• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

kära NÅN!!!

jag gjorde lunch lite väl sent och gick in i en fullständig paltkoma... snark.... farligt att sitta 1 meter från sängen... hm....

kanske dags att dricka veckans första kopp latte?!?

• viktualia

Alltså... i stundens hetta skriver de flesta fel... men nu har jag hittat två RIKTIGT roliga felskrivningar här på BT, båda tyvärr i trådar där det inte är läge att skämta om felskrivningen..

favvo nr 1:gå nedför altaret med pappa
    Min kommentar: det vore ju en SYN om en brudklädd tjej och hennes pappa hoppade nerför altarbordet... *garvar så jag kvider*

favvo nr 2: hönsbordsplacering
    Min kommentar: Tjejen som skrev det menade honörsbord, men hönsbord är kanske ett bättre begrepp?!?!

• Oms

Det här kom upp på vårt intranät nu ang HOAX *delar med mig*

""Just nu figurerar falska kedjebrev i omlopp så kallade Hoax

Ett Hoax är ett kedjebrev som vanligtvis sprider en falsk virusvarning. Det förekommer ett antal av dessa på Internet. De cirkulerar runt jorden och kommer tillbaka med jämna mellanrum.

Vi har på LFAB ett fullgott antivirusskydd på varje standardarbetsplats. Den lilla M-ikonen nere i högra hörnet är konfigurerad att ta emot uppdateringar var 60:e minut!

Man känner lätt igen ett hoax på ett par återkommande punkter:
    1. De varnar för ett nytt farligt virus med fantastiska egenskaper.
    2. Brevet innehåller många versaler och utropstecken.
    3. Man hänvisar ofta till trovärdiga källor tex företag som Telia, Microsoft, IBM m.fl
    4. Man uppmanas att sända brevet vidare till så många personer som möjligt.
    På dess punkter kan man enkelt själv avgöra om varningen man fått är falsk eller inte. Det är värt att komma ihåg att äkta virusvarningar extremt sällan distribueras via e-post.""

• MuffinsTönt

Hehehe! Den här gillar jag.

Jag tog ett suddigt körkortsfoto med avsikt. När jag nu stoppas av polisen för de kortet närmre och längre ifrån för att se tydligt. Efter ett tag räcker de mig det och säger "kör vidare."

Åh, e sååå omotiverad o sååå ont i armen. Ska försöka göra klart sista Excelfil.

• Telemarkgrrl

Fniss, påminner mig om den här historien:

Det var en gång en blondin som var ute och körde bil lite för fort. Då helt plötsligt, som från ingenstans, kom en polisbil med påslagna sirener körande upp efter henne. Blondinen stannade bilen vid vägkanten. När polisen kom gående ut från bilen visade det sig att även han var en blondin.
    - Körkortet, tack!
    - Hur ser ett körkort ut?
    - Det är ett kort på dig själv!
    Blondinen letade i sin väska och hittade en spegel som hon gav till polisen.
    - Jaha, ojdå, kör vidare, jag visste inte att du också var polis.

• MuffinsTönt

Telis
    Jag är så trött att jag är lättroad. fast jag skulle nog skratta åt den ni vanliga fall också.

• snofsan
    viktualia skrev 2007-10-25 16:00:35 följande:
    jag fortsätter med mina underhållningsförsök.... www.yttermera.se/kultur/svenska_spraket/ordsp...hihi!"Kunskapens rot är bitter men dess frukter smakar surt av studielån.""Det är roligare att bo själv om man är schizofren"och andra lysande ordspråk!
    '
    *ASG*
  • Sister of the Night

Gomorron på er alla skarpa damer!

Oms - Jag veeeeet...! Jag tänkte faktiskt på din hästspindel(?)historia när jag såg den. Den är så jäkla stor så man blir rädd bara av att tänka på den! Men konstigt nog såser den mindre ut, där i burken. optisk skynvilla, eller en psykologisk effekt av att den är "inom lås och bom" tro?
    Om jag törs släppa den själv vete 17. Tveksamt.....

Det e inge roligt om det ska komma in stora monsterspindlar hela tiden!!

Sambon (som förmodligen insåg att han varit väl snäsig när han vaknat till ordentligt) kom och informerade om att han verkligen var ledsen för sitt griniga uppträdande tidigare. Nå, då så. (Lättflörtad? Jag?!? )
    Jag tyckte ju att han skulle förstått vilket jättetrauma denna jättespindel innebar för mig (inte stått där och varit trött och sur.)

Men vi har inteen blek susning om var den ska få flytta härnäst. Tips??

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!