• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy

Tinga - tyvärr tycker jag att många gynekologer inte tar ens oro på allvar. Jag råkade ut för samma sak som du, dvs att hon inte var intresserad av att prata lösningar utan bara sa "slappna av". Som vi vet i den här tråden hjälper det inte alltid att man stressar av. Man måste få lite hjälp ibland. Jag tycker 1 år är ganska länge att gå innan man får möjlighet att åtminstone kolla på VUL om ÄL på G (som du ville). Om inte annat lugnare det ju ens nerver lite. Jag valde att gå till en annan gyn som tog min oro på allvar. Man vill ju liksom veta om ngt fel så fort som möjligt än att få reda på det efter ett år!

Så jag förstår verkligen om du vill ha en second opinion (även jag självklart inte tror det är ngt fel...)

• Tinga

Liten - jag är absolut glad över att allting såg bra ut, men samtidigt hade det varit så skönt att få göra ett VUL nästa vecka också, för att se så att jag verkligen har ÄL. Känner mig lite kluven! Och visst känns det lite sådär när gyn säger åt en att slappna av! Är inte det lite "kvasivetenskapligt"?

• Tinga

Moppy - usch ja, det är tråkigt att inte bli tagen på allvar. Jag kan mycket väl förstå att man inte kan dra igång värsta undersökningen efter bara några månader, men när man har ett specifikt problem man är orolig för hade det ju varit skönt om de hade följt upp det ordentligt. Jag hade gärna betalat 300 spänn bara för att få göra ett VUL nästa vecka, men nej då. Hade jag sett på VUL att ÄL var på gång tror jag att jag hade kunnat slappna av bättre än nu, när jag funderar på om det fungerar eller ej.

• fifiopipi

Tinga

Var på cellprovstagning i våras o försökte då oxå få lite stöd i allt det här. Men fick då höra samma som du..Slappna av, det kommer...
    Men det känns ju inte riktigt så när man får tantbesök månad efter månad.

• Liten med Mindre

Trevlig kväll!
    Nu är det fikadags. :)

• Tinga

Hej Fifi! Glömde nog säga det innan, men välkommen hit!

Nu har jag jobbat in ett par av de timmar som gick i eftermiddags när jag var hos gyn, så nu är det snart dags för kvällsmat. Ha en skön kväll allihop! En extra kram till Sweet för BOM!

• -August-

Tinga - ah sa jobbigt att man maste vanta sa lange! 1 ar ar en evighet!

Tack for infon om cykellangden. Hm, da klassas min som lang m a o . Hoppas jag ar dunderfertil istallet da !

• Mrs_B

Javisst är det en rolig värld vi lever i??????

Undersökningar, ÄL, graviditer och dess krämpor och ändå blir man inte tagen på allvar när man är orolig och söker hjälp.

Jag har ju som sagt fått tjata mig till extra undersökningar efter mitt MF och det var ju inte roligt att behöva tjata för något som min läkare ansåg att jag hade rätt till. Men BM tänkte annorlunda.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!