• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Pela - min mormor var min barnomsorgslösning i flera år, hon tog hand om mig när jag inte fick dagisplats. Började på dagis när jag var 5... så till och från i fem år tog hon hand om mig. Och jag brukar förklara det för henne "när jag var liten tog du hand om mig och nu när du är gammal hjälper jag dig".

• Pela Pela

Heder åt dig Vickan!

Jo nog är det många begrepp att ta in *s*

• viktualia

Apropå ekoreko förresten så letar jag STÄNDIGT efter nya skojiga webbutiker som säljer ekorekoprylar (med ekoreko menas, åtminstone i min värld, ekologiskt och rättvist producerade varor). Hittar nästan alltid tonvis med BARNKLÄDER... *fnissar lite*

Senaste t-shirtköpet var inte helt lyckat förresten, ha ha ha... SÅ mycket hade jag inte bantat ner mig.. så jag fick skicka tillbaka den och hoppas på byte.. hi hi!

• viktualia

Dags att dra iväg på galna upptåg!

Sköt om er och ha riktigt mysiga helger allihop!!!

*kram*

• Pela Pela

Just precis, sköt om er alla så ses vi!

Kram

• Zozo

Trevlig helg pa er med - springer snart ivâg till taget mot Paris och Orleans jag!

• MuffinsTönt

Har alla stuckit?

Trevlig helg på er alla!

Vickan
    "när jag var liten tog du hand om mig och nu när du är gammal hjälper jag dig".

Vilken fin o kärleksfull ... uttryck.

• anne på grönkulla

Men det är ju faktiskt inte första gången som miljöaktivism belönas av Nobelkommitten eller andra icke-traditionella fredsdefitioner sätts i fokus av dem, på senare år. Jag tror det är bra.

• anne på grönkulla

Jag har bara mormor kvar i livet och har också varit dagbarn hos henne när jag var liten - så när jag är i Stockholm så står alltid hon högst på listan - andra kan jag prioritera bort om tiden blir knapp men aldrig henne. Men sen blir det ju inte så ofta ändå eftersom jag är långt bort - men det känns mer på ett sätt att vara borta från henne - andra vet jag att jag kan ta igen senare, men med henne känns det inte lika "säkert" förstås eftersom hon börjar bli till åren. Men riktigt så skröplig som vickans mormor är just nu är hon inte, än iallafall.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!