• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Linda o Jonny

Fackavgiften skulle dras från våra löner vilket det stog i våra lönerapporter men de pengarna har då aldrig kommit fram till facket.

Så jag har ju fått ett annat jobb !

Men jag hatar att säga men.
    Men då måste jag få tjänstledigt här i från för jag säger ju inte upp mig för ett vick på 5 månader tills jag ska hem o föda barn..
    Men han skulle svarat mig i går chefen alltså om jag kunde få tjänstledigt men näre jag ringde i dag så sa han att jag skulle få reda på det men aldrig när...
    Och i morgon måste jag ge besked till det nya jobbet.....

Det kommer aldrig att gå detta....
    Känns såååååå hopplöst just nu...

• viktualia

L&J - om jag var i din sits skulle jag ta det andra jobbet oavsett, ditt nuvarande låter inte så lovande för framtiden och då är det bättre att packa sig därifrån. Se det nya jobbet som att du får in en fot på ett annat ställe och på så vis bevisar att även andra arbetsgivare är intresserade av dig.

• Linda o Jonny

jag är ju just nu väldigt osäker på hur det kommer att gå efter att jag kommer tyillbaka från mammaledigheten... de kunde ju inte lova mig något på det nya jobbet....

Så jag är ju lite orolig för hur jag ska kunna försörja mig och två barn på min sambos lön om jag inte skulle ha något jobb efter mammaledigheten...
    Men om jag stannar här och de säger upp mig under mammaledigheten så har jag rätt till a- kassa men i och för sig så har jag ju rätt till a kassa hur jag än gör om jag skulle bli arbetslös...

Hjälp hur ska jag göra !
    JAg är livrädd att jag inte ska kunna göra något bra jobb med magen i vädret !
    Tankspridd o dan trött o jävlig !

Klarar jag att lära mig något nytt på 2 månader och visa framfötterna och vara en bra mamma och gravid samtidigt !!! ???

HJÄLP!

• viktualia

L&J - om jag var du så skulle jag i alla fall göra ett försök med det nya jobbet, stället du är på nu verkar ju mer än lovligt sanslöst och varför inte testa det nya då?

tänk så här: Vill du verkligen tillbaka till ditt nuvarande efter föräldrarledigheten?

Precis som du skriver har du ju rätt till akassa om du blir arbetslös under föräldrarledigheten, så det är egentligen inget argument i sig.

Linda o Jonny skrev 2007-10-24 14:39:50 följande:

Klarar jag att lära mig något nytt på 2 månader och visa framfötterna och vara en bra mamma och gravid samtidigt !!! ??? HJÄLP!
    Ingen aning - men är det inte läge att din sambo tar ett extra ansvar under de här månaderna, eftersom det innebär chanser för dig att utvecklas i arbetslivet?!
  • Telemarkgrrl

Fast problemet kanske är om hon blir arbetslös INNAN hon går på mammaledighet (dvs om hon skulle säga upp sig och hoppa på vikariatet som bara är på 5 månader). Då kanske a-kassan blir lägre än om hon behållt sitt nuvarande jobb? *kliar mig i huvudet*

• viktualia

Vinkar tillbaka till Anne!!!

fyyyy 17 vad uttråkad jag är.... två dagar hemma från jobbet... urk och burk! 2,5 om man ska vara noggrann.... gaaaaaaaaaaa vad trist!!!!!!!!!!!

• viktualia

näe inte helt. magen är helt bubblig men jag behåller det jag äter och jag äter försiktigt...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!