• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Zozo

Här har vi minsann vackert höstväder med hög, klar luft och lite lätt rosa kvällshimmel...
    Böcker? Jag kunde BO i en bokhylla! Fast jag vet inte heller vem Lessing e... *springer skamset iväg och gömmer mig bakom faxen*

• anne på grönkulla

Jag tror det är rätt ovanligt att folk i vår generation har läst Lessing faktiskt, kanske krävs det någon Afrika-anknytning i övrigt?

• MuffinsTönt

Zozo
    Jag fick lära mig att roshimmel, speciellt på kvällen betyder regn på G. Fast det kanske bara gäller varmare länder.

Ang böcker så var det länge sen. Millenium-trlogin var det senaste. Och antagligen dem enda. Bortsett från Harry Potter. Har nån av er läst nya o sista Harry Potter? Bra?

• Oms

Tjena....

Jag har aldrig hört talas om denna Lessing!! (sådär sprack afrikanknytningen Anne ) har googlat henne och jag kan ärligt säga att - vem är hon?

sen tyckte jag att hon var så otacksam när hon fick beskedet! började prata om att hon fått alla pris man kan få, att hon inte var överväldigad men visst e det trevligt etc....

nu ska jag natta dottern - hon ska på fest imorogn kväll m övernattning så här har det duschats o packats o haft sig tills nu (hon ska dit direkt efgter skolan)...

tjingeling

• MuffinsTönt
    Oms skrev 2007-10-11 22:08:27 följande:
    sen tyckte jag att hon var så otacksam när hon fick beskedet! började prata om att hon fått alla pris man kan få, att hon inte var överväldigad men visst e det trevligt etc....
    Hehe! Jag läste det i tidningen o tänkte, Vilken Bitch!
  • MuffinsTönt

Va har hänt med filtret? Nu kan man anv vilka fula ord som helst. *påminner om den gången...*

• viktualia

Fniss - jag tyckte att den där kommentaren var full av den självdistans som 89 åriga tanter måste få ha... Kanske hade hennes reaktion varit en annan om hon fått priset på 1970-talet...

• viktualia

Min skruttmormor (två år äldre än D.L.) ligger för övrigt fortfarande på Ackis för observation. Ska inte tråka ut er med detaljer om tantens hälsa, men kan konstatera att hon kommer få rätt mycket mer hemtjänst framöver.

Jag som jobbat i hemtjänsten känner en OTROLIG ambivalens inför detta.. jag tror att jag vet det mesta om baksidorna med hemtjänsten och önskar VERKLIGEN att MIN lilla mormor slapp utsättas för sånt.. hm... jaja.. hoppas att just hennes hemtjänstteam funkar strålande mycket bättre än de jag fått inblick i...

*godnatt*

• MuffinsTönt

Vickan
    Åhhh Stackars mormorsan! *krya på kramar till henne och tröstkram till dig*

Har ni pratat med "den skyldige" ang allt detta? Jag vill gärna höra om din mormor. Bara kul!

• viktualia

Muffins - menar du personen som lurade henne att gå på alldeles för lång promenad? Näee den personen har jag inte pratat med och lär inte göra det heller. Jag har inte kontakt med den personen på det sättet, det är mer mormors bekant så att säga.

Godmorgon allihop!
    Jag jobbar hemma idag, därav den arla starttiden.. ska försöka hinna med en joggingrunda idag också. strax före tre drar jag mot sydligare nejder.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!