• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • MuffinsTönt

Sis
    Jag hittade en supersotr o äcklig insekt häromdan. *ryser* Jag tog den i en reklamblad o kastade ut genom fönstret. Hoppas vinden tog den till ett bättre ställe.

• viktualia

Sis - kanske kan jätteflugan som surrar runt i vår lägenhet få samas med din spindel i den där burken....

Mitt tips: Gå ner i nåt mörkt källarrum och släpp ut spindeln, släpper du ut den utomhus riskerar ju den att frysa ihjäl!

Sis igen - mailvarningar om virus är nästan per definition påhittat!

• Sister of the Night

Muffin

Alltså, jag pallar de FLESTA insekter, men JÄTTESPINDLAR.....
    Huuuuuuuu....!

(Muffin då!!! inte slänga - lägg i rabatten! *viftar lite med fingret*)

• Telemarkgrrl

Sis, ni kanske ska sätta ett nät över den där ventilationen? Det var iaf väldigt snällt av sambon att masa sig upp och paketera spindeln. Jag anser att jag är en stor djurvän men jag är nog beredd att hålla med honom där, vad har spindlar för existensberättigande egentligen?

Japp, jag är säker! Det är bara att googla så hittar man mängder med sajter som säger att det är en hoax. Och den finns inte med på tex Symantecs lista över virus.

• Sister of the Night

Vicks

Det där är problematiskt för mig - jag dödar inte gärna en spindel. Inte en fluga heller. Man kan _nästan_ -men bara nästan- säga att jag gör inte en fluga förnär!

Nej, helt rätt, den kan såklart inte förpassas ut. Men vår källare saknar fönster, så det kanske inte är någon idealisk miljö ens för en skitläskig spindel.

Apropå mejlvarningar:
    Jasså det är så? *nynnar lite på di Levas "vem ska man tro på"

• Sister of the Night

Tellis

Du hann skriva ditt "hoax-inlägg" före (Hoax?!?!?! Vaddå "Hoax"???)

• Telemarkgrrl

Fniss, en hoax är en sån grej som inte är sann och som är gjord för att lura folk. Förlåt, jag fastnar i det engelska träsket ibland. Blushing

• Oms

tubbies - jasså var det en hoax? brukar ha koll på det men den här har faktiskt gått runt på vårt jobb oxå utan att ha snappats upp ngnstans vilket e mkt ovanlig m den höga säkerheten vi har här - så jag antog att denna var säker!

bra att du kollade m Symantec!

• Oms

Sis - det där låter som spindlarna som vi har haft hemma! ovh nopg sjutton kommer de in genom alla hål! funderar på om man ska ha hönsnät vid vetniler o så...

men ska DU släppa ut den? tänk om den kryper upp på dig då ? *ryser och känner hur panikångesten kommer smygande av bara tanken*

förresten - äter inte dina katter upp spindlar? eller håller du dem ifrån den? *nu blev jag osäker - men visst har väl du katter?*

idag har jag haft möte m min efterträdare som gick sådär- han e kunnig på mkt men han e en medleålders man och då var det det här m o lära gamla hundar att sitta... jaja, det får gå som det går - min chef e iaf mkt nöjd m min manual som jag har skrivit!

nu ska jag jobba på en stund innan det e dags för BM besöket i em.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!