• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Omsan - du har helt rätt och som tur är har min mormor en dotter (min moster) som är i vårdbranschen själv och ställer tuffa krav på omgivningen. Själv kan jag ju inte göra så jättemycket på 22 mils avstånd...får peppa de andra barnbarnen (som har max 7 mil) att ta sig dit oftare. Själv har jag nog snittat på varannan/var tredje vecka sen i våras.. mer klarar jag inte...

• Telemarkgrrl

Hej!

Busy busy här. Men det är freeeeeeeeeedag!!! Tjohooooo! Ikväll ska vi ut med mina jobbarkompisar och dricka vin och äta en massa god mat. Sen ska vi bara ligga i sängen hela helgen. Det är så en helg ska spenderas.

så länge!

• Zozo

Nâmen jag fick just en förfragan fran 5 handbollslag födda 1991.. eh, far man vara ute och leka da????

• Oms
    viktualia skrev 2007-10-12 11:00:38 följande:
    Omsan - du har helt rätt och som tur är har min mormor en dotter (min moster) som är i vårdbranschen själv och ställer tuffa krav på omgivningen. Själv kan jag ju inte göra så jättemycket på 22 mils avstånd...får peppa de andra barnbarnen (som har max 7 mil) att ta sig dit oftare. Själv har jag nog snittat på varannan/var tredje vecka sen i våras.. mer klarar jag inte...
    varannan var tredje vecka- DET är ofta när vi pratar besök till äldre! det finns ju alla de fall då det dyker upp ngn 2 ggr/ år om de nu kommer alls vill säga. Men jag förstår vad du säger - försök få de andra kusinerna och så att åka dit, även om kanske inte din mamma vill så kanske pappa kan? och på så sätt så delar man upp tiden och så blir det inte så påfrestande.
  • Pela Pela

Usch sånt dåligt samvete jag får för min mormor och farmor.
    Inte träffar jag dom så ofta...

• viktualia

Pela - sånt där är hemskt klurigt! att jag svänger förbi mormor så ofta beror på att hon är min sista far/morförälder i livet, att vi alltid stått varandra väldigt nära och att jag ändå är i Ua rätt ofta. Mormor bor bara 2 km från mina föräldrar, så det är enkelt. Sen har jag som sagt ökat antalet besök sedan mormor började bli ordentligt risigare i våras... innan sågs vi kanske en gång på två månader..

• viktualia

Vad tycker ni om att Al Gore och IPCC får fredspriset?!? Själv kan jag tycka att det är bra att klimatfrågorna får fredspriset och då fanns det väl inga andra mottagare...

• Pela Pela

Jo jag förstår att det är så men ändå.
    När man tänker på att farmor kom som en skottspole per buss när jag var liten och sjuk och ville att hon skulle komma så jag fick leka med *pennana, napparna, nånarna* (översättning: pengarna knapparna och nålarna (virknålar )) så önskar man ju att en själv tog sig mer tid...

• Pela Pela

Ja inte tycker jag det är fel att dom får priset även om jag inte vet om dom gjort så mkt för freden. Men som i allt annat så måste man ju även modernisera även detta...och miljöfred kanske är ett begrepp vi får ta till oss.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!