• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Zozo

Usch och fy Vickan! Naja, jag kan ju glädja dig med att min gamla tant (pappas faster) som blev 93 hade ett underbart hemtjänstteam, som var hur gulliga som helst, fast hon blev hemsk den sista tiden och anklagade alla för att bestjäla henne, byta ut hennes melittafilter och jag vet inte allt...

Ett litet leende sa här pa fredagsmorgonen??
    Dagens motto: 'Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande 'Wow, vilken akfärd!'

• anne på grönkulla

Hej hej! Nyvaken o ledig - ska luncha med en väninnas familj senare idag...

Nähä, där sprack min Afrika-teori... kopplingen är ju lite snävare än så (södra o östra Afrika) - men då får jag hitta på nåt annat isätllet! Läst henne har jag iallafall gjort, om än för mycket länge sen!

• viktualia

Anne - jaaa det var inte igår jag läste Doris Lessing heller. Grubblade över om jag hade nån av hennes titlar i bokhyllan, men så var det inte. Får väl rota i min andra bokgömma och se om jag gör nåt fynd...

Själv laddar jag för joggingturen som lär starta om en timme (lagom långt efter frukosten). Tills dess måste jag ju JOBBA och det är arbetsuppgifter av detektivkaraktär som är på tapeten idag...

• viktualia

jag slutade vara bokhamster när jag började flytta hysteriskt. nu har jag ju i och för sig slutat med det, men under en ganska lång period flyttade jag - som ni väl vet - helt galet ofta och kors och tvärs över landet dessutom. Kunde inte släpa runt på böcker och ville inte ha dem i min bokdepå.. troligen ska jag dit nästa helg så jag får väl spana om utrensningen varit FÖR aktiv och nån nätbokhandel ska få sig en påhälsning...

• Zozo

Argh! Jag fick en san där typisk bokklubbsroman av mamma.. och slukade den (typ, äntligen en bok pa svenska!), bara för att upptäcka att det var bok nr ett i en serie pa tre... Suck! A andra sidan hade jag tur, min syster hade fatt bok nr tva...

• Zozo

"Ska vi, ska vi byta grejor.. ska vi byta grejor med varann... " tralladida

• Zozo

Vickan, jag har ju ocksa flyttat hysteriskt mycket.. tror jag räknade till 10 ggr pa tre eller fyra ar.. Suck! Sa da tog jag bara med mig det nödvändigaste, men nu börjar jag bli trött pa att bo i kartonger spridda över halva Europa, sa jag börjar sa smatt frakta hit mina böcker. Maken morrar men jag älskar fyllda bokhyllor.. Tycker faktiskt att det kan vara riktigt fint, sa länge man har ordentligt med plats.

• anne på grönkulla

Vi är bokhamstrar båda, så det är liksom inget alternativ att inte låta dem få plats. sen är det ju inte kul när man flyttar o här (där jag ironiskt nog har mer plats) har jag ett minimum med mig.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!