• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • MuffinsTönt
    Telemarkgrrl skrev 2007-10-26 10:10:52 följande:
    Men hallåååååå, spindlar är vilt levande djur, dom är liksom gjorda för att klara sig själva ute i naturen. Bara för att en eller annan är lat och vill leva vinterlyxliv inne hos er behöver ju inte betyda att alla spindlar behöver +20 grader och middagen serverad varje dag.
    Där slår du spiken på huvet eller hur säger man? huvet på spiken? Äsch!!! Ni fattar ändå va?!? ThinkingGiggle 2
  • Sister of the Night
    viktualia skrev 2007-10-26 10:11:59 följande:
    NU drar jag!puss på er sötisar!
    Puss på du där!
  • Sister of the Night
    Telemarkgrrl skrev 2007-10-26 10:10:52 följande:
    Men hallåååååå, spindlar är vilt levande djur, dom är liksom gjorda för att klara sig själva ute i naturen. Bara för att en eller annan är lat och vill leva vinterlyxliv inne hos er behöver ju inte betyda att alla spindlar behöver +20 grader och middagen serverad varje dag.
    Amäh....! *tuggar tuggummi á la fjååååårtis*

Nämen seriöst - från stugvärmen till bitande kylan ute, det kan inte bli bra! OK för gjorda attleva ute, men hur GÖR de då? Går spindlar i ide eller? För de lär ju i så fall boa in sig innan frosten, och "gå ner i varv" som typ en igelkott gör...? Tror jag?
  • Oms
    viktualia skrev 2007-10-26 09:13:26 följande:
    Näpp! Jag är inte galen! jag har blivit djurvän en stund... SÅ DET SÅ för om man släpper ut spindeln ute så lär den döööööööööööö av kyla och därför får man inte göra så ALLTSÅ... men Sis kan väl i och för sig springa över till grannhuset och släppa ut den- allt sagt med Lotta på Bråkmakarröst
    Dö av kyla? men - spindler lever ju i naturen - de ska INTE bo i lägenheter, villor etc utan det är ett senare påfund - gamal tidens spindlar fick minsann klara sig i ngn grotta,under ngn sten eller så men dagens allinclusive spindlar ska bara det bästa - e det så du menar... *fick plötsligt en sverker olofsson känsla - e det så e det så?*

det kankse e en stadsspindel? ja skicka ned honom/henne i kloakerna då!

och om nu spindel skulle dö av kyla så är det menat vill jag säga! soindlar blir väl inte så gamla ändå va? och har den här bortskämda spindeln inte fattat att han/hon är en rov-insekt ( va heter det?? ja då är det ju ngt fel på den ändå och dessa spindlar skulle normalt sätt INTE ha överlevt i naturen ändå.

SÅ. låt naturen ha sin gång...
  • Oms

tjena förresten!

nu har jag påbörjat världen tråkigaste och tradigaste arbete! jag går igenom alla mina ärenden och kollar att handläggarekoden är korrekt, att de står i nummer ordning, att reserven stämmer och så mailar jag i de ärenden där jag behöver info...bläh vad trist! men det är prio ETT före hemgång och barnafödande

arbetsställningen suger, ärendena står på en vagn snett bakom mig och jag får böja mig bakåt för att se vad det är för skadenummer som ajg sen ska knappa in på datorn *som om det inte är jobbigt nog att inte kunna nå fram till tangentbordet utan att sträcka sig massor*

men ÅÅÅH vad nöjd jag kommer att bli sen när jag är klar!

i em kommer dottern hit och sen ska vi till hennes pappa för höstlov - perfa då kan jag jobba massor och maken kan koncentrera sig på att renovera bebisrummet! men innan dess e det helg och vi ska på middag såväl lördag som söndag

• nennesjuttioåtta

ooooh nu har jag bokat hotell för vårt 12-åriga firande i hufvudstaden! Äntligen ska vi få mysa! Igår när maken äntligen kom hem (efter världens segaste vecka) låg vi bara i mörkret i soffan och kramades i 45 minuter innan jag hastade iväg på ki-boxningen, sen duschbadade vi tllsammans och kramades ännu mer. Härligt! Tur att vi har ett stort badkar så att vi båda kan ligga åt samma gång! Vi är som ormar, enligt hans mamma, för vi ligger alltid och kramas någonstans. I soffan, på köksgolvet, i badkaret, på kökssoffan, i hammocken, på stranden, i förrådet... Vi blir nog aldrig vuxna (som man ser på film, som aldrig myser/kramas/pussas/HÅNGLAR utan sitter på var sin ände av bordet och läser innehållsförteckningen på mjölkpaketet) och jag önksar att vi alltid kommer att vara ormar! Ssssssss!

• nennesjuttioåtta

För övrigt tror jag att den spindeln ni pratar om har hunnit säkra avkommorna så den kan gott skickas till de sälla jaktmarkerna. Tänk, i vår när spindeln i sin våryra sprätter ut i naturen så kommer den ändå att fastna med ett ben i en glipa i parketten och slita av det uppe vid höftkulan och sen dör den i alla fall före Kristi flygare. Hade den fått frysa ihjäl hade den åtminstone dött varm, eftersom kroppen fungerar så nä man fryser ihjäl. Har du någon gång sett en påklädd spindel i naturen???? VA?? VA???

• Telemarkgrrl

Åh men vad gulligt, Nenne! Jag blir alldeles varmt i hjärtat!

Heart 2Heart 2Heart 2Heart 2Heart 2

• Telemarkgrrl

Pffff, det var ju ditt första inlägg som var gulligt, inte det andra.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!