gamla hederliga tallriksmodellen). Det är bara det att jag har helt urtokig uppfattning om portioner och det blir lätt helt at skogen när jag inte har koll. Och pannkaka äter jag ända, ibland

Vickan - visst far man beklaga sig. När jag gick ner förra gangen gick jag ner 10 kg pa 10 veckor och ytterligare drygt 10 pa 12 manader... (Att jag sedan gatt upp igen är en helt annan historia.. som jag tar tag i just nu. Vi ev graviditet far det ju sta pa vânt.)

• MuffinsTönt

Hehe!
    Jag läste veckan istället för gångnen ... Har Zozo gått ner 10kg förra veckan? Varför minns jag inte ngt utav det?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!