• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Jag lyckades med runt 16 flyttar på 8 år... håhåjaja... i det perspektivet känns det störtnajs att ha bott över 3 år i samma lägenhet!!! *jippi*

Mina pinaler har sällan varit utspridda eftersom jag har en bas som inkluderar ett stort förråd i Ua... hi hi hi hi.. men jag börjar känna att jag vill tömma mina gömmor i Ua och flytta hemifrån på riktigt.. något som visat sig svårt.. måste nog köpa hus först.. *drömmer om att bo ihop med t.ex. min brudkista igen*
    (en kista som morfar gjort till mormor innan de gifte sig)

• Zozo

Sortera ut?? böcker? Aldrig i livet! Jag har en helt töntig relation till böcker...

• viktualia

zozo - jag hade en sån relation med mina böcker förut, men jag har lagt ner det. orkar inte skaffa bokhyllor och inreda hela hemmet med böcker. jag dumpar mindre läsvärda böcker på svärmors secondhand, hyfsat läsvärda böcker hos familj och vänner som vill ha dem och riktigt läsvärda böcker får stå kvar här hemma.. eller det är planen i alla fall...

• anne på grönkulla

Jag har haft, men har generellt uppnått en enorm prylmättnad på senare år - men böckerna sitter hårt inne att sortera i... Men dubbletterna vi har kanske kan vandra ut så småningom, och en del annat som vi inte ens vill ha framme utan som står på vinden?

Men jag tog med min sista kartonger från mammas förråd när hon flyttade för ett par år sen, strax efter att vi köpt egen bostad - då kändes det lagom. Däremot har jag inte hunnit sortera dem - tror hälften kan slängas, men jag behöver 2 dagar sammanhängande för att få överblick o kontroll.

• viktualia

Anne - det är just DET som är problemet... att det tar sån tid att gå igenom gamla kartonger med mysko innehåll. Jag försöker ta lite i taget när jag är hos ma och pa... har hållt på sen 1998.... say no more....

• Pela Pela

God förmiddag tjejer!

Pela på plats igen vid dator!

Ser att ni talat om Lessing och börcker i allmänhet.
    Jag är också en sån som inte kan lämna ifrån mig böcker, låna ut går bra bara jag vet att jag får tillbaka dom.
    Maken är mer en filmnörd så vi slss lite lätt om platsen i vårt extra rum.

Lessing har jag läst men för många år sen...förresten så hörde jag på radion igår att det var väldigt många medelålders kvinnor som oftast läst henne...och kände mig med ens MKT medelålders...

Äntligen fredag!

• Zozo

Fredag var det! Pffftt.. medelalders?? Jag e ju bara barnet... inte ens 33... (Pieuh, tva manader kvar!)

• viktualia

Pela - vaddå medelålders?!?!?! jag skulle gissa att jag läste några av hennes titlar när jag bara var några år över 20... *fnissar*

• anne på grönkulla

Jo, jag bör också ha varit typ 20 - men jag var lite inne på samma sak igår - att det inte är så vanligt i vår generation att ha läst henne utan många gjorde det på 60/70-talet. Men den teorin kanske inte håller heller - Afrikateorin sprack ju genast...

• Pela Pela

Ja men precis jag läste också henne när jag var i 20 årsåldern, jag tänkte nästan ringa radion och fråga vad f.n dom menade med detta men insåg sen att jag då verkligen skulle vara en medelåldres kvinna

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!