• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Telemarkgrrl

Bravo, Vickan!

Lycka till, L&J!

Hej Sis!

• Sister of the Night

Tjena Vickan, tjena Stubbis!

• viktualia

Dagens diskreta utbrott: det finns ett antal ord som folk använder utan att tänka. Ett av dessa är ÅTERIGEN. I min värld är något som händer "återigen" något som händer för minst tredje gången. Är det något som händer för andra gången räcker det med åter eller igen. Samma sak är det med ord som "Återupprepas" - för att ordet ska användas korrekt, i min värld i alla fall, ska det handla om något som upprepas för minst tredje gången.

Jag blir så LESS på att städa resp läsa andras texter där diverse ord med prefixet "åter-" används för saker som händer för andra gången... *gaaaaaaaaaaaa*

dagens utbrott överstökat..

• MuffinsTönt

Hej tjejer! Trött o inte så glad muffin hoppar in. Mina prover har misslyckats -igen! Nja... än är det inte över, men stickproverna såg inte så roliga ut.

Vickan
    Kan jag skriva "mina prover har återigen misslyckats"? För då är det verkligen TREDJE omgången.

• Sister of the Night

Men om vi tar och BACKAR BAKÅT litegrann här nu,Vickan..... *heheheheheheheheheheheee*

Nämen Muffin, upp med hakspetsen igen

• Telemarkgrrl

Hahahaaaaa, så analt, Vickan!

Vi fick ett mejl från Omsan nyss som varnade för ett virus. Jag vill inte orsaka ännu mer spamming genom att svara på mejlet till allihop men snälla skicka det inte vidare! Det är bara påhittat alltihop!

• viktualia

Muffins - stackare! *kramar* (och jepp, då går det att använda prefixet åter- )

Sis - gaaaaaaa näeee jag tycker vi ska backa framåt... *suckar* och fnissar lite samtidigt

• Sister of the Night

Dagens utbrott här var en ny spindel i köket - så jäkla stor så det finns bara inte. Börjar allvarligt fundera varför stora spindlar älskar vårt kök...? (Ventilen är skäligen misstänkt som huvudled, det ska medges).
    Ni minns den förra jag skrev om? Den var ett ÄGG jämfört med denna.
    Den mäter nog en 3-3,5 cm tvärsöver, med 2-3 mm långa gaddar. Snabb också.

Denna ytterst oinbjudna gäst krälade på vår köksvägg när jag skulle fixa frukost. Detta ledde till en rask påföljande väckning av sambon. Var snäll och plocka ned den där i en burk, tack.
    Sambon, måttligt road, kliver upp, spanar snabbt in spindeln och kläcker ur sig att den där slår man ju ihjäl.
    Nu är det så här att:
    1. Jag tycker inte det är OK att slå ihjäl dem bara för att de ser obehagliga ut, så jag säger att neeej, det gör vi inte.
    2. Jag törs inte fånga en så stor spindel själv. Det gör han. Och han VET att jag inte törs själv. Därför kände jag mig väldigt besviken på sambon när han surt föreslog att "då kan jag ju fånga den själv".
    (Väldigt ologiskt sagt också, för den delen. Om jag nu kan det så behöver jag knappast väcka honom, right?)

Nåja, den sitter i en burk med hål i locket nu (var gör man av den nu då, vill någon ha en spindel..? )

• Sister of the Night

Tellis

Va? var det bara bluff? Det såg ju väldigt seriöst ut?
    Är du säker?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!